Skanner Epson Perfection1670 død?
Fra : Kurt G

Dato : 08-03-07 22:43

Af mangel på en speciel skanner-NG prøver jeg her.

En ven af mig har ovennævnte skanner, som jeg har haft lånt til at skanne
diapositiver ind med.
Det virkede perfekt.

Da han igen tilslutter den til sin egen PC, virker alt som det skal, BORTSET
fra, at der ikke indskannes noget.
Al mekanikken virker OK, men billedet er helt hvidt undtagen første gang, da
er der et ubestemmeligt billede.
Vi prøver at afinstallere alle programmer til skanneren og derefter igen
installere. Samme resultat, første gang et ubestemmeligt billede med en del
streger, som om skanneren sad fast, hvilket den ikke gjorde.

Derefter prøver jeg den igen på min PC og første gang virker den OK, der kan
laves preview og skannes.
Men ved næste start af programmet er alt som før: hvidt billede.
Jeg har hentet en ny driver hos Epson, det hjalp ikke.

Er der nogen, der har oplevet noget lignende?

Mvh Kurt

Fra : Pico

Dato : 10-03-07 00:48

Kurt G wrote:
> [...]
> Jeg har hentet en ny driver hos Epson, det hjalp ikke.
>
> Er der nogen, der har oplevet noget lignende?

Ja, det har jeg. Min elskede Agfa skanner gik død, i kælderen stod der en
Epson Perfection 1250 som var blevet i overskud da jeg skaffede datteren en
AGFA.
Jeg satte den så til og installerede diverse drivere, det problem du
beskriver opstod og på samme måde. Jeg var lige ved at drøne den ud. Jeg kan
ikke huske hvordan jeg har løst det, men det var vist nok noget med at
stille om i den manuelle indstilling af skannervinduet. Jeg har også vennet
mig til at stikket til skanneren ikke er sat i og det bliver først gjort når
jeg skal skanne og softwaren skal startes. Jeg kan ikke huske om det har
noget med problemet at gøre eller det bare er for at den ikke skal stå tændt

Da jeg for en god måneds tid fik ny Pc installerede jeg den også på den og
den virker, men jeg bruger stadig det med at den ikke står med strøm på om
det så har noget at betyde.
Det er ikke verdens bedste skanner men dækker mit lille behov.
--
MVH
Pico