Hvad er Bedst Telmore Eller Worldonline
Fra : Simon Krebs

Dato : 01-07-01 15:59

er der nogen som kan hjælpe mig med hvilket selskab jeg skal vælge når jeg
skal skifte selskab

hvilket et er bedst af telmore eller worldonline
åltså både med services og alt hvad de nu tilbyder

Fra : Michael Jensen

Dato : 01-07-01 16:11

> hvilket et er bedst af telmore eller worldonline
> åltså både med services og alt hvad de nu tilbyder

Skift til Telmore, de har meget bedre styr på det end Tiscali.

Fra : Morten Thomsen

Dato : 01-07-01 16:45

Michael Jensen wrote:

> Skift til Telmore, de har meget bedre styr på det end Tiscali.

Nu bruger de jo begge TDC's net, og i derfor kunne jeg godt tænke mig at
vide om man kan bruge TDC mobilsjov og alt det der. Altså det med at for
at få en service skal der sendes en sms til et specielt nr.
F. ex. denne service:
http://www1.vicpeople.dk/my/servlet/my?U1=1301&aktivnr=1
Kan man bruge den som Telmore eller WOL kunde?

Mvh
Morten Thomsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-01 18:14

Morten Thomsen skrev:

>Nu bruger de jo begge TDC's net

Næ, Tiscali bruger Sonofons.

Den primære forskel er at Tiscali tager 1,50 kr/min. (Telmore
1,25), men til gengæld har lidt mere fleksible
betalingsmuligheder.

--
Bertel

Fra : Michael Legart

Dato : 01-07-01 18:21

On Sun, 01 Jul 2001 19:14:24 +0200, Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> wrote:
> Næ, Tiscali bruger Sonofons.

Nej, Tiscali bruger TDC's net.

> Den primære forskel er at Tiscali tager 1,50 kr/min. (Telmore
> 1,25), men til gengæld har lidt mere fleksible

Tiscali tager ogsaa 1,25 kr/min nu.

--
Michael
Arbejder for Tiscali, men taler for sig selv.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-01 18:36

Michael Legart skrev:

>Tiscali tager ogsaa 1,25 kr/min nu.

Hurra! Det er dem jeg bruger.
(men jeg ringer nu stort set aldrig mobilt)

--
Bertel

Fra : Tim Frølich Pedersen

Dato : 01-07-01 19:04

jeg har en del venner som næsten kun har gode erfaringer med Telmore !
Derfor ville jeg vælge dem !

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-01 23:41

Tim Frølich Pedersen skrev:

>jeg har en del venner som næsten kun har gode erfaringer med Telmore !
>Derfor ville jeg vælge dem !

Jeg ville skam også have valgt Telmore hvis ikke det krævede at
jeg skulle huske endnu et kodeord. Jeg ved hvem Frank Rasmussen
er, og han er en dygtig forretningsmand.

--
Bertel

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-07-01 19:55

Michael Legart skrev:

>Tiscali tager ogsaa 1,25 kr/min nu.

Tada! Er der som Telmore et krav om, at man skal ringe for X kr. i
kvartalet? Eller er der overhovedet ingen udgift, hvis man slet ikke
bruger sin telefon?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Michael Legart

Dato : 01-07-01 20:00

On Sun, 01 Jul 2001 20:54:53 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:
> Tada! Er der som Telmore et krav om, at man skal ringe for X kr. i
> kvartalet? Eller er der overhovedet ingen udgift, hvis man slet ikke
> bruger sin telefon?

Fra betingelserne:

"10.2 World Onlines opsigelse
World Online kan opsige aftalen med en ma*neds varsel.

Hvor abonnenten ikke har et forbrug pa* minimum kr. 100,- inden for en periode
pa* tre ma*neder, kan World Online opsige aftalen med 14 dages varsel."

Bemaerk at der staar "Kan" - jeg er ikke klar over om det sker i
praksis.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-01 23:43

Lasse Hedegaard skrev:

>Tada! Er der som Telmore et krav om, at man skal ringe for X kr. i
>kvartalet?

Ja, men skidt med det. Jeg har nok ringet for 17,50 kr. i de
sidste 6 måneder, og min mobil virker stadig.

>Eller er der overhovedet ingen udgift, hvis man slet ikke bruger sin telefon?

Næ. Det kan da godt ske at de lukker den en dag, men hvorfor
skulle de egentlig det?

--
Bertel

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 02-07-01 02:34

> Næ. Det kan da godt ske at de lukker den en dag, men hvorfor
> skulle de egentlig det?

Det koster vist penge at leje telefonnumre af Telestyrelsen. Og det
skulle ikke undre mig om de ikke også betalte lidt til TDC.

Frank Rasmussen har i hvert fald skrevet, at der er en månedlig
omkostning.

Men selvfølgelig opvejer de det mod den dårlige omtale det ville give.

Fra : Tower

Dato : 02-07-01 09:14

Niels Teglsbo:
> Det koster vist penge at leje telefonnumre af Telestyrelsen.

Ja, det koster knap 1.91 kr. om året, kan man læse på telestyrelsens sider:

http://www.tst.dk/dk/nummerforhold/nummerafgift.htm

-Tower

Fra : Tower

Dato : 02-07-01 09:55

Jeg skrev:
> Ja, det koster knap 1.91 kr. om året

Stryg det der "knap". Jeg ved ikke hvad det skulle der.

-Tower

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-07-01 07:29

Bertel Lund Hansen skrev:

>Ja, men skidt med det. Jeg har nok ringet for 17,50 kr. i de
>sidste 6 måneder, og min mobil virker stadig.

Okey dokey. Jeg har nu heller ikke ringet for det man skal hos Telmore
- men der lukker de jo ikke abonnementet (som der stod de ville gøre i
starten), nu sætter de en slags abonnement på (15,- om måneden) -
selvom det vist ikke er sket endnu.

>Næ. Det kan da godt ske at de lukker den en dag, men hvorfor
>skulle de egentlig det?

Det koster penge at have et nummer aktivt!

God sommer - Lasse tager på landslejr med FDF nu :) www.FDF.dk

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 02-07-01 22:24

> Det koster penge at have et nummer aktivt!

Næsten 16 øre om måneden til Telestyrelsen.

Der må altså være en løbende udgift for Telmore til TDC for hvert
nummer.

Fra : Fischer

Dato : 03-07-01 05:35

> Næsten 16 øre om måneden til Telestyrelsen.
> Der må altså være en løbende udgift for Telmore til TDC for hvert
> nummer.

+ udgiften for at have en aktiv kunde i sit fakturerings-system, database
osv. osv.

*Fischer

Fra : Nic

Dato : 01-07-01 19:12

> Næ, Tiscali bruger Sonofons.

Sikker?

Nic

Fra : Nic

Dato : 01-07-01 19:13

Nej... De bruger TDC's kan jeg se...

Nic

Fra : Tim Frølich Pedersen

Dato : 01-07-01 19:16

Ja de bruger begge Tdc !!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-07-01 19:52

Bertel Lund Hansen skrev:

>Næ, Tiscali bruger Sonofons.

Bertel, det siger du hver gang :) Det er altså ikke rigtigt - de
bruger TDC som Telmore.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lars Christensen

Dato : 01-07-01 21:44

On Sun, 01 Jul 2001 20:52:15 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Bertel, det siger du hver gang :) Det er altså ikke rigtigt - de
>bruger TDC som Telmore.

Det kan jo være at der hos Bertel står Sonofon i hans display

Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-01 23:49

Lars Christensen skrev:

>Det kan jo være at der hos Bertel står Sonofon i hans display

Nej, der står "Tele Danmark", men det er fordi selve apparatets
reklame ikke kan fjernes. Når nettet præsenterer sig, står der
World Online.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-01 23:48

Lasse Hedegaard skrev:

>Bertel, det siger du hver gang :) Det er altså ikke rigtigt - de
>bruger TDC som Telmore.

Hm, jeg kan se at du har ret. Jeg skal prøve at huske det.

--
Bertel

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 01-07-01 22:58

Hej

"Simon Krebs" <gjotrup@worldonline.dk> wrote:

>hvilket et er bedst af telmore eller worldonline
>åltså både med services og alt hvad de nu tilbyder

Det er mit indtryk at Telmore har en del mere styr på tingene !, perfekt
kundeservice, og ikke uvæsentligt, Telmore kan benyttes i udlandet !

--
M.v.h. Ole®