Forældrenes ansvar?
Fra : Ingolf

Dato : 02-03-07 21:25

Lene Espersen skræpper op om at det er forældrenes ansvar at deres børn har
deltaget i urolighederne på Nørrebro. Har hun aldrig været en lille pige
selv, eller blev hun holdt i hånden til hun blev myndig? Jeg tror for de
fleste børn, så er det altid mest spændende at lave det man ikke må. At
ungerne så har kvajet sig og må tage konsekvensen er deres egen skyld. Måske
kunne man skylde skylden på uddannelsessystemet? Eller noget helt tredje,
for politikerne har ihvertfald intet ansvar her, vel ?

Fra : Sten Schou

Dato : 02-03-07 21:42

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Måske kunne man skylde skylden på uddannelsessystemet? Eller noget helt
> tredje, for politikerne har ihvertfald intet ansvar her, vel ?

Nej, det er naturligvis samfundets skyld, at de små poder står at kaster
brosten efter politiet, mens forældrene står og hepper på sidelinjen.

Hilsen Sten

Fra : Bo Warming

Dato : 02-03-07 22:09

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message

> [...]
>
> Nej, det er naturligvis samfundets skyld, at de små poder står at
> kaster brosten efter politiet, mens forældrene står og hepper på

Måske systemskiftet p.t. betyder ny respekt for kollektiv straf - at
alle der arresteredes i hus med ulovlige våben, straffes for terroren

Justitsministeren har netop luftet ideen om at forældre burde straffes
for deres teenageres dyre hærværk igår.

Fra : Barney Gumble

Dato : 02-03-07 21:47

Ingolf skrev:
> [...]
> kunne man skylde skylden på uddannelsessystemet? Eller noget helt tredje,
> for politikerne har ihvertfald intet ansvar her, vel ?

Tidligere i dag blev en kvinde interviewet om, hvorfor hun dog havde
slæbt sin 13-årige datter med til demonstrationen i går (begge var
blevet anholdt).

I dette tilfælde mener jeg bestemt, at Lene Espersens kritik er skudt
helt ved siden af og er således enig med dig i, at det nok nærmere er
politikernes skyld!

Hvordan kan politikerne have tilladt denne kvinde at få børn (og beholde
dem), når hun tydeligvis og helt bevidst vælger at udsætte dem for
farer? Kan vi tillade dette? Kan politikerne? Vi taler om store
politikersvigt her, imo!

Man er kraftedme dummere end snot, når man sender sin 13-årige datter
ind i en demonstration styret af en flok autonome voldspsykopater, som
har for vane af voldshærge rundt i København, når de ikke får deres
vilje. At hun så dagen efter tuder over det på TV er blot endnu et bevis
på, at kvinden er vanvittig og straks bør fratages sit barn. Sådan talt
lige ud af posen...

BG

Fra : Aksel

Dato : 03-03-07 16:26

> Tidligere i dag blev en kvinde interviewet om, hvorfor hun dog havde slæbt
> sin 13-årige datter med til demonstrationen i går (begge var blevet
> anholdt).

Jeg så på TV anholdelsen af tøsen, hun skreg til en betjent: "Jeg skal sgu
ind til mion fucking mor, flyt dig så den fucking møgluder" hvorefter
betjenten overreagerede ved at anholde hende.

Hilsen Aksel

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-07 16:42

Aksel <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote:

> [...]

[Tastefejl rettet nedenfor:]

> Jeg så på TV anholdelsen af tøsen, hun skreg til en betjent: "Jeg skal sgu
> ind til min fucking mor, flyt dig så din fucking møgluder" hvorefter
> betjenten overreagerede ved at anholde hende.

Med et sådant sprog vil jeg nu ikke kalde den kvindelige betjents
anholdelse for en 'overreaktion'. Og moderens efterfølgende anholdelse -
tjae, hun må jo selv bruge et sådant sprog, når hun har opdraget
datteren på en måde, så hun bruger det over for en betjent ...

Ja, jeg går ud fra at der var tale om en kvindelig betjent, da pigen vel
næppe havde kaldt en /mand/ for en /møgluder/.

Og pigen - jeg vil næsten tro at hun er af den type skoleelever, som en
Arne Wilstrup til daglig må græmme sig over. Hun kalder vel også de
kvindelige lærere for 'møgludere' og, ja, jeg ved ikke hvad hun så kan
finde på at kalde de mandlige lærere. 'Møg-trækkerdreng' er for langt,
og 'møg-gigolo' nok lidt for udspekuleret til hende ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 03-03-07 16:58

> Med et sådant sprog vil jeg nu ikke kalde den kvindelige betjents
> anholdelse for en 'overreaktion'.

Hvis et ungt menneske er bange, kan det finde på at sige sådanne ting. Det
burde man vide som betjent.

Og moderens efterfølgende anholdelse -
> tjae, hun må jo selv bruge et sådant sprog, når hun har opdraget
> datteren på en måde, så hun bruger det over for en betjent ...

Hvis forældre er bange for deres afkoms skæbne, reagerer de sædvanligvis med
panik og i deres iver efter at beskytte afkommet, så reagerer de
sædvanligvis med lignende gloser.

> [...]
> finde på at kalde de mandlige lærere. 'Møg-trækkerdreng' er for langt,
> og 'møg-gigolo' nok lidt for udspekuleret til hende ...

Der er forskel på en skole, hvor en elev forløber sig i ikke "livstruende"
situationer og så en situation, hvor man kan være angst og bange for hvad
der egentlig sker. Et ungt menneske, der er kommet væk fra sine forældre og
som 13-årig ikke fatter at hun skal holdes tilbage af politiet, vil
naturligvis ikke have det store overblik over hvad man kan og ikke kan
sige - det bør man som betjent være klar over.

Jeg har også oplevet at nogle børns forældre forsøger at undskylde deres
afkoms udsagn med at "de er teenagere/børn", det gør det ikke rigtigere - og
naturligvis skal man påtale det, men der er som sagt forskel på hvad der
sker i "fredstid" og hvad der sker i virkelighedens verden, fx under
gadekampe, hvor der er helt andre regler der gælder. Det er politiet trænet
til at håndtere - eller i hvert fald burde være det, og når det gælder unge
mennesker, så er det forbløffende hvor lidt pædagogiske politiet kan være -
men ingen tvivl om at politiet har ret til at anholde folk, der råber
ukvemsord efter dem - blot burde man være lidt mere overbærende, når det
gælder så unge mennesker som fx en pige på 13 år når der er tale om en så
ufredelig forsamling, som der her er tale om.

Havde det været i fredstid, ville jeg sige at det unge menneske burde have
en kraftig irettesættelse, også af politiet, men at anholde det p.g.a.
udtalelser i "krigstid" er dog for meget.

I stedet kunne betjenten have spurgt: hvor er din mor? og så fulgt pigen hen
til moderen, hvorpå hun kunne have bedt moderen om at forlade stedet med sin
datter for ikke at risikere anholdelse for gadeuorden. Se, det ville være en
bedre måde at gøre det på.

Folk i almindelighed er ikke professionelle - og når voksne forældre ser
deres børn blive antastet af politiet ville de fleste af dem nok reagerer
vældig voldsomt - også selvom de til daglig kan være fornuftige mennesker.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-07 19:23

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
>
> Hvis forældre er bange for deres afkoms skæbne, reagerer de sædvanligvis med
> panik og i deres iver efter at beskytte afkommet, så reagerer de

Jeg må indrømme at jeg /aldrig/ har oplevet lignende situationer,
hverken når det drejer sig om børn eller forældre.

Og hverken som 13-årig eller som nu voksen havde jeg kunnet få mig selv
til at anvende lignende gloser, og da især ikke over for betjente,
lærere eller andre voksne. Jeg tvivler i øvrigt på at jeg som 13-årig
kendte ord som 'møgluder'.

> [...]
> gælder så unge mennesker som fx en pige på 13 år når der er tale om en så
> ufredelig forsamling, som der her er tale om.

Nu er det jo ikke helt usædvanligt at 13-årige piger ser /meget/ ældre
ud end de er.

> [...]
> datter for ikke at risikere anholdelse for gadeuorden. Se, det ville være en

Ja, men nu var der jo ingen af os der var til stede, så vi kan i bund og
grund ikke bedømme om en sådan måde at reagere på var mulig 'i
situationen'.

> [...]
> vældig voldsomt - også selvom de til daglig kan være fornuftige mennesker.

Jeg har vanskeligt ved at se mine forældre have gort sådan, men ok, jeg
har heller aldrig nogensinde i mit liv opført mig på en måde, der ville
have kunnet få mig anholdt for uroligheder ... og under ungdomsoprøret
var jeg blot en stor skoledreng, der passede min skolegang. Og efter
skolegangens ophør: universitetsstuderende der passede mit studium.

De fleste unge dengang var jo ganske fredelige mennesker - lige som nu.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 04-03-07 10:28

> Jeg må indrømme at jeg /aldrig/ har oplevet lignende situationer,
> hverken når det drejer sig om børn eller forældre.

Du har ikke oplevet ret meget - det, der pisser mig af her, er folk, der
siger: "jeg forstår ikke hvorfor du/de kommer ud for dette eller hint - den
situation har jeg aldrig været i" - for det første ved vi jo ikke om det er
sandt, eller om det blot er en måde at stive sig selv af på - for det andet,
er situationerne, tiderne og de mennesker man omgås forskellige.

Der er i min branche lærere, der kommer ud for mange ubehageligheder,
hvorimod der er andre, der aldrig gør det eller i hvert fald har en større
ramme at fungere i - jo, der er forskel på folk - også på et lærerværelse:
nogle kan komme af sted med en masse, som deres kolleger ikke kan komme
afsted med - det handler om kemi, det handler om rummelighed og det handler
om position.
En ung, nyuddannet lærer kan rode sig ud i mange ting, som den ældre og
erfarne ikke roder sig ud i - akkurat som den yngre i nogle tilfælde vil
have en større margin at agere på i andre tilfælde, hvor den ældre får at
vide, at "det burde du vide".

Det handler altså meget om kemi og erfaring - om personlighed og held.

> [...]
> til at anvende lignende gloser, og da især ikke over for betjente,
> lærere eller andre voksne. Jeg tvivler i øvrigt på at jeg som 13-årig

ordet eksisterede næppe i din tid -der fandtes dog andre ting sted - og det
er en kendsgerning at en del lærere har forladt jobbet på grund af grov
mobning fra elevernes side - også i vor ungdom. Sproget udvikler sig -og at
man ikke kaldte sine lærere for "møgludder" i din tid betyder blot at der
blev anvendt andre gloser, som var pejorativer på det tidspunkt.

eftersom det ikke er så almindeligt at kalde mænd for luddere, så benytter
man blot ordet "møgsvin" eller "klamme fyr".

> Nu er det jo ikke helt usædvanligt at 13-årige piger ser /meget/ ældre
> ud end de er.

Vist så - men det er altid politiet der må vurdere om det drejer sig om et
ungt menneske, der forløber sig eller om det drejer sig om en voksen, der
gør det samme og som burde vide bedre. Det gælder altså om at også politiet
udviser besindighed.

> Ja, men nu var der jo ingen af os der var til stede, så vi kan i bund og
> grund ikke bedømme om en sådan måde at reagere på var mulig 'i
> situationen'.

Javist, men en hel masse har åbenbart en mening om det til fordel for
politiet, så derfor er det vel også rimeligt at der kommer andre synspunkter
på banen?

> [...]
> var jeg blot en stor skoledreng, der passede min skolegang. Og efter
> skolegangens ophør: universitetsstuderende der passede mit studium.

Du har med andre ord vandret lige fra den ene skole til den anden? Du har
ikke været ude i det pulserende liv og lære - men alene siddet og erfaret
virkeligheden via bøger? Så tror da fanden, at du ikke har en større
forståelse for unge end tilfældet er.
Unge kan være provokerende, utålelige og dumme, men også være ganske
fornuftige, arbejdssomme og flittige - men som alle andre reagerer de på
ting, de finder uretfærdige - og det har altid været sådan i alle
generationer - du kan blot se på historien.

> De fleste unge dengang var jo ganske fredelige mennesker - lige som nu.

Netop!

Fra : Per Rønne

Dato : 04-03-07 10:43

> [...]

> ikke været ude i det pulserende liv og lære - men alene siddet og erfaret
> virkeligheden via bøger? Så tror da fanden, at du ikke har en større

Jeg har nu også arbejdet i det private erhvervsliv [og gør det også i
dag]. Men på kontorer.

Jeg har arbejdet en del år som lærer, fra 1. klasse til 3g. Været
formand for DSU og været med i studenterpolitik. Og været KFUM-spejder i
Ã¥revis.

»Ungerens« voldelige unge er tydeligvis en ganske særlig type unge
mennesker, som vel omfatter 1‰ af den samlede ungdomspopulation.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 04-03-07 11:17

> Jeg har nu også arbejdet i det private erhvervsliv [og gør det også i
> dag]. Men på kontorer.

Altså som jeg sagde - fra den ene "skole" til den anden - uden berøring med
virkeligheden udenfor, der ikke er den "sikre vej til fortabelse"

> Jeg har arbejdet en del år som lærer, fra 1. klasse til 3g. Været
> formand for DSU og været med i studenterpolitik. Og været KFUM-spejder i
> årevis.

Næ, så vidt jeg erindrer var du lærervikar et år i en folkeskole - og som
fhv. gymnasielærer har du naturligvis undervist den tilpassede generation af
unge på et gymnasium, der tiltrækkes af de veltipassede (skulle jeg sige;
konforme, velafrettede, autoritetstro? )unge. En svale gør ingen sommer.

> »Ungerens« voldelige unge er tydeligvis en ganske særlig type unge
> mennesker, som vel omfatter 1? af den samlede ungdomspopulation.

Der er ingen beviser for at de voldelige unge kommer fra Ungdomshuset - at
der nok skal findes nogen, er jeg ikke i tvivl om, men det handler om det,
der er gået forud for episoderne - og her blev de unge tørret af
politikerne, der lod hånt om de unge og deres ønsker, sådan som man ellers
har haft det for vane at gøre i mange år i dialogens navn.

Ritt Bjerregaard og hendes forgængere for længe siden Egon Weidekampp var
lige så stivnakket, så vi kan takke hendes facon for at det gik så gruelig
galt.

Fra : Egon Stich

Dato : 04-03-07 12:29

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Ritt Bjerregaard og hendes forgængere for længe siden Egon Weidekampp var
> lige så stivnakket, så vi kan takke hendes facon for at det gik så gruelig
> galt.

Se det er jo ganske, både vidst, og sandt.
Men det ændrer ikke på, at man nu må få standset det helt uacceptable
afpresningsspil, der er i gang.

Når det engang er sket, og støvet har lagt sig, kan man håbe på, at der vil
fremkomme en gruppe unde mennesker, der på ordentlig demokratisk vis, vil
forsøge at skabe rammer, der er passende for ungdommelige aktiviteter.
Mulighederne er der, for dem, som for alle andre.

Men der er ingen tvivl om, at dette ikke ligefrem bliver let.
Netop på grund af naive, ja dumme, "humanistiske meningsdannere".
Som i een uendelig har båret benzin til bålet.

Politikerne?
Ja de er jo nu kun optaget af, hvorledes de skal komme til at fremstå på en
måde, der ikke truer deres muligheder for genvalg.
Her vil kommunal og landspolitikere være i modsætning.

Så det bliver nok "sjovt".

Taberne?
De unge, der er blevet røvrendt af nogle nærmest psykopatagtige
selvbestaltede "ledere" samt 68agtige "humanister".

Og det er jo trist, men forventeligt.

MVH
Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 04-03-07 13:26

In news:45ea9118$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> [...]
> jo ikke om det er sandt, eller om det blot er en måde at stive sig
> selv af på - for det andet, er situationerne, tiderne og de mennesker

Nej men du kan sige at sådan var det bestemt ikke, og det var en
overreaktion, det er da totalt at skyde sig i fødderne.

> Vist så - men det er altid politiet der må vurdere om det drejer sig

Hvilken verden lever du i ? for der er absolut ingen tvivl om at unge piger
meget ofter ligner piger der er 3-5 år ældre (det er jo umuligt at se deres
ansigt med så meget make-up)

Ja over en kop kaffe og kage ikke ?

> [...]
> erfaret virkeligheden via bøger? Så tror da fanden, at du ikke har
> en større forståelse for unge end tilfældet er.

Er det ikke dig der siger du har været lærer i de sidste 21 år?.... (er så
lidt sjovt at tale om det pulserende liv...)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Alucard

Dato : 03-03-07 17:43

On Sat, 3 Mar 2007 16:26:12 +0100, "Aksel"

Overreaktion...???

Jeg synes den var passende....

Fra : Rea721

Dato : 02-03-07 22:06

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev i en

> Lene Espersen skræpper op om at det er forældrenes ansvar
> at deres børn har deltaget i urolighederne på Nørrebro.

Ja hvis det ikke er børnene selv, er det forældrene...hvem pokker har ellers
ansvaret for hvad børn laver??

> Har hun aldrig været en lille pige selv, eller blev hun
> holdt i hånden til hun blev myndig? Jeg tror for de
> fleste børn, så er det altid mest spændende at lave det
> man ikke må.

Der er forskel på at drikke sig fuld selv om man ikke må og så deltage i
ulovligheder....og så oveni købet med forældrenes accept....men det er måske
afmagt?

> At ungerne så har kvajet sig og må tage
> konsekvensen er deres egen skyld.

Deres egen *og* forældrene der åbenbart ikke har formået at gi deres børn en
opdragelse der passer med de værdier vi bruger i dette land.

> Måske kunne man skylde skylden på uddannelsessystemet?
> Eller noget helt tredje,

Uddannelses systemet har måske et medansvar fsv angår værdinormer og den
måde unge blir opdraget her i samfundet, men ellers ikke.

> for politikerne har ihvertfald intet ansvar her, vel ?

Nej, bestemt ikke. Man er selv ansvarlig for ens handlinger.

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : JBH

Dato : 02-03-07 22:09

> [...]
> Måske kunne man skylde skylden på uddannelsessystemet? Eller noget helt
> tredje, for politikerne har ihvertfald intet ansvar her, vel ?

Det er Ruth´s skyld det hele..

/JBH

Fra : Christian...

Dato : 02-03-07 22:40

Hi Ingolf

Jeg har sgu ondt af dig!, for du må da selv ha' blevet svigtet af dine
forældres ligegyldighed, for så vidt jeg ved har forældre ansvaret for
deres børn til de er 18 år og render en lille pige på 13 år til
demonstration er det forældrenes ansvar ingen tvivl om det. Prøver man
at mene andet, må det da kun være pga. dårlig samvittighed. Jeg har selv
3 børn og de er alle opdraget til at vide hvad der er deres og hvad der
ikke er deres og det er min pligt, da jeg har været med til at sætte dem
til verden, altså mit ansvar.
Så kære Ingolf det er sgu en smutter i din opvækst, ok du kan sikkert nå
det endnu, prøv en psykolog.

Christian...

Fra : Ingolf

Dato : 02-03-07 22:51

"Christian..." <sorry@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> til verden, altså mit ansvar.
> Så kære Ingolf det er sgu en smutter i din opvækst, ok du kan sikkert nå

Slap af.. jeg starter blot debatten. Måske var problemstillingen formuleret
forkert, eller for svær ? ;)

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-07 07:48

> [...]

> så vidt jeg ved har forældre ansvaret for deres børn til de er 18 år og
> render en lille pige på 13 år til demonstration er det forældrenes ansvar

Det var moderen der havde slæbt den anholdte 13-årige med til
demonstration, og moderen blev selv anholdt [og senere løsladt].

Mon ikke datteren nu er anbragt på en institution under børne- og
ungdomsforvaltningen?

PS. Hans Jørgensen, 'Ungerens' husfotograf, synes mærkeligt fraværende
her på usenet de senere dage. Mon han var blandt de anholdte inde i
huset?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 03-03-07 09:34

In news:1hue1ts.fnofte10b3p0dN%per@RQNNE.invalid,
"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:

> PS. Hans Jørgensen, 'Ungerens' husfotograf, synes mærkeligt fraværende
> her på usenet de senere dage. Mon han var blandt de anholdte inde i
> huset?

Forhåbenligt.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-07 10:26

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> In news:1hue1ts.fnofte10b3p0dN%per@RQNNE.invalid,
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:

> Forhåbenligt.

Så kan det vel vare et par år inden vi hører mere til ham - huset var
fyldt af bomber [krysantemum og molotov-cocktail] og endda
flammekastere. Dommeren opfattede tydeligt alle i huset som
medsammensvorne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 03-03-07 10:38

> [...]
> fyldt af bomber [krysantemum og molotov-cocktail] og endda
> flammekastere. Dommeren opfattede tydeligt alle i huset som

Rent bortset fra diverse spekulationer, så er det muligt at dommeren
opfattede dem som medsammensvorne, men en varetægtsfængsling er altså ikke
en dom - den kommer først senere, når byretten og senere landsretten skal
tage stilling til de ting - og det er altså politiet, der skal kunne bevise
denne sammensværgelse - og da vi i Danmark ikke kan dømme kollektivt, så
skal politiet ikke alene bevise forbindelsen mellem en evt. gerningsmand og
hans våben, men også bevise en ond hensigt med dem. Så vi må vente og se,
hvad det ender med i forbindelse med kommende retssager. Sidste gang blev
der anholdt 273 mennesker- kun 3 kunne holde for en nærmere prøve. Måske har
politiet denne gang fundet en mere villig dommer?

Fra : Jens G

Dato : 03-03-07 10:45

On Sat, 3 Mar 2007 10:37:55 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
>der anholdt 273 mennesker- kun 3 kunne holde for en nærmere prøve. Måske har
>politiet denne gang fundet en mere villig dommer?

Jeg tror ikke man satser på at få dømt en masse langvarige
fængselsdomme. Man vil sikkert bare have dem væk fra gaden i en tid,
til der forhåbentlig er ro igen.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 03-03-07 10:45

In news:45e941f1$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:
> anholdt 273 mennesker- kun 3 kunne holde for en nærmere prøve. Måske
> har politiet denne gang fundet en mere villig dommer?

Lur mig om ikke en betydligt større del for en dom denne gang (og det var 5
ikke 3)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-07 11:00

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Rent bortset fra diverse spekulationer, så er det muligt at dommeren
> opfattede dem som medsammensvorne, men en varetægtsfængsling er altså ikke
> en dom

Det ved vi vist alle.

> [...]
> der anholdt 273 mennesker- kun 3 kunne holde for en nærmere prøve. Måske har
> politiet denne gang fundet en mere villig dommer?

Det underbygges ikke af at den pågældende dommer ikke ville opretholde
fængslingen af en af de 36 anholdte inde i huset. Landsretten omstødte
dagen efter denne kendelse.

Ifølge pressen skulle politiet derfor i dag lede efter den fejlagtigt
løsladte, men byretten plejer da i sådanne tilfælde at udskyde
løsladelsen til landsretten har talt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Poul Nielsen

Dato : 03-03-07 11:18

> [...]
har
> politiet denne gang fundet en mere villig dommer?

Taget nattens begivenheder i betragtning, så må vi oprigtigt håbe at de har
fundet en "villig dommer".

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-07 22:51

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

> [...]
> kunne man skylde skylden på uddannelsessystemet? Eller noget helt tredje,
> for politikerne har ihvertfald intet ansvar her, vel ?

naturligvis er det forældrenes ansvar at opdrage deres møgunger
ordenligt ... men i flere tilfælde var det jo forældrene der holdt
"fredsvagt" udenfor huset ... så ...

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : @

Dato : 02-03-07 23:08

On Fri, 2 Mar 2007 21:24:38 +0100, "Ingolf"
<Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

>Lene Espersen skræpper op om at det er forældrenes ansvar at deres børn har
>deltaget i urolighederne på Nørrebro.

hvad mener du med skræpper op?

bare fordi du ikke er enig med nogen

skræpper de så op?

der er vist en hoben københavnske forældre der har glemt at med til
forældreretten hører der også pligter

f.eks. pligten til at opdrage børnene til gode samfundsborgere der
IKKE begår vold mod vort politikorps

/Albert Camus/

Fra : Ingolf

Dato : 02-03-07 23:17

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> hvad mener du med skræpper op?
>
> bare fordi du ikke er enig med nogen
>
> skræpper de så op?

Nej, det er bare et kendetegen fra LE

> der er vist en hoben københavnske forældre der har glemt at med til
> forældreretten hører der også pligter
>
> f.eks. pligten til at opdrage børnene til gode samfundsborgere der
> IKKE begår vold mod vort politikorps

Og hvis Dansk Folkeparti anno 1941 lykkedes med deres statskup, og
indrullede Danmark under Tysk ledelse, så mener du stadig ikke at børnene
skal lære at tænke selv, også ud over grænserne ?

Fra : @

Dato : 02-03-07 23:30

On Fri, 2 Mar 2007 23:16:38 +0100, "Ingolf"
<Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

>Nej, det er bare et kendetegen fra LE

det er så din helt subjektive og forkerte mening

>Og hvis Dansk Folkeparti

nå nu vil du pludselig ikke lege med mere

mener du da ikke det er forældrenes pligt at opdrage børnene til at
holde landets love?

og afholde sig fra vold mod ordensmagten?

og vold mod andre i det hele taget?

eller mener du det er i orden at forældre tilskynder deres børn til at
blive terrorister?

/Albert Camus/

Fra : Ingolf

Dato : 02-03-07 23:47

> nå nu vil du pludselig ikke lege med mere

Ja da, vil du?

> mener du da ikke det er forældrenes pligt at opdrage børnene til at
> holde landets love?
>
> og afholde sig fra vold mod ordensmagten?
>
> og vold mod andre i det hele taget?

Jo, men stadig tænke selv.

> eller mener du det er i orden at forældre tilskynder deres børn til at
> blive terrorister?

Du mener altså at alle der kæmpede imod ordensmagten under WW2 var
terrorister? Det skal ikke være kæft trit og retning, som du påpeger.

Fra : @

Dato : 02-03-07 23:57

On Fri, 2 Mar 2007 23:46:37 +0100, "Ingolf"
<Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

>Ja da, vil du?

>Jo, men stadig tænke selv.

nej slet ikke

mener du da ikke det er forældrenes pligt at opdrage børnene til at
holde landets love?

uden forbehold

>Du mener altså at alle

nej

jeg stillede dig et helt konkret spørsmål

og glem bare alle hvis'er

og de forhold der var under den tyske besættelse

det har intet med situationen i København lige nu at gøre

mener du det er i orden at forældre tilskynder deres børn til at blive
terrorister?

eller sagt på en anden måde

finder du det i orden at forældre på det nærmeste anviser deres børn
brug af vold er måden tingene skal gøres på?

er du selv modstander af det parlamentariske system vi har i danmark?

eller

er du tilhænger af, at dem der er skrappest til at kyle med sten har
ret?

/Albert Camus/

Fra : Ingolf

Dato : 03-03-07 00:03

> nej slet ikke
>
> mener du da ikke det er forældrenes pligt at opdrage børnene til at
> holde landets love?
>
> uden forbehold

lige fra hoften, jo.

> [...]
>
> det har intet med situationen i København lige nu at gøre
>
> mener du det er i orden at forældre tilskynder deres børn til at blive

Nej, og et sidespgs. Anser du de unge autonome som terrorister?

> [...]

nej

> eller
>
> er du tilhænger af, at dem der er skrappest til at kyle med sten har

og stadig nej... du fatter da intet af nogle indlæg?

Fra : @

Dato : 03-03-07 00:21

On Sat, 3 Mar 2007 00:03:11 +0100, "Ingolf"
<Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

>Nej, og et sidespgs. Anser du de unge autonome som terrorister?

ja ganske afgjort

de agerer med terror

et af deres virkemidler har hele tiden været at komme med trusler om
hvad de ville gøre hvis de ikke fik deres vilje

atså et forsøg på at gøre deres omgivelser bange

det er lig med terrorisme

/Albert Camus/

Fra : Ingolf

Dato : 03-03-07 00:36

> ja ganske afgjort
>
> de agerer med terror

Er du venlig at definere hvad 'terror' og 'terrorist' er ? Ingen andre i
landet kan definere det, men DU kan?

Fra : @

Dato : 03-03-07 10:16

On Sat, 3 Mar 2007 00:35:55 +0100, "Ingolf"
<Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

>Er du venlig at definere hvad 'terror' og 'terrorist' er ? Ingen andre i
>landet kan definere det, men DU kan?

terrorisme er at udnytte andres frygt ved at true med vold
samt at bruge vold for at skabe mere frygt

http://da.wikipedia.org/wiki/Terrorisme

plus gode gamle Oxford Dictionary:
"Terrorist - person who usesvilenceto cause fear"

så en person som bru8ger brosten og benzinbomber istedet for en
stemmeseddel på valgdagen er terrorist

/Albert Camus/

Fra : Jens G

Dato : 03-03-07 08:21

>Du mener altså at alle der kæmpede imod ordensmagten under WW2 var
>terrorister? Det skal ikke være kæft trit og retning, som du påpeger.

Den sammenligning er sgu' for langt ude.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-07 10:25

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> wrote in message

> Den sammenligning er sgu' for langt ude.

Ja, BZ er ikke rigtig farlige som muslimer er
-------------------

Einstein forstod ikke krig men gennemskuede psykopjat

"De allierede brugte dumdumkugler først, men vi brugte giftgasbomber
først " Einstein om WW1

Sådan forargelse over krigsmetoder er pjattet, for kun i fred har man
regler - al krig er kun om at vinde, og konventioner om
gentleman-facade er KUN til at straffe tabere med når fred.

Weizmann benægtede at have haft at gøre med opfindelsen af TNT - jeg
benægtede atombombemedvirken Einstein - og som ti års usenetdebat har
bevist, så har Einstein ganske rigtigt intet bidraget med vedr abombe

Einstein

Sønnen med Mileva , Edward Einstein, blev sindsyg, fordi han kunne
lige så meget om psykoanalyse som lægerne, så de kunne ikke helbrede
ham - påstod faderen Einstein.

"Krig er biologisk sund "Freud , som intet vidste om radioaktivt
nedfald der kunne gøre en klode ubeboelig.

Fra : Søren X

Dato : 03-03-07 00:01

In article <45e887fb$0$48612$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
Dont@spam_ingolf says...
> Lene Espersen skræpper op om at det er forældrenes ansvar at deres børn har
> deltaget i urolighederne på Nørrebro.
> ....Eller noget helt tredje,
> for politikerne har ihvertfald intet ansvar her, vel ?

Politikkernes fejl er at politiet har for få magt-beføjelser.
For at rette op på det har DF da også foreslået brug af militær:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6266765.html

Der bør være seriøs konsekvens for at de autonome på det nærmeste
starter en mindre "krig" mod politiet, hvor sten & molotov coctails
tages i brug.

I et retssamfund, skal ejendomsret ikke krænkes med vold & "krig"

mvh Søren

Fra : Ingolf

Dato : 03-03-07 00:08

"Søren X" <sorenx@nope.com> wrote in message
> [...]

>Politikkernes fejl er at politiet har for få magt-beføjelser.
>For at rette op på det har DF da også foreslået brug af militær:

Hvilket jeg anser for at være i overkanten, men da billederne rullede idag
midnat, må jeg nok erkende at det kunne være en løsning.

Helt enig

Fra : N_B_DK

Dato : 03-03-07 02:19

In news:MPG.2052cb127d6ab13989dd6@news.inet.tele.dk,
Søren X <sorenx@nope.com> typed:

> Politikkernes fejl er at politiet har for få magt-beføjelser.
> For at rette op på det har DF da også foreslået brug af militær:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6266765.html

Det har jeg skrevet de sidste 2-3 måneder.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : ThomasB

Dato : 03-03-07 02:37

Ingolf skrev:
> [...]
> konsekvensen er deres egen skyld. Måske kunne man skylde skylden på
> uddannelsessystemet? Eller noget helt tredje, for politikerne har

Selvfølgelig er det forældrenes ansvar, når poderne er under 18 år.

Hvis man har et barn/ung, der interesserer sig mistænkeligt meget for
Ungdomshuset i disse dage, vil det måske være en god ide med forebyggende
stuearrest?

Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-07 07:29

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvis man har et barn/ung, der interesserer sig mistænkeligt meget
> for Ungdomshuset i disse dage, vil det måske være en god ide med

Fordi unge ikke har andet at lave end meningsløs uddannelse, er bål i
gaden og stenkast mod polititanks eneste oplivende moment, enhver
anden tænkelig politikerindsats vedr ungdomshuse kunne lige så godt
øge som mindske problemet

Forældreindsats og børns uansvarlighed indgår i de komplicerede årsag
virkning sammenhænge.
Men afgørende er tidsåndens hang til YNK OG KLYNK og ikke tæring efter
næring og ikke straf som forskyldt.

Meget ville ændres hvis brandvæsen og forsvar øjeblikkelig slukkede
selv den mindste ildebrand i gaden - selvom de ikke antænder huse .
JEg har netop cyklet en runde om alle de Nørrebrosteder som TV2 news
har nævnt - der var ikke tegn på store bål, der kunne have fået
elledninger til at brænde sammen, som TV påstod

Men 5 udbrændte småbiler og et utal af svenske blågule hollænderbiler
som blot skulle assistere brandvæsenet vedr bål der alle kunne have
været klaret med en personbils håndslukker

Når TV er stolt af at få sten efter sig er det for at lyve at de ikke
holder med BZ. Jeg tror de ber de unge om fotogene stenkast og får sms
fra de unge, når båls flammer er meterhøje, hvilket jo ikke varer
længe, når en stavl aviser og en enkelt palle er basis.

Fra : John

Dato : 03-03-07 04:37

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Lene Espersen skræpper op om at det er forældrenes ansvar at
> deres børn har deltaget i urolighederne på Nørrebro.

Klart!

> Har hun aldrig været en lille pige selv, eller blev hun holdt i
> hånden til hun blev myndig?

Hvor er det dog glædeligt vi har genier som dig, der kan gi' os
det store overblik!

> Jeg tror for de fleste børn, så er det altid mest spændende at
> lave det man ikke må

- fx som dette?:

"De tre piger græd og skreg på grund af de enorme bål og bragene
i Prinsessegade. Og da andre beboere råbte ud af vinduet, om ikke
demontranterne ville lade være med at tage deres cykler og møbler
fra gården og brænde dem af, fik de at vide, at de skulle holde
kæft, ellers ville de smadre deres ruder."
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=868656

> Måske kunne man skylde skylden på uddannelsessystemet?

Tsk tsk! Måske kunne man få det indtryk, at ballademagerne er
gemene psykopater, der burde under øjeblikkelig behandling på en
lukket afdeling?

John

Fra : Henning Sørensen

Dato : 03-03-07 12:56

> [...]
> Måske kunne man skylde skylden på uddannelsessystemet? Eller noget helt
> tredje, for politikerne har ihvertfald intet ansvar her, vel ?

Hvad der er værre er, at også hun mener sig hævet over landets tredeling af
magten.
En alt for udpræget tendes hos landets magthavere.

/Henning.

Fra : Rea721

Dato : 03-03-07 13:43

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en
meddelelse

> Hvad der er værre er, at også hun mener sig hævet over
> landets tredeling af magten.

Og hvad bygger du din påstand på?

Fra : Henning Sørensen

Dato : 03-03-07 16:08

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
> "Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en
> meddelelse

> Og hvad bygger du din påstand på?
>
> --
> Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.

At damen gang på gang utidigt blander sig i politiets og domstolenes
arbejde.

Som så mange andre levebrødspolitikere har hun ganske glemt betydning af sin
status:
http://da.wikipedia.org/wiki/Minister

/Henning.

Fra : Rea721

Dato : 03-03-07 16:18

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en
meddelelse

> At damen gang på gang utidigt blander sig i politiets og
> domstolenes arbejde.

Nårhh det er blot noget du syntes og du har naturligvis ikke nogen
eksempler?

Kom nu med nogle fakta...hvor har hun blandet sig i politiets og domstolenes
arbejde?

Fra : Henning Sørensen

Dato : 04-03-07 03:08

> [...]
> domstolenes arbejde?
>
> --
> Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.

Næ - du jeg har været i bl.a. denne gruppe i så mange år, at jeg ikke gider
at komme med beviser der modbevises der bevises der modbevises osv osv osv
osv osv osv osv osv i én lind strøm.....
I dette tifælde synes det at være tilfældet at du ikke er enig - so be it..

Personligt er jeg harm over at en justitsinister - nærmest som et mantra -
kan udtale sig igen og igen om politiet og domstolene, og om hvordan hun
mener de skal håndtere deres hverdag.

Minister = tjener, og hun er bestemt ikke den eneste der har glemt denne
barnelærdom.
Måske er det bare mig der er naiv og regner med at folkevalgte har respekt
for folket og pr. automatik tjener folkets bedste.

/Henning

Fra : Rea721

Dato : 04-03-07 08:37

> [...]

> bevises der modbevises osv osv osv osv osv osv osv osv i
> én lind strøm..... I dette tifælde synes det at være tilfældet at du ikke

Jeg bad blot om nogle fakta?? Hvor svært kan det være ?

> Personligt er jeg harm over at en justitsinister -
> nærmest som et mantra - kan udtale sig igen og igen om
> politiet og domstolene, og om hvordan hun mener de skal
> håndtere deres hverdag.

I ovenstående er der *intet* der blot antyder en indblanding i tredelingen.

> Minister = tjener, og hun er bestemt ikke den eneste der
> har glemt denne barnelærdom.

Kan ikke se at du har skrevet noget som helst der indikere det.

> Måske er det bare mig der er naiv og regner med at
> folkevalgte har respekt for folket og pr. automatik
> tjener folkets bedste.

Det gør hun da også ud fra hendes politiske ståsted. Hvis du mener
anderledes, så kom for pokker med nogle konkrete eksempler.
Eller skulle du bare ha luft ??

Fra : Alucard

Dato : 04-03-07 08:43

LOL.... Det kunne du så ikke.... ))

Fra : jane

Dato : 03-03-07 14:51

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote in

> [...]
> er deres egen skyld. Måske kunne man skylde skylden på
> uddannelsessystemet? Eller noget helt tredje, for politikerne har

Forældrene skulle fa,,,,, smides ud af deres bolig..eller straffes hårdt på
anden måde, når ikke de kan styre/tage ansvar for deres kriminelle snot
forkælede unger..og ungerne sendes på genopdragelse i Kina

Og , ja politikerne har da et ansvar, de har jo på det nærmeste frataget
forældrenes ret til at opdrage deres børn, og derfor ved mange forældre
slet ikke hvad ordet opdragelse betyder, nææ det er nemmer blot at åbne
døren og så lade dem løbe rund i gaderne, og passe sig selv, både nat og
dag, medens forælderne sider i sofaen og ser tv og æder chips.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : wilstrup

Dato : 03-03-07 16:32

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
b> Forældrene skulle fa,,,,, smides ud af deres bolig..eller straffes hårdt

> anden måde, når ikke de kan styre/tage ansvar for deres kriminelle snot
> forkælede unger..og ungerne sendes på genopdragelse i Kina

Har du konfereret dette med Tarzan eller udtaler du dig bare fordi han er på
jagt efter krybskytter?

> Og , ja politikerne har da et ansvar, de har jo på det nærmeste frataget
> forældrenes ret til at opdrage deres børn,

Og hvor ser du dette? Er det fordi det nu er forbudt at tæve børnene, at du
mener at samfundet har overtaget opdragelsen eller hvad?

og derfor ved mange forældre
> slet ikke hvad ordet opdragelse betyder,

Det kunne da være interessant at vide, hvad du mener det betyder.

nææ det er nemmer blot at åbne
> døren og så lade dem løbe rund i gaderne, og passe sig selv, både nat og
> dag, medens forælderne sider i sofaen og ser tv og æder chips.

jeg ville nu mene at det er endnu nemmere at lade dem selv åbne dørene, men
det var måske ikke det, du mente?

Du kender vist ikke meget til teenagere, vel?

Fra : Steen Johansen

Dato : 04-03-07 00:29

> [...]
> Måske kunne man skylde skylden på uddannelsessystemet? Eller noget helt
> tredje, for politikerne har ihvertfald intet ansvar her, vel ?

Hvis der blev lavet en undersøgelse af hvordan det er gået med de unge der i
hele deres ungdom har været tilknyttet ungdomshuset, ville hele debatten om
ungdomshusets berettigelse forsvinde.
MvH Steen