Hvor gamle må de være
Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 09:50

Hvor gammel må man være for at komme et sted som det omtalte ungdomshus?
Jeg mener - i de velfungerende omegnskommuner har man fritidshjem for
børn, som går i skole, og ungdomshuse/ungdoksklubber for unge op til -
øh er det 16 el. 18 år? Herefter kan de ikke længere komme der. Hvor
gamle er ca gennemsnittet af dem som render og smider med brosten og
tror de kan tillade sig at ødelægge andre folks biler?

TW

Fra : Bo Warming

Dato : 02-03-07 11:15

<The Wren> wrote in message
> [...]
> gamle er ca gennemsnittet af dem som render og smider med brosten og
> tror de kan tillade sig at ødelægge andre folks biler?

Man kunne lade forældre og børn sammen aftale hvornår voksenriget
forærer barnet til samfundet

Hvis den voksne insisterer på 18-årsgrænse så hænger far og mor på at
betale erstatning og bøde vedr barnets hærværk.

Hvis den fremmelige yngling insisterer på tidlig voksent ansvar så
følger pligter og rettigheder sammen og han må skaffe sig penge til
depositum for nogen bør leje rum til ham og han skal kunne
gældsfængsles hvis han hærværker og ikke har penge i banken til at
erstatte