Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Overførsel til Filippinerne
Fra : SørenFisker

Dato : 06-03-07 11:08

Jeg skal overføre nogle penge til Filippinerne.
Western Union er een af de kendte virksomheder, som tager sig af dette, og
det fungerer smertefrit.
Men de er noget pebrede med deres gebyr.
Er der nogen der kender til alternativer (modtager har ikke en bankkonto).

Hilsen Søren

Fra : Sætterniissen

Dato : 06-03-07 11:21

"SørenFisker" <vejlo@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men de er noget pebrede med deres gebyr.
> Er der nogen der kender til alternativer (modtager har ikke en bankkonto).

Hvad er deres gebyr da?

Uden bankkonto er alternativer lidt svære - du kan evt. sende en banknoteret
check med almindelig fodpost - men det tager jo nok en uges tid og jeg ved
ikke om der på Filipinerne er en 'ordentlig' bank i nærheden, hvor checken
kan indløses.

Knud

Fra : alexbo

Dato : 06-03-07 11:34

> [...]

> Men de er noget pebrede med deres gebyr.
> Er der nogen der kender til alternativer (modtager har ikke en bankkonto).

Man kunne starte med at finde ud af om en dansk bank har en afdeling eller
samarbejdsbank i modtagerens by.
Hvilke muligheder der er med postanvisning.

Det vi ved er at modtageren bor i Filppinerne og at Western Union har en
pepret pris.
Det er ikke meget at arbejde med, så jeg kan nok ikke komme med et bedre
bud.

mvh
Alex Christensen

Fra : cphpeter@gmail.com

Dato : 06-03-07 12:48

On Mar 6, 11:08 am, "SørenFisker" <v...@esenet.dk> wrote:
> [...]
> Men de er noget pebrede med deres gebyr.
> Er der nogen der kender til alternativer (modtager har ikke en bankkonto).

Du kan kigge på dette her : overførsel via sms

http://www.lirneasia.net/2007/02/philippines-pioneers-international-remittance-via-sms/

Fra : Mark Beaumont

Dato : 06-03-07 14:31

SørenFisker wrote:
> [...]
> Men de er noget pebrede med deres gebyr.
> Er der nogen der kender til alternativer (modtager har ikke en bankkonto).

Uden at vide om de er billigere, kunne et alternativ være Forex.
http://www.forexvaluta.dk

Vh Mark

Fra : SørenFisker

Dato : 06-03-07 15:27

"> SørenFisker wrote:

> Uden at vide om de er billigere, kunne et alternativ være Forex.
> http://www.forexvaluta.dk
>
> Vh Mark

Hej Gruppe - tak for jeres svar.
Via andre venlige mennesker mener jeg, at jeg har fundet - optil nu
ihvertfald - den bedste
løsning:

www.xoom.com

Hvis der er nogen, der har kommentarer, så gi' lyd!
Søren