Pension samling.
Fra : Kenneth K

Dato : 25-02-07 14:32

Hej NG.

Nu håber jeg at i kan hjælpe mig lidt

Jeg har diverse pensions opsparinger (4-6 stykker) fra forskellige
arbejdspladser. Kan jeg samle disse et sted??

KK

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 25-02-07 14:52

Kenneth K skrev:
> [...]
> Jeg har diverse pensions opsparinger (4-6 stykker) fra forskellige
> arbejdspladser. Kan jeg samle disse et sted??

Det er meget svært at give dig et seriøst svar med så få informationer.
Umiddelbart burde alt vel kunne lade sig gøre, men der kan være
særordninger, så det er lidt svært at give et standard-svar.

Henrik V Blunck - www.blunck.dk/hvb
Blogs: www.blunck.dk/blog og www.blunck.dk/tjenfritid
Adsense - læs: http://www.adsense-success.co.nr

Fra : Kenneth K

Dato : 25-02-07 15:59

> Det er meget svært at give dig et seriøst svar med så få informationer.
> Umiddelbart burde alt vel kunne lade sig gøre, men der kan være
> særordninger, så det er lidt svært at give et standard-svar.

Hej Henrik.

Jeg ved ikke præcist hvad du skal bruge. Det drejer sig om alt lige fra
pensionsopsparinger i Skandia til Danica osv.

Der står alt mellem 400 kr og op til 200.000 - tænkte bare på i stedet for
at have 5-6 stykker som jeg betaler administrations bidrag og alt muligt
andet til, så ville jeg have det samlet i en, og så så jeg har overblik over
dem.

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 25-02-07 18:37

Kenneth K skrev:
> [...]
> andet til, så ville jeg have det samlet i en, og så så jeg har overblik over

Det vigtige er SÆRordningerne - de opsparinger der f.eks. er belagt med
bindinger. En opsparing med en saldo på 400 kan det ikke betale sig at
røre ved.

Mit bedste råd er at samle kopier af årsopgørelser og f.eks. sende det
ene sæt til Skandiabanken, det andet til en anden, og så spørge hvad de
kan tilbyde. Så har de alle tallene og du kan derved (forhåbentlig)
spare nogle gebyrer.

Held og lykke.

Fra : Poul Christensen

Dato : 25-02-07 14:56

"Kenneth K" <Kenneth.k@sletmail.dk> wrote in news:45e18fdb$0$90274$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hej NG.
>
> Nu håber jeg at i kan hjælpe mig lidt
>
> Jeg har diverse pensions opsparinger (4-6 stykker) fra forskellige
> arbejdspladser. Kan jeg samle disse et sted??

Det afhænger nok mget af aftalerne mellem pensionsinstitutterne og dine
tidligere arbejdsgivere. Endvidere tager selskaberne sig blodigt betalt for
at skulle afgive pengene.

mvh poul christensen

Fra : Kenneth K

Dato : 25-02-07 15:59

> Det afhænger nok mget af aftalerne mellem pensionsinstitutterne og dine
> tidligere arbejdsgivere. Endvidere tager selskaberne sig blodigt betalt
> for
> at skulle afgive pengene.

Ja, det frygtede jeg også