bil ferie i Sverige
Fra : Jan Ingeman Petersen

Dato : 01-07-01 15:46

Hej NG

Familien og jeg skal på ferie i Sverige, men jeg kender ikke de svenske
færdselsregler,
er der noget man skal tage sig særlig i agt for, hvad er hastigreglerne i
Sverige, her
tænker jeg på motorvej og landeveje og i byerne.

på forhånd tak.

med venlig hilsen
Jan Petersen

Fra : Mark Beaumont

Dato : 01-07-01 23:55

"Jan Ingeman Petersen" <jip@mail1.stofanet.dk> skrev
> Familien og jeg skal på ferie i Sverige, men jeg kender
> ikke de svenske færdselsregler,
[klip]

Mon ikke du kan finde noget på Vägverkets side
http://www.vv.se

Som f.eks:
http://www.vv.se/vag_traf/trafikregler/nyregler/svenska.pdf

> hvad er hastigreglerne i Sverige, her
> tænker jeg på motorvej og landeveje og i byerne.

Motorvej 110 km/t
By 50 km/t

Vh Mark

Fra : J W Nielsen

Dato : 02-07-01 10:01

Hej Jan !
Kører lige en smut til Sverige imorgen - i den forbindelse lagde jeg mærke
til, at en overskridelse af hastighedsbegrænsningerne på 30 km/t betyder
inddraglese af kørerkortet !!!
Du kan evt. kigge i Vejdirektoratets EuropaGuide 2001 (på biblioteket ?) -
de ridser lige reglerne i de enkelte lande op !

Jørgen Wulff Nielsen
jwulff@post.tele.dk