Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til ændring af kl/dato for en stør~
Fra : Bente

Dato : 27-02-07 08:21

Hej

Min mand og jeg har været på en dejlig ferie til Mellem Amerika,...med hvert
sit digitale kamera i lommen.

Min mands kamera er helt nyt, og desværre glemet han at stille tiden/dato
til vores rejsemåls tidszone, da vi kom frem, så nu har vi to gruppe
billeder der ikke tidmæssigt kan blandes.

Findes der et gratis program, hvor man kan ændre tidspunktet 7 timer for
egenskaberne på alle billederne.
7 timer er nemlig den tidsforskel som ikke blev ændret på manden kamera.

Da der er 700 billeder, er det næsten en uoverskuelig opgave at ændre hvert
billede manuelt.

Bent

Fra : news.arrownet.dk

Dato : 27-02-07 09:46

"Bente" <1938benteP@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 7 timer er nemlig den tidsforskel som ikke blev ændret på manden kamera.
>
> Da der er 700 billeder, er det næsten en uoverskuelig opgave at ændre

Total Commander kan gøre det.
Hentes gratis på www.totalcmd.dk (direkte link:
http://www.downloadfiles.dk/totalcmd/tcmdr656.exe)

Jan Skov

Vejles Forandring - fortalt i film & billeder
www.jsc.dk

Fra : Jens

Dato : 27-02-07 10:17

> [...]
> 7 timer er nemlig den tidsforskel som ikke blev ændret på manden kamera.
>
> Da der er 700 billeder, er det næsten en uoverskuelig opgave at ændre

Der er jo to datoer at pille i:
* Windows dato
* Exif data 'inde i filen'

Total Commander kan vist kun klare den føste del af problemet.

Exif data kan ihvertfald PhotoShop elements klare for dig - der findes
sikkert også mere simple (gratis) løsninger.

Afhængigt af dit arkiv / fremvisnings program skal du have rettet en af
disse to datoer - eller helst begge.

Jens

Fra : Jan Skov | Vejles Fo~

Dato : 27-02-07 10:58

"Jens" <jens.news@schoenemann-paul.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikkert også mere simple (gratis) løsninger.
>
> Afhængigt af dit arkiv / fremvisnings program skal du have rettet en af

Åh ja, det havde jeg ikke tænkt på... Total CMD klarer kun Windows datoen..

/Jan

Fra : rosenauer.dk

Dato : 27-02-07 11:15

Som allerede nævnt kan du rette fildato gratis og nemt med Total Commander.

Derudover kan du gratis og forholdsvis nemt batch-opdatere EXIF data med
jHead. http://www.sentex.net/~mwandel/jhead/ er adressen til dette.

/Martin
http://rosenauer.dk