Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Selvfølgelig et Canon der er et ekstremkam~
Fra : Per

Dato : 25-02-07 15:55

Faldt lige over denne artikel.

http://www.pcworld.dk/art/8473?fpindex&fppos=3&a=block&i=113

Canon har vist altid været helt fremme i skoene og lige lidt længere fremme
end de andre mærker, men de laver jo heller ikke alt muligt andet såsom
køkkengrej, TV osv.

Bare se overskriften på artiklen - helt ekstremt.

Med venlig hilsen Per!

Fra : Jan Boegh

Dato : 25-02-07 19:52

Per skrev i 45e1a31e$0$52103$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:
> [...]
> andet såsom køkkengrej, TV osv.
>
> Bare se overskriften på artiklen - helt ekstremt.

Ja, og følgende citat fra artiklen er helt ekstrem åndssvag:

"Hvis du vil op i fotografernes superliga, er du nødt til at kende til EOS
1D Mark III.Hvis du vil op i fotografernes superliga, er du nødt til at
kende til EOS 1D Mark III."

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Peter Rongsted

Dato : 25-02-07 22:57

On Sun, 25 Feb 2007 15:54:44 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

Hej Fanboy

Hvorfor er det en selvfølge?

> [...]
>end de andre mærker, men de laver jo heller ikke alt muligt andet såsom

På nogle punkter er de kommet først. Men det var Minolta der kom med
det første kamera med autofokus. Og Nikon kom med det første digitale
DSLR, der ikke var et filmkamera hvor der var klampet et digitalt
bagstykke på.

Hvorfor betyder det noget hvilke andre produkter et firma laver? Canon
laver jo også printere, fotokopimaskiner, fax og en helt masse andet!
Men det gør vel ikke deres kamera ringere.

Det eneste japanske firma, jeg kender til, som laver både køkkengrej,
TVer og fotoudstyr er Panasonic. Panasonic har er omsætning på 78 mia
USD hvor Canons er på knap 32 mia. Så de kan vel godt tåle at brede
sig lidt mere end Canon.

>Bare se overskriften på artiklen - helt ekstremt.

Tja, PC World har sgu aldrig haft forstand på foto.

Peter

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-02-07 23:08

Peter Rongsted <nulldev@rongsted.dk> skrev :

>Det eneste japanske firma, jeg kender til, som laver både køkkengrej,
>TVer og fotoudstyr er Panasonic.

Uden at have noget link, men gammel viden fra min tid i
fotobranchen, så ejes Nikon af en koncern som også omfatter bl.a.
et skibsværft.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Peter Rongsted

Dato : 26-02-07 00:19

On Sun, 25 Feb 2007 23:08:14 +0100, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Uden at have noget link, men gammel viden fra min tid i
>fotobranchen, så ejes Nikon af en koncern som også omfatter bl.a.
>et skibsværft.

Mitsubishi ejer ikke Nikon. De var med til at grundlægge Nikon i 1921,
men koncernen blev splittet op efter anden verdenskrig. I dag er Nikon
et selvstændigt aktieselskab (og har været det i mange år), hvor
Mitsubishi har en mindre andel (mener det er omkring 5%).

Peter