Internationalt campingpas
Fra : helle

Dato : 05-03-07 08:29

Hvor/hvordan får jeg billigst et internationalt campingpas? Jeg
prøvede på vores lokale turistkontor, men der skal jeg betale 250 kr.
for et medlemskab af turistforeningen for at få udstedt et campingpas
til 90 kr. det synes jeg er temmelig voldsomt for et medlemskab af en
forening, som egentlig ikke interesserer mig, hvilke andre muligheder
er der?

Fra : -henrik

Dato : 05-03-07 08:48

4 Mar 2007 23:29:09 -0800, tastede: "helle" <hbknudsen@gmail.com>
bl.a.:

>til 90 kr. det synes jeg er temmelig voldsomt for et medlemskab af en
>forening, som egentlig ikke interesserer mig, hvilke andre muligheder
>er der?
Jeg fik for nogle år siden passet på den første campingplads, jeg
benyttede i en sæson. Campingfatter udstedte et midlertidigt pas
indtil kortet kom med posten.
Om den ordning stadigvæk findes ved jeg desværre ikke.. og det kostede
ikke meget mere end kortets pris.

Men du kan jo evt. finde en forening/organisation, som interesserer
dig og samtidig har campingpasset som en service.

http://www.dcu.dk har fra 270,- til 375,- incl. pas
http://www.dck.dk koster 400,- incl. pas
http://www.backtonature.dk udsteder pas til kr. 90,- og medlemsskab
koster 100,- for en husstand.

-henrik

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 05-03-07 20:05

"helle" <hbknudsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hvor/hvordan får jeg billigst et internationalt campingpas?

Hej Helle.

Nu skal dette ikke være starten på en større krig om de forskellige
campingpas, men hvorfor synes du, at det skal være det internationale
campingpas du vil have??

Det er ikke s nemt at få fat i, uden at betale dyrt.

Men det skandinaviske pas, kan du købe for90,- kr. på enhver campingplads -
og det hedder sig, at det duer i alle europæiske lande. Der er rigtig mange
som har gode erfaringer med det, men desværre også nogen som ikke får dette
pas godkendt i visse lande eller på visse pladser.

Men....visse indlæg i campingdebat-fora har også vist, at der er nogle
udenlandske pladser som er helt ligeglade med det internationale campingpas.
De vil kun se dit rejsepas - og intet andet.

/Flemming U

Fra : Lars

Dato : 12-03-07 22:59

helle wrote:
> [...]
> til 90 kr. det synes jeg er temmelig voldsomt for et medlemskab af en
> forening, som egentlig ikke interesserer mig, hvilke andre muligheder

Hvis du er medlem af FDM - så koster det 90 kr.

Mvh

lars