? brugt cv
Fra : Martin Kristensen

Dato : 27-02-07 22:06

Hej min kone og jeg er på udkig efter anden camping vogn men vi har et par
ønsker....

max 10 år gammel

Rundsidde gruppe

Køjer

Dobbeltseng... ingen rundsidde gruppe der skal laves om hver aften

Total vægt max 1400 kg

Er der nogen foreslag hvad for en camping vogn der har det vi ønsker
Mvh Martin

Vi overvejer at hente den i tyskland for at spare lidt kr

Fra : Tom Jacobi Nielsen

Dato : 27-02-07 22:39

Hej Martin

Jeg tror det bliver svært at få alle dine ønsker opfyldt, hvis det skal være
til 1400kg. Du bliver nok nødt til at opgive et af dine ønsker, men jeg
håber da det lykkes for dig, kan bare ikke lige komme på en model der har
det hele, når den ikke må være større.

Mvh.
Tom

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 28-02-07 21:43

Lige en ting der skal nævnes.. Hvis jeg får solgt min bil. så køber vi en
større der må køre med 1600 kg på trækket og det åbner helt nye
muligheder.....

I skal have tak for hjælpen foreløbig

I skal nok høre nærmere om hvad er sker i Randers

Fra : HSLK

Dato : 05-03-07 16:00

> [...]
> muligheder.....
>
> I skal have tak for hjælpen foreløbig
>
> I skal nok høre nærmere om hvad er sker i Randers

Hejsa

Så ville den her måske være noget
http://www.campingferie.dk/h3_vogne_til_salg/s/presentation.asp?picId=1695515&entityGuid=413140&siteGuid=387

knus Henriette.

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 27-02-07 22:44

Hej Martin
Det er godt noget af nogle krav du stiller , og det besværliggør de forslag
du ønsker.
Hvis du både skal have Rundside , dobbeltseng og køjer , tror jeg det er
næsten umuligt at finde en model på maks 1400 Kg total.
Men hvis du ikke skal hav rund side gruppe . er der mange muligheder.
Dog ville det være fint hvis du skrev cirka hvilken prisklasse du er ude i !
Her f.eks. et bud :
http://www.caravaning-maier.de/_caravans/
Dethleff New line 500 SK fra 2004 til 10300 Euro

Kim

Fra : HSLK

Dato : 28-02-07 08:21

Hejsa

denne her har ikke bobelt seng men en dinnette i kan slå ned fast
http://www.campingvogne.dk/brugte_til_salg/forhandler/418465/322/Bürstner.htm

ellers er der en her
http://www.campingvogne.dk/brugte_til_salg/forhandler/387909/354/Bürstner.htm

og her
http://www.campingvogne.dk/brugte_til_salg/forhandler/363333/358/Hobby.htm

måske denne
http://www.campingvogne.dk/brugte_til_salg/forhandler/430359/364/Knaus.htm

Det var havd jeg lige kunne finde ved en hurtig søgning
Runsidegruppen er svær men jeg kan udemærke forstå jeres ønsker.

Vi har lige købt en Adria Classica 663 uk den er vi super glad for men den
vejer 1700 total.

knus Henriette.

Fra : steen-h@post8.tele.d~

Dato : 28-02-07 16:44

> Er der nogen foreslag hvad for en camping vogn der har det vi ønsker
> Mvh Martin
>
> Vi overvejer at hente den i tyskland for at spare lidt kr

Hej Martin

Et forslag kan være en LMC 495K med ekstra sengekit.
Så har du alle sovepladser i bagenden og rundsiddegrp i front.
Hvis man vil, så kan der jo lægges en ordentlig madras i, istedet for
hynderne.

Prøv evt at se på www.kloster-trailerudlejning.dk
både under 495K og "Nyheder"

Vogner er opvejet fra 1350 til 1500kg

mvh
Steen

Fra : Tom Jacobi Nielsen

Dato : 28-02-07 17:28

Hej Martin

Hvis du kan "nøjes med sådan en som Steen skriver om, så er der en del der
kunne være et emne. Søger selv en cv med samme indretning som dig, men jeg
kan gå nogen kg. længere op. Men så kommer vi langt op i pris, det er ikke
let.

Mvh.
Tom

Fra : J-P. Rasmussen

Dato : 03-03-07 16:05

Hej Martin

"Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej min kone og jeg er på udkig efter anden camping vogn men vi har et par
> ønsker:
> 1. max 10 år gammel
> 2. Rundsidde gruppe
> 3. Køjer
> 4. Dobbeltseng... ingen rundsidde gruppe der skal laves om hver aften
> 5. Total vægt max 1400 kg

Spændende krav, der nok er populære ved de fleste børnefamilier.

> Er der nogen foreslag hvad for en camping vogn der har det vi ønsker

Hvad I ønsker er jeg ikke sikker på, men der er en del muligheder.
Det er dog ikke kun et spørgsmål om vægt, men også om bredde og pris.
Den indretning I ønsker findes stort set kun i campingvogne, der har en
bredde omkring 250 cm.
Det er selvfølgelig rundsiddegruppen der "driller". Men jeg forstår godt
jeres krav, for en regnvejsdag i en snæver dinette kan let ødelægge
familieidyllen.

Jeg har dog tjekket min arbejdsliste, og fundet frem til nedenstående, der
alle er 2007 modeller. Vær opmærksom på både vægt, bredde og pris. For nogle
af mærkerne, har jeg i prisen medtaget de tilbehørspakker, der "normalt"
følger med vognen. Faktisk er der flere forhandlere, der kun tager vognene
hjem med pakker. Flere af vognene findes også som brugte, men udbuddet er
sikkert "snævert".

Lige lidt forklarring:
E = Egenvægt
T = Totalvægt

----------------------
1400 kg. totalvægt:
----------------------
Bürstner Flipper 550 TK, E: 1.150 kg, T: 1.500 kg.
Lasteevene ved 1.400 maks vægt: 250 kg.
Pris: 135.780 kr + levering. 250 cm bred.

Caravelair Antares Luxe 536, E: 1.160 kg, T: 1.500 kg.
Lasteevene ved 1.400 maks vægt: 240 kg.
Pris: 116.720 kr + levering. 248 cm bred.

Delta Summeliner 5000 BKV, E: 1.145 kg, T: 1.500 kg.
Lasteevene ved 1.400 maks vægt: 255 kg.
Pris: 129.900 kr + levering. 250 cm bred.

Knaus Südwind 500 FSK, E: 1.244 kg, totalvægt 1.400 kg.
Pris: 137.900 kr + levering. 250 cm bred.
Se også på Südwind 500 FSD

Sterckeman Stralett 526 CE, E: 1.160 kg, T: 1.500 kg.
Lasteevene ved 1.400 maks vægt: 240 kg.
Pris: 120.900 kr + levering. 248 cm bred.

------------------------------------
1500 - 1600 kg Totalvægt:
------------------------------------
Kabe Ametist GLE B9, E: 1.230 kg, T: 1.500 kg.
Pris: 219.100 kr + levering. 227 cm bred.

Wilk S4 550 DM, E: 1.210 kg, T: 1.500 kg.
Pris: 136.680 kr + levering. 232 cm bred.

Bürstner Belcanto 550 TK, E: 1.310 kg, T: 1.500 kg.
Pris: 157.380 kr + levering. 250 cm bred.

Bürstner Belcanto 550 TK X-clusive (kampagnemodel),
E: 1.310 kg, T: 1.500 kg.
Pris: 148.900 kr + levering. 250 cm bred.

Caravelair Osiris 516, E: 1.220 kg, T: 1.420 kg.
Pris: 129.040 kr + levering. 248 cm bred.

Caravelair Eldorado Luxe 546, E: 1.210 kg, T: 1.500 kg.
Pris: 140.210 kr + levering. 248 cm bred.

Dethleffs Camper 550 MK, E: 1.361 kg, T: 1.600 kg.
Pris: 156.400 kr + levering. 250 cm bred.

Fendt Saphir 560 TFM, E: 1.340 kg, T: 1.600 kg.
Pris: 151.950 kr + levering. 250 cm bred.

Fendt Saphir 560 TFK, E: 1.340 kg, T: 1.600 kg.
Pris: 152.950 kr + levering. 250 cm bred.

Hobby De Luxe 560 KMFe, E: 1.322 kg, T: 1.600 kg.
Pris: 127.950 kr + levering. 250 cm bred.

Hobby Excellent 560 KMFe, E: 1.334 kg, T: 1.600 kg.
Pris: 132.950 kr + levering. 250 cm bred.

Hymer Living 525, E: 1.250 kg, T: 1.500 kg.
Pris: 123.900 kr + levering. 250 cm bred.

Knaus Südwind 550 FSK, E: 1.269 kg, T: 1.500 kg.
Pris: 147.300 kr + levering. 247 cm bred.

Knaus Südwind 550 QSK, E: 1.269 kg, T: 1.500 kg.
Pris: 147.000 kr + levering. 247 cm bred.

Knaus Südwind 550 QK, E: 1.269 kg, T: 1.500 kg.
Pris: 144.400 kr + levering. 247 cm bred.

LMC Casa Familia 560 MDK, E: 1.302 kg, T: 1.500 kg.
Pris: 156.150 kr + levering. 248 cm bred.

LMC Casa Familia 560 TKM, E: 1.277 kg, T: 1.500 kg.
Pris: 154.150 kr + levering. 248 cm bred.

Polar 560 BK, E: 1.338 kg, T: 1.600 kg.
Pris: 225.900 kr + levering. 254 cm bred.

Solifer Finlandia 560 LK, E: 1.250 kg, T: 1.600 kg.
Pris: 213.900 kr + levering. 252 cm bred.

Sterckeman Elypse 516, E: 1.220 kg, T: 1.500 kg.
Pris: 133.900 kr + levering. 248 cm bred.

Sterckeman Novastar 545 PE, E: 1.220 kg, T: 1.500 kg.
Pris: 139.100 kr + levering. 248 cm bred.

Tabbert Da Vinci 540 DM 250, E: 1.300 kg, T: 1.600 kg.
Pris: 145.500 kr + levering.
"Kun" en ekstra bred dinette. 250 cm bred.

Tabbert Da Vinci 585 DM, E: 1.400 kg, T: 1.600 kg.
Pris: 151.500 kr + levering. 248 cm bred.

TEC Tour 580 TKM, E: 1.260 kg, T: 1.500 kg.
Pris: 131.900 kr + levering. 248 cm bred.

TEC Ttavel King 560 TKM, E: 1.235 kg, T: 1.500 kg.
Pris: 153.900 kr + levering. 248 cm bred.

Ovennævnte er bare eksempler, da der er alternativer. Men de er alle større
eller dyere.
Håber du kan bruge det.

Jens-Peder Rasmussen
Campingvognsredaktør på www.campingferie.dk
På USENET er jeg bare privat og entusiast
& smadderglad for camping

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 03-03-07 18:34

"J-P. Rasmussen" <jpr@campingferie.dk> skrev i en meddelelse
> bredde omkring 250 cm.

Det forstår jeg ikek J-P. Der er da mange vogne der opfylder kravene, og som
ikke er 250 cm. brede.

Jeg har lavet en søgningpå www.campingvogne.dk, hvor jeg har søgt på
totalvægt 1400 kg, dobbelseng og køjer, i årgang 1998-2000 - og vupti, så
kom der en liste på 22 vogne frem.

Her er liasten:
http://www.campingvogne.dk/pages/searchResults.asp?doSearch=true&seekBrand=0&seekSalesmen=forhandler&seekType=1&seekPriceMin=&seekPriceMax=&seekCategory=2&seekTotalweight=1400&start=1998&slut=2000&seekPostalcodeMin=0&seekPostalcodeMax=0&chkDobbeltseng=1&chkKojeseng=1&MySearch=

/Flemming U

Fra : bigOne

Dato : 03-03-07 18:58

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.campingvogne.dk/pages/searchResults.asp?doSearch=true&seekBrand=0&seekSalesmen=forhandler&seekType=1&seekPriceMin=&seekPriceMax=&seekCategory=2&seekTotalweight=1400&start=1998&slut=2000&seekPostalcodeMin=0&seekPostalcodeMax=0&chkDobbeltseng=1&chkKojeseng=1&MySearch=

men der er jo ikke rundsidegrupper??

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 04-03-07 08:33

"bigOne" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> men der er jo ikke rundsidegrupper??

Måske ikke på alle, men man må jo vlælge. Og nu kan Martin Kristensen da
søge videre på den søgeside.

Men påstanden om, at kravene kun kan opfyldes i en 250cm vogn holder ikke.
Både Bürstner og Dethleffs har lavet vogne der leverer varen.

Og de vogne som Jens-Peter kom med, var jo nye vogne, og da famiien ville
købe en brugt vogn (op til 7 år) såh...

/Flemming U

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 04-03-07 09:07

> Både Bürstner og Dethleffs har lavet vogne der leverer varen.

- her er et eksempel fra samme søgeside. Denne vogn opfylder alle krav:
http://www.campingvogne.dk/brugte_til_salg/forhandler/387909/354/Bürstner.htm

Rundsiddegruppen er blot placeret midt i vognen.

/Flemming U

Fra : bigOne

Dato : 04-03-07 11:28

> - her er et eksempel fra samme søgeside. Denne vogn opfylder alle krav:
> http://www.campingvogne.dk/brugte_til_salg/forhandler/387909/354/Bürstner.htm
>
> Rundsiddegruppen er blot placeret midt i vognen.

og prisen se da OK ud.....

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-03-07 21:27

Flemming Udbjørg skrev i 45ea7e21$0$90271$14726298@news.sunsite.dk
dette:

> Rundsiddegruppen er blot placeret midt i vognen.

Hvorfor denne begejstring for rundsiddegrupper? Var det muligt, måtte du
gerne få min, hvis jeg i stedet kunne få et par alm. sofaer. Jeg synes
rundsiddegruppen er gevaldigt upraktisk. Fylder man rundsiddevidunderet op
med mennesker, er der ikke bordplads nok, og man sidder og slås med hinanden
om knæpladsen. Og sidder man kun 2 med fødderne oppe, bliver man skæv i
ryggen, hvis man sidder inde i rundingen. I vores gamle cv med alm sofa, var
det helt afgjort yndlingslæsepladsen, men den duer ikke i dag med en noget
upraktisk rundsiddegruppe.
De er da godt nok pænest, når man skal tage et interiørbillede, men jeg skal
ikke i fremtiden have en vogn med rundsiddegruppe, hvis jeg kan undgå det.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : J-P. Rasmussen

Dato : 04-03-07 12:20

> [...]
>
> "J-P. Rasmussen" <jpr@campingferie.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det forstår jeg ikek J-P. Der er da mange vogne der opfylder kravene, og

Hvis du skal have rundsiddegruppe med, er der ikke så mange muligheder.
Jeg skrev i mit indlæg, at jeg havde set på 2007 vogne, og at de alle (på
nær den brede Tabbert DaVinci 540 DM) har rundsiddegruppe, køjer og
dobbeltseng. Bortset fra "det skandinaviske soveværelse" med dobbeltseng og
køjer evd siden af hinanden, der mulighederne meget begrænset. F.eks har jeg
ikke taget alle Cabby og Kabe modeller med dinette og klapkøje med.

Kan Martin undvære rundsiddegruppe, så er mulighederne straks meget mere
mangfoldige.

> [...]
> http://www.campingvogne.dk/pages/searchResults.asp?doSearch=true&seekBrand=0&seekSalesmen=forhandler&seekType=1&seekPriceMin=&seekPriceMax=&seekCategory=2&seekTotalweight=1400&start=1998&slut=2000&seekPostalcodeMin=0&seekPostalcodeMax=0&chkDobbeltseng=1&chkKojeseng=1&MySearch=

Som jeg ser det, er der kun Burstneren, men det er ok, at du får nuanceret
debatten, hvilket jo også ses længere mede i tråden.

Fra : Tom Jacobi Nielsen

Dato : 04-03-07 23:34

Er der noget jeg har misforstået. Var det ikke en cv med dobbeltseng + køjer
+ rundsiddegruppe der blev spurgt efter. Skriver man sådan må det være en
rundsidde i enden af vognen og ikke en siddedintte eller en rundsidde i
midten af cv.
For så bliver det straks noget andet at finde en cv på 1400 kg. total.

Det tror jeg simpelthen ikke kan lade sig gøre, men ret mig hvis jeg tager
fejl.

Var inde og kigge på den liste og det er jo heller ikke med rundsidde men
med siddedinette.

Fra : J-P. Rasmussen

Dato : 05-03-07 00:39

Hej Tom

"Tom Jacobi Nielsen" <jacobi@home2.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> For så bliver det straks noget andet at finde en cv på 1400 kg. total.
>
> Det tror jeg simpelthen ikke kan lade sig gøre, men ret mig hvis jeg tager

Hvis du forlanger en rundsiddegruppe i den en ende og dobbeltseng og køjer
ved siden af hinanden i den anden, er det, som jeg husker det, kun Solifer
(Finlandie 560 LK) og Kabe (Smaragd og Ametist), der har en model med 1500
kg. totalvægt. Men de koster...

Tænker du på indretningen med rindsiddegruppe i den en ende, herefter køkken
og toiletrum, så en dobbeltseng langs den ene væg og bagerst køjer på tværs,
så er der flere muligheder, men de har alle en totalvægt på 1.600 kg og
opefter.

Hvis du kan acceptere en rundsiddegruppe midt i vognen med køjer og
dobbeltseng i hver sin ende, er der flere muligheder. Også selv om du måske
ikke kan læsse dem til en vægt på mere end 1.400 kg. Her står Delta,
Sterckeman, Caravelair og Bürstner Flipper stærkest i forhold til vægt og
pris. Faktisk så jeg i dag i Frederiskværk en Caravelair Antares 536 årgang
2005 med endekøjer, rundsiddegruppe forrest og tværvendt dobbeltseng og en
egen- og totalvægt på 1110 og 1300 kg til 115.775 kr. minus 25 % = 86.836 +
levering. Udstyret er ikke omfattende, der "mangler" bl.a. blæsevarme, varmt
vand og stabilisator, men køleskabete r på 135 liter, og pladsmæssigt lever
den fuldt ud op til Martins krav.

> Var inde og kigge på den liste og det er jo heller ikke med rundsidde men
> med siddedinette.

Hvis du ser på listen i dette indlæg:
news:45e98ea0$0$930$edfadb0f@dread12.news.tele.dk..., så har alle vogne,
minus den ene Tabbert, rundsiddegruppe.

Hilsen
JP

Fra : Tom Jacobi Nielsen

Dato : 05-03-07 11:57

Det er klart at kan man acceptere en rundsidde midt i cv så er der mange
modeller. Men skal den være i den ene ende og max. 1400kg. Jeg har ikke
endnu set en cv under 1400 kg. med det hele.

Vi kunne f.eks aldrig finde på at købe en cv uden rundsidde i den ene ende,
og derfor er vi også indstillet på at vægten øges markant, men så må vi tage
det med.