Noob spørgsmål vedr. ram
Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 18:23

Har 4 pladser til ram.
Er det ok at sætte 2 x 256 i 2 pladser, 1 x 512 i den 3. og lade den
4. være fri??
Det drejer sig om DDR-SD ram, PC3200.
Bundkort er et MSI MS-7091.

Mvh Michael

Fra : Christian Mygind

Dato : 07-03-07 19:06

Michael wrote:
> Har 4 pladser til ram.
> Er det ok at sætte 2 x 256 i 2 pladser, 1 x 512 i den 3. og lade den
> 4. være fri??

Yep.
/Chr

Fra : Dr.Phil

Dato : 07-03-07 20:09

"Christian Mygind" <usenetslettes@slettesmygind.net> skrev i en meddelelse

> Yep.
> /Chr

Men vær opmærksom på at hvis bundkortet understøtter DUAL CHANNEL så er det
KUN med 2 klodser i...dvs hvis du smider den tredie i, så bliver DUAL
CAHNNEL "slået" fra.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 20:21

On Wed, 7 Mar 2007 20:08:53 +0100, "Dr.Phil" <321@123.dk> wrote:

> [...]
>>

>Men vær opmærksom på at hvis bundkortet understøtter DUAL CHANNEL så er det
>KUN med 2 klodser i...dvs hvis du smider den tredie i, så bliver DUAL

Det er et MSI MS-7091 bundkort som så vidt jeg kan finde ud af
understøtter DUAL CHANNEL.
Okay, skal så finde 2 ens klodser ser det ud til.
Tak for hjælpen

Michael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-03-07 21:48

Michael skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Det er et MSI MS-7091 bundkort som så vidt jeg kan finde ud af
> understøtter DUAL CHANNEL.
> Okay, skal så finde 2 ens klodser ser det ud til.
> Tak for hjælpen

Du **Skal** ikke nødvendigvis finde to ens - du kan sagtens køre
med 3 klodser - men vil så ikke køre dual channel - men kan
sagtengs udnytte de tre klodser som single channel - og du vil
stadig drage fordel af den ekstra ram.

Men for at køre dual channel, så skal de være ens to og to -
eller ihvertfald tilnærmelsesvis ens.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Dr.Phil

Dato : 07-03-07 21:38

<Michael> skrev i en meddelelse

> [...]
> understøtter DUAL CHANNEL.
> Okay, skal så finde 2 ens klodser ser det ud til.

Ja sålænge de er ENS i STØRRELSE og i TYPE.
Altså PC3200 og PC2700 ville ikke køre DUAL selvom de var ligestore i MB/GB

Det behøver ikke være samme mærke..men man er mere sikret hvis de er 100%
ens.

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-07 00:40

"Dr.Phil" <321@123.dk> wrote in message

> Altså PC3200 og PC2700 ville ikke køre DUAL selvom de var ligestore i
> MB/GB

Er du sikker på at det så ikke bare kører i laveste tilstand, altså PC2700?

mvh
///M

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-03-07 00:47

///M skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er du sikker på at det så ikke bare kører i laveste tilstand,
> altså PC2700? mvh ///M

De vil fungere fint som PC2700 - men vil sandsynligvis ikke køre
dual channel.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : jørgen

Dato : 08-03-07 02:14

Dr.Phil wrote:

> [...]
>
> Det behøver ikke være samme mærke..men man er mere sikret hvis de er 100%

For at vide helt præcist hvad man kan, og ikke kan, så skal man nok læse
den tekniske dokumentation til sit bundkort.

Nogle kan godt køre med forskellige moduler, både i hastighed og
størrelse (Intel kalder det asymmetric dual channel)