Forlængerledning imellem PSU og Bundkort
Fra : Frank Schou

Dato : 06-03-07 10:55

Jeg er ved at bygge en ny PC i et Antec P180B kabinet, med Seasonic
M 12-700 PSU samt Asus Commando bundkort.

Da PCU'en ligger i bunden af kabinettet kan den 8-pin ESP 12v ledning
ikke nå op til toppen af bundkortet.

Er der nogen der ved hvor et forlænger-kabel kan købes i Danmark.

--
Mvh. Frank

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-03-07 13:54

Frank Schou skrev:

> Er der nogen der ved hvor et forlænger-kabel kan købes i Danmark.

Sådan et kunne jeg også godt bruge både til 8-pin (2x4) stikket og
til 24-pins (2x12) hovedstrømstikket.

De kan lige akkurat nå hos mig, men heller ikke mere end lige, og det
er ikke til at komme til i kabinettet, fordi de kabler er så stramme.
Har også et Antec P180-kabinet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : J

Dato : 06-03-07 14:02

Prøv hos Zitech

mvh

John

Fra : Mads

Dato : 06-03-07 14:05

> [...]

>De kan lige akkurat nå hos mig, men heller ikke mere end lige, og det
>er ikke til at komme til i kabinettet, fordi de kabler er så stramme.

Hej

Jeg har også et P180 kabinet og det samme problem med kablerne
som blev løst hårdt og brutalt for få kroner. Ja, jeg valgte den
nærige løsning.

Her var det så kun det lille strømstik der ikke kunne nå og da jeg
havde en gammel PSU liggende klippede jeg dens kabel af, klippede
stikket af det andet kabel og samlede de to kabler med en klods
samlemuffer fra byggemarkedet. Så var kablet mere end langt nok.

Det samme kunne man jo gøre med det store strømstik og har man ikke
en gammel PSU man kan ofre, så kan man jo bruge 2 sæt samlemuffer
og så bare sætte noget alm. 220V ledning imellem i den længde der
nu er nødvendig. Man skal selvf. holde 110% styr på at ingen ledninger
bliver byttet rundt.

mvh Mads

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-03-07 14:20

Mads wrote:

> [...]
> og så bare sætte noget alm. 220V ledning imellem i den længde der
> nu er nødvendig. Man skal selvf. holde 110% styr på at ingen ledninger

hvilket faktisk var præcis hvad jeg gjorde på min hedengange Pentium 120
da den skulle fra mini- til hightower.

Det var ikke kunst, men det virkede

Ganske apropos blev det gamel AT hightower senere "ombygget" til ATX
(med en nedstryger, boremaskine og Dremel) og kørte i en periode en
P2.53... holdt sammen af tilfældige skruer, ståltrod og plastikstrips.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 07-03-07 17:32

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message

> [...]
> og så bare sætte noget alm. 220V ledning imellem i den længde der
> nu er nødvendig. Man skal selvf. holde 110% styr på at ingen ledninger

Måske jeg også skulle gøre det. Jeg mangler et sata data/power kable på 1
meter. Man kan godt købe sådan et kombi kabel-data kablet er 1 meter, men
strømstikket er kun 20 centimeter, det hjælper jo ikke noget at lave det på
1 meter, og så nøjes med et 20 centimeter kabel ved siden af, men der er jo
så meget man ikke forstår

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på email.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-03-07 15:28

Mads skrev:

> Jeg har også et P180 kabinet og det samme problem med kablerne
> som blev løst hårdt og brutalt for få kroner. Ja, jeg valgte den
> nærige løsning.

Den nærige løsning er bedst, men den er ofte svær at kombinere
med dovenskab, og jeg er mere doven end nærig desværre.

> [...]
> klippede stikket af det andet kabel og samlede de to kabler med
> en klods samlemuffer fra byggemarkedet. Så var kablet mere end

Hmm, jeg har da vist også en gammel PSU et sted i skabet...
Vil dog alligevel lige tjekke hvad Zitech skal have for et par
forlængere, hvis de har dem. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-03-07 15:37

J skrev:

> Prøv hos Zitech

Det eneste, jeg kan finde hos dem af interne strømstik er:
<http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=688&ProductCategoryID=25454>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mads

Dato : 06-03-07 15:51

On Tue, 06 Mar 2007 13:54:11 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Har også et Antec P180-kabinet.

Forresten, lige et spørgsmål til både Thomas og Frank,
nu I også har et P180

Hvor godt lukker lågen på jeres kabinetter?

Jeg er selv virkeligt glad for mit P180 kabinet, men det
irriterer mig en lille smule at lågen gaber ca 0,5 cm på
midten og ned omkring udskæringen til stikkene i
fronten. Ja, jeg ved godt det er en bagatel, men . . . .

Jeg har forsøgt at finde en måde at rette lågen op på,
måske lime noget invendigt i den eller lign, men indtil
videre er jeg ikke kommet på noget brugbart.

mvh Mads

Fra : Frank Schou

Dato : 06-03-07 18:52

Mads skrev:

> Forresten, lige et spørgsmål til både Thomas og Frank,
> nu I også har et P180
>
> Hvor godt lukker lågen på jeres kabinetter?

Mit kabinet er nyindkøbt så ingen problemer med lågen, men
jeg mener, at kunne huske at lågens konstruktion blev ændret,
netop p.g.a. ophænget.

Med hensyn til forlængerkablet har jeg overvejet, at købe et 20-pin,
og save det til med en nedstryger. Men kan det iøvrigt lade sig gøre.

Iøvrigt kan kablet købes her :
http://www.totallyracks.com/Accessories/PSConnectors.html
Se under PA-E8-EXT, men det er lidt langt væk.

--
Mvh. Frank

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-03-07 17:37

Mads skrev:

> Hvor godt lukker lågen på jeres kabinetter?

Den slutter helt tæt på mit både foroven, i midten og forneden.

> Jeg er selv virkeligt glad for mit P180 kabinet, men det
> irriterer mig en lille smule at lågen gaber ca 0,5 cm på
> midten og ned omkring udskæringen til stikkene i
> fronten. Ja, jeg ved godt det er en bagatel, men . . . .

Kan din låge ske at have tabt nogle af magneterne?
Jeg har to magneter på selve lågen på hver sin side af udskæringen
til stikkene og en i toppen, som sidder inde i selve kabinettet.
Magneten i toppen bliver fanget af en skrue, som sidder på lågen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mads

Dato : 06-03-07 18:37

On Tue, 06 Mar 2007 17:36:54 +0100, "Thomas G. Madsen"
> [...]

>til stikkene og en i toppen, som sidder inde i selve kabinettet.
>Magneten i toppen bliver fanget af en skrue, som sidder på lågen.

Lågen på mit kabinet har kun en skrue i toppen og en magnet ca.
midtvejs mellem udskæringen og bunden. Der er ingen magnet
over udskæringen, der hvor lågen gaber mest. Der er nu heller
ikke støbt en sokkel til en magnet der, sådan som der er nederst
på lågen, så måske der er lavet en mindre ændring i udformningen.
Det ser ihvertfald ikke ud som om at der mangler noget.

Jeg er nu heller ikke sikker på at en ekstra magnet ville kunne trække
lågen ind på plads. Der skal alligevel trykkes en del på den for at
den slutter tæt hele vejen ned.

mvh Mads

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-03-07 20:50

Mads skrev:

> Lågen på mit kabinet har kun en skrue i toppen og en magnet ca.
> midtvejs mellem udskæringen og bunden.

Jeg huskede også forkert, for jeg har ingen magnet i toppen.
Magneterne sidder her: <http://tgm.dyndns.dk/antec/p180/magneter.jpg>
på mit.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mads

Dato : 06-03-07 21:47

On Tue, 06 Mar 2007 20:50:20 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg huskede også forkert, for jeg har ingen magnet i toppen.
>Magneterne sidder her: <http://tgm.dyndns.dk/antec/p180/magneter.jpg>
>på mit.

OK, jeg kan så se at de har ændret på lågen siden jeg købte
mit kabinet for ca 1 år siden. Kun den nederste af de to
magneter er tilstede på min låge, som forøvrigt er sort på
indersiden, så måske der også er tilføjet et ekstra lag til
yderlige støjdæmpning.
Måske jeg skulle se om jeg kunne finde en tynd plade af
en eller anden slags til at lime på indersiden. Det ville
måske kunne rette lågen lidt ud så den lukkede tæt.

mvh Mads

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-03-07 17:27

Mads skrev:

> [...]
> tilstede på min låge, som forøvrigt er sort på indersiden, så
> måske der også er tilføjet et ekstra lag til yderlige

Det kan være ja, eller også er den der blot for at styrke lågen.

Fulgte der så en VGA duct med til dit kabinet, som vist på følgende
link, for det gjorde der nemlig ikke til mit:
http://www.driverheaven.net/reviews/Antec%20p180%20review/interior.htm

> Måske jeg skulle se om jeg kunne finde en tynd plade af en eller
> anden slags til at lime på indersiden. Det ville måske kunne
> rette lågen lidt ud så den lukkede tæt.

Det lyder som en god idé.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mads

Dato : 07-03-07 18:53

On Wed, 07 Mar 2007 17:26:33 +0100, "Thomas G. Madsen"
> [...]

>Fulgte der så en VGA duct med til dit kabinet, som vist på følgende
>link, for det gjorde der nemlig ikke til mit:

Ja, den fulgte med til mit kabinet.

Men hvis den ikke fulgte med til dit, hvor var skinnerne
til de optiske drev så? Som det også ses på billederne, så
sidder disse skinner på VGA duct'en når man pakker
kabinettet ud.

mvh Mads

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-03-07 20:00

Mads skrev:

> Ja, den fulgte med til mit kabinet.

Ok. Så havde jeg alligevel ret, for jeg spurgte forhandleren om
mit var en nyere eller ældre udgave af kabinettet, siden den duct
ikke fulgte med. Svaret var, at kabinettet på linket måtte være
et mod, for han havde aldrig set eller hørt om en sådan duct til
det kabinet. Lusede amatør-forhandler.

> Men hvis den ikke fulgte med til dit, hvor var skinnerne
> til de optiske drev så?

Der fulgte blot nogle løse med i en papkasse.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mads

Dato : 07-03-07 20:15

On Wed, 07 Mar 2007 19:59:54 +0100, "Thomas G. Madsen"
> [...]

>ikke fulgte med. Svaret var, at kabinettet på linket måtte være
>et mod, for han havde aldrig set eller hørt om en sådan duct til

Det kan selvfølgelig være endnu en ændring i sættet.
Måske Antec mente at de færreste havde brug for
VGA duct'en alligevel. Jeg har ihvertfald aldrig brugt
den, for åbningen ville sidde helt forkert i forhold til
luftindsugningen på mit Nvidia 7800GTX kort.

Men OK, det kan jo også være din forhandler har
snuppet din VGA duct til sig selv.

mvh Mads

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-03-07 20:32

Mads skrev:

> [...]
> alligevel. Jeg har ihvertfald aldrig brugt den, for åbningen
> ville sidde helt forkert i forhold til luftindsugningen på mit

Det kan meget vel tænkes, at de har tænkt sådan. Jeg ville nok
heller ikke bruge den, hvis den havde fulgt med. Undrede mig blot
over, at den ikke var der.

> Men OK, det kan jo også være din forhandler har snuppet din VGA
> duct til sig selv.

Ja, det ved man s** aldrig! :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-03-07 19:09

Mads skrev:

> Jeg har også et P180 kabinet og det samme problem med kablerne
> som blev løst hårdt og brutalt for få kroner. Ja, jeg valgte den
> nærige løsning.

Har nogle af jer med det kabinet prøvet at koble de to små mini-
jackstik på fronten til bundkortet? Jeg har ret meget støj på
stikket til høretelefonerne på fronten og det irriterer mig meget.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mads

Dato : 29-03-07 20:52

On Thu, 29 Mar 2007 20:09:08 +0200, "Thomas G. Madsen"
> [...]

>jackstik på fronten til bundkortet? Jeg har ret meget støj på
>stikket til høretelefonerne på fronten og det irriterer mig meget.

De virker fint her. Der er ikke mere støj på de to
stik end når jeg bruger dem bag på lydkortet.

Er du sikker på at de er forbundet rigtigt?

Og har du tjekket om kablerne ligger tæt op ad
nogen strømkabler? Det kan nemlig godt give
støj.

mvh Mads

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-03-07 21:43

Mads skrev:

> De virker fint her. Der er ikke mere støj på de to stik end når
> jeg bruger dem bag på lydkortet.

Okay.

> Er du sikker på at de er forbundet rigtigt?

De kan næsten ikke være forbundet forkert. Så vidt jeg husker,
så kommer der blot et enkelt stik fra kabinettet, som ikke kan
vendes forkert, men jeg vile kontrollere det her i weekenden.

Jeg får en undelig fejl fra Sigmatel-driveren til det integrede
grafikkort, når dennes kontrolpanel startes op, så noget kunne
tyde på, at et eller andet ikke er forbundet rigtigt. Se evt.:
<http://tgm.dyndns.dk/intel/D975XBX2/lyd/xml_fejl.png>. Kryptisk
melding, som jeg ikke forstår meget af.

> Og har du tjekket om kablerne ligger tæt op ad nogen strømkabler? >
> Det kan nemlig godt give støj.

Det må jeg også hellere lige tjekke efter ja.

--
Hilsen
Madsen

Fra : co@ch [4130]

Dato : 06-03-07 19:32

"Frank Schou" <frankschouUD@msn.INVALID.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke nå op til toppen af bundkortet.
>
> Er der nogen der ved hvor et forlænger-kabel kan købes i Danmark.

Jeg har også Antec P180 og købte mit forlænger kabel her:
http://www.royalpc.dk/index.php?menu=vareinfo&valg=468

Ca 3 dages levering.

Mvh
Bri@n

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-03-07 21:21

co@ch [4130] skrev:

> Jeg har også Antec P180 og købte mit forlænger kabel her:
> http://www.royalpc.dk/index.php?menu=vareinfo&valg=468

Tak.

Ærgerligt, at de ikke også har en 24-pins forlænger, for bestiller
man kun en 4-pin forlænger, kan man tilsyneladende kun få den som
en selvhenter, og jeg gider ikke køre helt til "kjøwenhavn" for at
få et kabel :)

--
Hilsen
Madsen