Optage Video af hvad der sker på skærmen
Fra : Søren

Dato : 05-03-07 22:07

Hej

Jeg skal lave en demo af Skype og Skype Video funktionerne. Jeg skal lave
demo'en et sted hvor der ikke er adgang til til nettet, og havde derfor
tænkt på om det kunne lade sig gøre at optage hvad der sker på skærmen evt
med lyd.

Er der nogen der kender til software der kan gøre dette.

Det betyder ikke noget om det er til Mac eller PC.

Er xposted i dk.edb.system.ms-windows

Søren

Fra : Terje Rydland

Dato : 05-03-07 22:09

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> [...]
> med lyd.
>
> Er der nogen der kender til software der kan gøre dette.

SnapZ Pro

Terje

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-03-07 22:42

Hej Søren

"Snapz Pro X 2.0.3, screen capture; save actions as QuickTime movie"
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11530

mvh. Erik Richard

Søren wrote:
> [...]
> med lyd.
>
> Er der nogen der kender til software der kan gøre dette.
>
> Det betyder ikke noget om det er til Mac eller PC.

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 06-03-07 13:51

On 5 Mar., 22:07, "Søren" <Fjern_Dette _...@get2net.dk> wrote:
> demo'en et sted hvor der ikke er adgang til til nettet, og havde derfor
> tænkt på om det kunne lade sig gøre at optage hvad der sker på skærmen evt
> med lyd.

Til Windows er det åbenlyse valg SnagIt (http://www.techsmith.com/
snagit.asp). Virkeligt godt program. Det koster 39.95 USD, men det kan
hentes som en fuldt funktionsdygtig 30 dages prøveversion.

Til Mac OS X har der sådan set indtil for nylig kun været det lidt
ringe valg - Snapz Pro X til 69 USD (http://www.ambrosiasw.com/
utilities/snapzprox). Meget dyrt for noget, der ikke virker optimalt.

Der heldigvis for nylig kommet et alternativ, iShowU (http://
shinywhitebox.com/home/home.html). Det er så vidt jeg kan vurdere det
bedste skærmfilmningsprogram til Mac OS X, der findes. Det koster
endda kun 20 USD.

Mvh.
Bo