Intel Core Duo vs. Intel Core 2 Duo.
Fra : Claus Holmelin Høyer

Dato : 03-03-07 17:55

Hej!

Hvad skal jeg vælge Intel Core Duo (T2250) eller Intel Core 2 Duo (T5200) ?
De sidder i hhv. en HP Pavilion dv6235ea og en dv6247ea.
Hvis der er nogen der har link til evt. performance tests, må I meget gerne
sende/poste dem.

Hislen Claus

Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-03-07 19:36

Hej Claus

I princippet er de to maskine jo næsten ens.

6247 har dog også indbygget bluetooth, men 6235 har 1 GB mere ram.

Men da 6247 "kun" koster 700,- mere ville jeg nok gå efter den. Ved godt at
Netto har 6235 til 7999,- i morgen.......men alligevel.

Mvh

Jesper

"Claus Holmelin Høyer" <fjern-dette_chh@privat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:45e9a875$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Claus Holmelin Høyer

Dato : 03-03-07 21:36

"Jesper Hansen" <Jesperrh@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men da 6247 "kun" koster 700,- mere ville jeg nok gå efter den. Ved godt
> at Netto har 6235 til 7999,- i morgen.......men alligevel.

Har du nogen idé om hvad der performer bedst?
Altså hvori består forskellen mellem Intel Core Duo og Intel Core 2 Duo?

/Claus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-03-07 21:54

On Sat, 3 Mar 2007 21:35:31 +0100, "Claus Holmelin Høyer"
<fjern-dette_chh@privat.tele.dk> wrote:

>Har du nogen idé om hvad der performer bedst?
>Altså hvori består forskellen mellem Intel Core Duo og Intel Core 2 Duo?

Core 2 Duo performer bedst...

Den bygger på en ny arkitektur der er langt mere effektiv end de
tidligere processor generationer...

<mlr>

Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-03-07 21:57

Jeg er enig!

Fra : Claus Holmelin Høyer

Dato : 03-03-07 22:01

> [...]
>
> Core 2 Duo performer bedst...
>
> Den bygger på en ny arkitektur der er langt mere effektiv end de

Kan du henvise til et site hvor de 2 processorer sammenlignes?
/Claus

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 03-03-07 22:08

"Claus Holmelin Høyer" <fjern-dette_chh@privat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:45e9e208$0$2089>
> Kan du henvise til et site hvor de 2 processorer sammenlignes?

Lige det første jeg kunne finde:
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2808&p=1

Men ja, Core 2 er bedre end Core.

Mvh Martin.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-03-07 22:07

Nej kan ikke lige finde noget, men prøv her på hos Intel:
http://www.intel.com/products/laptop/processors/index.htm?iid=laptop_body+proc

"Claus Holmelin Høyer" <fjern-dette_chh@privat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:45e9e208$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Poul Erik

Dato : 03-03-07 22:21

> Kan du henvise til et site hvor de 2 processorer sammenlignes?
> /Claus

Har du set dette

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2808&p=4

Mvh. - Poul Erik

Fra : Villy Jensen

Dato : 04-03-07 06:52

> [...]
| De sidder i hhv. en HP Pavilion dv6235ea og en dv6247ea.
| Hvis der er nogen der har link til evt. performance tests, må I meget

Link til beskrivelse
http://www.tomshardware.com/2007/02/27/dual_core_notebook_cpus_explored/page4.html
Her anbefales at vælge Core 2 Duo
Core Duo blev kun markedsført ½ år, og så erstattet af Core 2 Duo

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-03-07 20:16

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> wrote in

> http://www.tomshardware.com/2007/02/27/dual_core_notebook_cpus_explored
> /page4.html Her anbefales at vælge Core 2 Duo
> Core Duo blev kun markedsført ½ år, og så erstattet af Core 2 Duo

Jep, og hvis de kostede det samme så ville valget være simpelt.

Men hvis man gerne vil spare lidt og samtidig have en maskine som kun er ca
10% langsommere i nogle få tilfælde og iøvrigt på højde med Core 2 Duo
resten af tiden så er Core Duo et ganske fornuftigt valg til den
prisbevidste.

Derudover så har man som "Centrino Duo" ejer med en Core Duo CPU muligheden
for at opgradere cpu'en til Core 2 Duo på et senere tidspunkt da chipset,
bundkort og RAM iøvrigt er identiske - i hvert fald i de laptops med Core
Duo/Core 2 Duo der har set dagens lys indtil videre.

/flemming