Subwooofer eller ej?
Fra : Martin Larsen

Dato : 02-03-07 11:02

Hej Gruppe

Jeg skal investere i et sæt nye højttalere til min PC da de gamle er
stået af.

Jeg har søgt i grupperne og fundet ud af at der skelnes mellem 2.0 og
2.1 systemer, altså med og uden subwoofer.

Hvad kan der kort siges for og imod? Jeg satser på prisklassen op til
1000 kr, men leder egentligt ikke efter anbefalinger af bestemte mærker.
Men altså snarere om det gode eller dårlige i at vælge et sæt med woofer!

Hilsen
Martin

Fra : Per Hansen

Dato : 02-03-07 11:30

Martin Larsen <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> mentioned this

> [...]
> Men altså snarere om det gode eller dårlige i at vælge et sæt med woofer!

Jeg vil mene at det er en god investering at købe et sæt med en subwoofer.
Du kan spille en del højere uden der sker forvrængninger og så bliver lyden
en del bedre hvis man også har et lydkort hvortil der medfulgte equalizer
software, så man kan fin indstille lyden.
Ihvertfald er jeg mere glad for mit subwoofer sæt end jeg var for de gamle
højtalere jeg ellers havde.

--
Per Hansen

Fra : Kim S

Dato : 02-03-07 12:09

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> kr, men leder egentligt ikke efter anbefalinger af bestemte mærker. Men
> altså snarere om det gode eller dårlige i at vælge et sæt med woofer!

Generelt giver det en noget bedre lyd at vælge et sæt med subwoofer, og
så fylder det mindre på skrivebordet.
Jeg er meget glad for mit Altec Lansing sæt.

Mvh, Kim

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-03-07 13:10

Kim S wrote:
> Jeg er meget glad for mit Altec Lansing sæt.
>
> Mvh, Kim

Jeg har også kigget lidt på Altec Lansing. Er der noget sæt der specielt kan
anbefales i prisklassen 500-1000kr? Billigere er også i orden, med mindre
det går for meget ud over kvaliteten Skal bruges til mp3 og spil.

Fra : Kim S

Dato : 02-03-07 18:25

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> kan anbefales i prisklassen 500-1000kr? Billigere er også i orden, med
> mindre det går for meget ud over kvaliteten Skal bruges til mp3 og
Se på dette og læs testen:
Så er der oveni købet penge tilovers

Mvh, Kim

Fra : Per Nielsen