Ram i Pismo.
Fra : Thomas Bundgaard

Dato : 01-07-01 17:00

Jeg er ved at indkøbe ny ram til min PB-Pismo.

Er der nogen der kan fortælle mig, om jeg kan se udfra "System Profiler",
hvad der er Low Profile og High Profile i min maskine ???

"System Profiler" siger at jeg har 64 Mb i J2 og 128 Mb i J1.

Hvad er hvad ???

/Thomas Bundgaard

Fra : Ulrik Mailand

Dato : 01-07-01 17:27

"Thomas Bundgaard" <bundgaard@winart.dk> wrote in message
> [...]
> hvad der er Low Profile og High Profile i min maskine ???
>
> "System Profiler" siger at jeg har 64 Mb i J2 og 128 Mb i J1.

Sandsynligvis er begge dele low-profile....hvis du stadig ikke er sikker er
der ikke andet for an at tage tastaturet af og kigge....det er ikke nogen
indviklet operation overhovedet.

Tag tastaturet af, løsn' de to skruer der holder den blanke plade fast...så
kan du se den øverste ramklods...hvis du vil se den nederste skal du løsne
den printplade den første ramklods sidder på, ramklods to sidder samme
sted...bare på bagsiden...

Ulrik

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-07-01 14:51

Thomas Bundgaard <bundgaard@winart.dk> wrote:

> "System Profiler" siger at jeg har 64 Mb i J2 og 128 Mb i J1.

J2 er den der vender op ad (den du har 64Mb i.)

Vær i øvrigt opmærksom på hastighedskoden på den ram klods du køber -
den skal være 2-2-2 for at give det optimale resultat. (Hvilket bl.a.
også betyder at du undgår problemer med den nyeste firmware opgrd. fra
Apple, som jo kun ville arbejde sammen med de hurtigste ramtyper.)

Læs mere om hastighedskoder her

< http://www.transintl.com/technotes/222.htm>

Der står også noget om isætning af ram her

<http://www.transintl.com/technotes/installram_pismo.htm>

/Martin