MacBook på WLAN med RADIUS
Fra : Anders P.

Dato : 28-02-07 20:59

Hej

Jeg prøver forgæves at få min nye MacBook (Intel Core Duo, OS X 10.4.8)
til at auth'e mod et windowsdomæne på WLAN.

WLAN'et kører med W2K IAS som RADIUS med egen CA, på et 10. /24 range,
domænet er domænenavn.local, AP'er er Cisco 1121.

Iflg. diverse guides fundet rundt omkring har jeg sat Airport op med
802.1x, TLS og PEAP, brugernavn & adgangskode, og eksporteret til
login-vindue. Maskinen er joinet til domænet, og både den og brugeren
har tilladelse til Dial-in.

Alle certifikater i nøgleringen er markeret som gyldige - domænets,
brugerens og RADIUS-serverens, og nøglerne udstedt fra CAen (RSA,
2048-bit) er der også.

Starter jeg maskinen op forbundet med kabel og logger på som
DOMÆNE\brugernavn, forbinder både LAN og WLAN fint til netværket
umiddelbart, og Airport's status viser at den er forbundet via PEAP,
MSCHAPv2, og brgerens hjemmedrev på domænet forbinder fint.

Fjerner jeg så netkablet, forsvinder mit mappede drev, men browsing
fungerer fint (både domænet og internet).

Starter jeg maskinen op uden LAN og forsøger at logge på med
DOMÆNE\brugernavn sker der ikke andet end at logonboksen hopper lidt.

Hvad har jeg gjort galt, undladt eller bare helt misforstået?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-02-07 21:20

Anders P. <test@invalid.nocom> wrote:

<snip>

> Starter jeg maskinen op uden LAN og forsøger at logge på med
> DOMÆNE\brugernavn sker der ikke andet end at logonboksen hopper lidt.
>
> Hvad har jeg gjort galt, undladt eller bare helt misforstået?

Har du ikke lavet din konfig med Internet Connect?

Fra : Anders P.

Dato : 01-03-07 15:39

Axel Hammerschmidt skrev:
> Anders P. <test@invalid.nocom> wrote:
>
> <snip>

> Har du ikke lavet din konfig med Internet Connect?

Hvis det er det der på dansk hedder Internetopkald, så jo - og derfra
valgt Arkiv -> Eksporter 802.1X-konfiguration til login-vindue.