død garantimaskine
Fra : Per Andreasen

Dato : 28-02-07 18:26

Jeg har en Medion, bærbar, som er købt i efteråret 2006, og der er derfor
stadig garanti på den.
For nogle uger siden oplevede jeg, da jeg tændte den, at den få sekunder
efter klar skærm, døde igen. Dette fortsatte, hver gang jeg forsøgte at
starte maskinen.
Jeg forsøgte derfor i rækkefølge følgende:
1 Start i fejlsikret tilstand, hvilket kunne gøres, men maskinen lukkede
ligesom før straks.
2 Systemgendannelse til en dato, hvor maskinen virkede. Det kunne ikke
lade sig gøre.
3 Systemgendannelse med den medfølgende CD med programmer. Fungerede
heller ikke.
4 Reparation af XP med den originale-CD. Fungerede heller ikke.
5 Forsøg på nyinstallering af XP. Fungerede heller ikke.

Jeg har en fornemmelse af, at det er en HD-fejl. Måske i bootsektoren og
dermed en hardwarefejl og dækket af garantien. Problemet er, at Medion i
Skovlunde meddeler, at jeg selv skal betale reparationen, hvis den skyldes
en softwarefejl, og det kan jo blive ganske dyrt.
Maskinen skal selvfølgelig repareres, men jeg vil derfor gerne vide så meget
som muligt om årsagen til fejlen inden jeg returnerer den til Medion. Kan
nogen hjælpe mig i min nød?

På forhånd tak Per Andreasen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-02-07 20:03

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:es4dvb$1f97$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
> Skovlunde meddeler, at jeg selv skal betale reparationen, hvis den skyldes
> en softwarefejl, og det kan jo blive ganske dyrt.

Find en Linux Distr. der kan kører direkte fra cd f.eks.
http://tyge.sslug.dk/knoppix/
og se om du kan tilgå disken

Ellers er der en chance for at der er et passende harddisk-tool på:
http://www.ultimatebootcd.com/

Henrik Nielsen
henrik@configdata.dk
--*Størrelsen på en fil er ikke nødvendigvis proportional*--
--*med det kaos den kan forårsage.* --

Fra : ShutEye

Dato : 28-02-07 20:03

> [...]
> For nogle uger siden oplevede jeg, da jeg tændte den, at den få sekunder
> efter klar skærm, døde igen. Dette fortsatte, hver gang jeg forsøgte at

Hvad mener du med 'klar skærm'?
At windows er indlæst eller bare at skærmen nåede at tænde?

Fra : Per Andreasen

Dato : 01-03-07 14:42

Hermed mener jeg, at XP når at starte "normalt" op, men maskinen slukker
efter få sekunder. Jeg har forsøgt at køre shutdown -a , men det er der ikke
tid til, før lukning. Under alle omstændigheder burde maskinen vel kunne
reetableres på en eller anden måde, hvis HD var i orden.

mvh Per

Fra : Henning

Dato : 02-03-07 06:12

On Thu, 1 Mar 2007 14:42:25 +0100, "Per Andreasen"
<per.andreasen(fjern.parantes)@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>tid til, før lukning. Under alle omstændigheder burde maskinen vel kunne
>reetableres på en eller anden måde, hvis HD var i orden.

Kommer der en advarsel om at Windows lukker, eller går den bare i
sort? Har du kørt nogen for for hw-diagnostic?

Fra : Per Andreasen

Dato : 02-03-07 16:18

Hej Henning
Ingen advarsel.
Og selvfølgelig, som du er inde på, ingen betaling på en garantimaskine.

mvh Per

Fra : Per Andreasen

Dato : 02-03-07 16:22

Jeg glemte anden del af dit brev. Nej, jeg har ikke kørt hw-diagnostic. Jeg
er ikke lige klar over, hvad det dækker over. Programmer kan i øvrigt kun
køres fra CD-drev.

mvh Per

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:es9f7g$fqs$1@newsbin.cybercity.dk...

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 02-03-07 07:30

ryd hele maskinen og installer win igen, eller betal

Fra : Henrik

Dato : 02-03-07 15:14

<complexFJERNES@pc.dk> skrev i en meddelelse
> ryd hele maskinen og installer win igen, eller betal

Har du læst punkt 5 i det oprindelige indlæg?
-Og betale hvem for hvad?