Andet multimedie
bentjuul 3670
Annonce - .dat format ..?!?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 27-02-07 15:51

Jeg har modtaget nogle annoncer i formatet .dat, men kan ikke åbne dem eller
se dem

Nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre for at se dem / bruge dem?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.lalala.dk/gratisfilm.phtml - Lej GRATIS DVD film!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 27-02-07 16:07

".?o.O Thomas O.o?." <flash4 it.invalid> on tirsdag 27. februar 2007
at 15:51 +0100 wrote:
> [...]
>eller
>se dem
>
>Nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre for at se dem / bruge dem?

Prøv at erstatte .dat med .pdf, så tror jeg det fungerer.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 27-02-07 18:26

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at erstatte .dat med .pdf, så tror jeg det fungerer.

Det var det første jeg prøvede, men det virkede ikke

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-02-07 16:14

On Tue, 27 Feb 2007 15:51:15 +0100, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid>
wrote:

>Jeg har modtaget nogle annoncer i formatet .dat, men kan ikke åbne dem eller
>se dem

Det er vel ikke "Winmail.dat"? Så er det et problem med mail fra Microsoft til
andre mailprogrammer.

Ellers ved jeg ikke hvad du kan gøre.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 27-02-07 18:27

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> it.invalid>

> Det er vel ikke "Winmail.dat"? Så er det et problem med mail fra Microsoft

Nej de er navngivet specifikt, så det er ikke det

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 27-02-07 18:51

".?o.O Thomas O.o?." <flash4 it.invalid> writes:
>Nej de er navngivet specifikt, så det er ikke det
Så prøv at ændre med nogle af de andre mulige endelser, eks for
Illustrator osv.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : JS

Dato : 27-02-07 19:32

> [...]
> eller se dem
>
> Nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre for at se dem / bruge dem?

Bed afsenderen om at sende dem igen pakket som zip fil.

Mvh.
J S

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 27-02-07 20:31

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller se dem
>
> Nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre for at se dem / bruge dem?

Hvis ikke filerne er gigantiske - kan du prøve at åbne dem i notepad eller
en hex-editor - nogle gange er de første bytes i filen "header" som kan give
et fingerpeg om hvad for filer de er og hvilket program de stammer fra

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Studio Smalbro

Dato : 27-02-07 20:51

Åbn annoncen med Notepad. Der plejer gerne at stå creator i toppen af filen.
Så kan du hitte den relevante endelse. Hvis filen da ellers er intakt ...

Kh
Bjørn

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 28-02-07 11:10

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> Åbn annoncen med Notepad. Der plejer gerne at stå creator i toppen af
> filen. Så kan du hitte den relevante endelse. Hvis filen da ellers er
> [...]

Der stod ikke rigtig noget, andet end noget printerbeskrivelse. Så fik jeg
den idé at det måske kunne være et Quark dokument, og sørme om den ikke
kunne åbnede i InDesign efter jeg omdøbte den til .qxd

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-02-07 20:49

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> Jeg har modtaget nogle annoncer i formatet .dat, men kan ikke
> åbne dem eller se dem

Prøv at bede afsenderen om at slå 'Brug MIME' eller lignende fra i
dennes postprogram. Det plejer at hjælpe.

--
Hilsen
Madsen