Digital signatur og www.skat.dk's ny login
Fra : Mette Christensen

Dato : 26-02-07 20:07

Hej,
JEg har tidligere installeret digital signatur på min MacBook (med stor
besvær, og ved hjælp af et menneske ved TDC der faktisk vidste noget om
MAC computere). Det har fungeret fint, men AK

Jeg har idag været inde på tastselv, og nu kan jeg ikke logge ind,
hvilket jeg ikke havde problemr med for 4 uger siden.
På deres hjemmeside står:

   "En ny loginfunktion med digital signatur til TastSelv Borger
implementeres i løbet af februar. Sandsynligvis uge 8. De tre logoer
foroven - SU-styrelsen, SKAT og Økonomistyrelsen - udgår på det nye
login vindue. Den nye login kræver, at brugerens pc er sat op til at
håndtere java applets."

Denne nye login genkender ikke den digitale signatur som jeg har
importeret i Firefox; den åbner en side op som i bunden siger "Applet
login_applet startet" og "login.service.csc.dk", hvor jeg skal finde den
digitale signatur ......pks12 filen og entre et password - gør man det,
echoes det ikke, ikke engang med prikker..., og den accepterer ikke
nogle af de passwords, der er brugt til digital signatur før.

Den digitale signatur fungerer de andre steder, f.ex. på biblioteket og
sundhed.dk

TDC siger at de ikke kender noget til det og at vi må ringe til
skattevæsnet.

Har nogen herinde haft lignende erfaringer og måske endda haft kontakt
med det slyngler ved told og skat?

Mette

Fra : Rune G

Dato : 27-02-07 03:15

Mette Christensen wrote:

> [...]
> nogle af de passwords, der er brugt til digital signatur før.
>
> Har nogen herinde haft lignende erfaringer og måske endda haft kontakt

Jeg har lige forsøgt med Safari og kunne efter at have gennemgået
processen logge ind uden problemer. Min digital signatur har dog
endelsen .p12 - måske skal du omdøbe filen?

Mvh. Rune.

Fra : Søren Fischer

Dato : 27-02-07 11:34

Rune G <invalid@nospam.dk> wrote:

> Jeg har lige forsøgt med Safari og kunne efter at have gennemgået
> processen logge ind uden problemer. Min digital signatur har dog
> endelsen .p12 - måske skal du omdøbe filen?

Ditto her - Safari og endelse .p12
Ingen problemer her.

Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-02-07 12:24

Søren Fischer <usenet@fischermedia.dk> wrote:

> Ditto her - Safari og endelse .p12
> Ingen problemer her.

Ja, da jeg først fandt min orginale .pkcs12 fil var der ingen problemer.
Dog kan man ikke eksportere den sig man har i sin Keychain .. den æder
den ikke ...

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 27-02-07 17:27

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Ja, da jeg først fandt min orginale .pkcs12 fil var der ingen problemer.
> Dog kan man ikke eksportere den sig man har i sin Keychain .. den æder
> den ikke ...

Jeg kan ikke få den til at æde den. Safari har ikke fungeret med digital
signatur siden den blev fornyet for halvandet år siden, så det er der
ikke noget nyt i, men nu vil skat heller ikke godkende den i Firefox der
ellers har kørt uden problemer...

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Mette Christensen

Dato : 27-02-07 20:45

Kaj Christiansen skrev:

> [...]
> signatur siden den blev fornyet for halvandet år siden, så det er der
> ikke noget nyt i, men nu vil skat heller ikke godkende den i Firefox der

Jeg kan heller ikke få Safari to at fungere. Jeg har lige som Kaj den
helt nyeste version af slagsen.
Det er godt nok for gammeldags at jeg nu skal køre helt ud til
skattevæsnet og stå i kø for at få mine papirer udleveret.
SUK

Mette

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-02-07 22:43

Mette Christensen <mette@neland.dk> wrote:

> [...]
> Det er godt nok for gammeldags at jeg nu skal køre helt ud til
> skattevæsnet og stå i kø for at få mine papirer udleveret.

Seriøst, der er ikke nogen problemer hvis de bliver importeret i
nøgleringen ... eller tilgåes direkte via skat's nye påfundt ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 15:24

> Seriøst, der er ikke nogen problemer hvis de bliver importeret i
> nøgleringen ... eller tilgåes direkte via skat's nye påfundt ...

Jeg kunne ikke logge ind gennem FireFox, men godt gennem Safari.

Der er en fejl i FireFox der gør, at man ikke kan indtaste koden i et
bestemt vindue. Den samme fejl gør at FireFox ikke kan bruges sammen med
DDB.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 28-02-07 06:50

> [...]

> foroven - SU-styrelsen, SKAT og Økonomistyrelsen - udgår på det nye
> login vindue. Den nye login kræver, at brugerens pc er sat op til at

eksporterede mit certifikat fra Firefox - gik med Safari til skat.dk

importerede .p12 filen - ak ak, "Safari svarer ikke"

prøvede så med Firefox - klikkede på log på med dig. sig.

piv - intet sker

vi får se--

Martin
--

MA @ 55.01.43N/11.50.36E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-03-07 06:24

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> [...]
>
> importerede .p12 filen - ak ak, "Safari svarer ikke"
>
> prøvede så med Firefox - klikkede på log på med dig. sig.

Og se her: Da jeg kom hjem fra arbejdet, virkede det sørme (i Safari)

så nu er jeg en glad mand

Fra : Rune Ege Gade Maagen~

Dato : 28-02-07 11:34

Mette Christensen skrev:
> [...]
> echoes det ikke, ikke engang med prikker..., og den accepterer ikke
> nogle af de passwords, der er brugt til digital signatur før.

Her virker det også uden problemer i Safari, men som du beskriver er det
ikke muligt at bruge FF. FF er begyndt at crashe når jeg prøver at komme
på min BEC webbank. Der er ingen problemer med FF og Java på Linux, og
Java virker upåklageligt i Safari.

Problemet er FF til OS X og Apples Java til OS X.

/Rune