/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Forskel på printer-blæk?
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-07 04:01

Nogen der kender mærket http://www.inkrite.com/ ?
Jeg kan se at de laver nogle fine indpakninger til deres varer, men er de
bare af samme standard som enhver anden noname producent? Eller er der en
synlig kvalitetsforskel?

Deres cartridges koster omkring 39 kr./stk.:
http://www.azomedia.dk/shop/productlist.asp?Id=1073

hvor noname ligger på ca. 22 kr./stk.:
http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=1836

Jeg har en Canon Pixma IP4200 som jeg gerne vil have billigere blæk til.



 
 
Jan Vestergaard (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 26-02-07 14:25

M. Nielsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg har en Canon Pixma IP4200 som jeg gerne vil have billigere
> blæk til.

Nu har jeg godtnok en IP4000 hvor patronerne kun koster omkring 9
kr - jeg køber hos ham her:

http://www.nordic-ink.dk/

- fortrinlig kvalitet - betaling til konto i Danmark - levering
fra dag til dag - og han har også til IP4200 - der er prisen 20
kr pr stk.

Han sælger også på Qxl under navnet "DVD Seller" - men pris og
varer er de samme.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen


Nick (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 26-02-07 14:51

"Jan Vestergaard" skrev i en meddelelse...
> http://www.nordic-ink.dk/

Ham bruger jeg også. Topservice og god kvalitet.
Sammenholdt med de lave priser bestrider han tidens trend

Jan, er du frisk på en sørgeklub, når vores iP4000 dør?

/Nick



Max (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 26-02-07 15:01

Hej Nick

> Jan, er du frisk på en sørgeklub, når vores iP4000 dør?

Må jeg være med ?

Mvh Max



Nick (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 26-02-07 15:08

"Max" skrev i en meddelelse...
>> Jan, er du frisk på en sørgeklub, når vores iP4000 dør?
> Må jeg være med ?

Klart-klart, måske kan vi opbygge en decideret sørgemur af afdøde iP4000...

/Nick



goofy (26-02-2007)
Kommentar
Fra : goofy


Dato : 26-02-07 15:14

Hejsa
">>> Jan, er du frisk på en sørgeklub, når vores iP4000 dør?
>> Må jeg være med ?
>
> Klart-klart, måske kan vi opbygge en decideret sørgemur af afdøde
> iP4000...

Hvad gør at jeres IP4000 dør?
Min kører stadivæk helt perfekt, og har haft den næsten fra den ankom på
markedet,
men skulle det ske vil jeg da også gerne være med som menig medlem ønsker
ikke formandsposten :>)

Steen Vinbæk



Nick (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 26-02-07 15:23

"goofy" skrev i en meddelelse...
> Hvad gør at jeres IP4000 dør?

Ja, men intet godt varer evigt, og selv om vi passer på vores små baby'er
som var det guld, kommer de jo uundgåeligt til at dø en dag. Printerhoveder
holder heller ikke evigt.

/Nick



goofy (26-02-2007)
Kommentar
Fra : goofy


Dato : 26-02-07 15:32

Hejsa
> Ja, men intet godt varer evigt, og selv om vi passer på vores små baby'er
> som var det guld, kommer de jo uundgåeligt til at dø en dag.
> Printerhoveder holder heller ikke evigt.

Jeg syntes bare at det ofte er fra folk der har brugt uoriginal blæk, kan
det have en sammenhang?

Steen



Jan Vestergaard (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 26-02-07 15:56

goofy skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg syntes bare at det ofte er fra folk der har brugt
> uoriginal blæk, kan det have en sammenhang?
> Steen

Jeg tror det ikke - mig har brugt rigtig mange sæt - og det har
ikke givet større problemer.

Men der er da uden tvivl forskel på uoriginalt blæk - jeg har
udelukkende brugt fra "DVD Seller"/"Nordic Ink" på min IP4000 -
og jeg er vist oppe på 25 sæt uden problemer.

Den begyndte godtnok at brokke sig for nylig - så jeg købte en
IP4000R på Qxl (til overpris) - så nu har jeg en reserve

Det lykkedes mig dog efter adskillige rensninger at få den gamle
til at fungere perfekt igen.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen


Nick (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 26-02-07 16:00

"goofy" skrev i en meddelelse...
> Jeg syntes bare at det ofte er fra folk der har brugt uoriginal blæk, kan
> det have en sammenhang?

Ofte er hvad?

Hvis du mener at printerhovedet dør, så er det vist mest iP4200 og deslige
der dør fra folk, fordi de glemmer manuelt at tjekke blækniveauet. iP4000
tjekker - selv med uoriginale patroner - derfor er den en gude-printer

/Nick



Jan Vestergaard (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 26-02-07 15:58

Nick skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jan, er du frisk på en sørgeklub, når vores iP4000 dør?
> /Nick

Helt sikkert - det bliver dyrt ;-(

Min begyndte godtnok at brokke sig for nylig - så jeg købte en
IP4000R på Qxl (til overpris) - så nu har jeg en reserve

Det lykkedes mig dog efter adskillige rensninger at få den gamle
til at fungere perfekt igen.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen


Ukendt (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-07 20:36

Jan Vestergaard wrote:
> Nu har jeg godtnok en IP4000 hvor patronerne kun koster omkring 9
> kr - jeg køber hos ham her:
>
> http://www.nordic-ink.dk/
>
> - fortrinlig kvalitet - betaling til konto i Danmark - levering
> fra dag til dag - og han har også til IP4200 - der er prisen 20
> kr pr stk.
>
> Han sælger også på Qxl under navnet "DVD Seller" - men pris og
> varer er de samme.


Tak for 2 brugbare svar ud af 10
Jeg synes nu ikke ligefrem at Pixma serien er noget at råbe hurra for.
Billig og sløv printer der ikke kan udskrive tekst ordenligt (selvom Canon
påstår at det kan blive"laser sharp"). Derfor skal jeg bare ha' noget billig
blæk indtil den opgi'r pusten, så jeg kan få købt en HP farveprinter igen.
Det er IMHO helt anderledes kvalitet.



ShutEye (26-02-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 26-02-07 21:12

> Tak for 2 brugbare svar ud af 10

Sådan er usenet nu engang.

> Jeg synes nu ikke ligefrem at Pixma serien er noget at råbe hurra for.
> Billig og sløv printer der ikke kan udskrive tekst ordenligt (selvom Canon
> påstår at det kan blive"laser sharp"). Derfor skal jeg bare ha' noget
> billig blæk indtil den opgi'r pusten, så jeg kan få købt en HP
> farveprinter igen. Det er IMHO helt anderledes kvalitet.

??? Du må da gøre noget forkert!
Selv min gamle Canon S750 skriver superflot stadigvæk.
Overvej lige noget andet papir evt.



Pico (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 26-02-07 20:59

M. Nielsen wrote:
> Jan Vestergaard wrote:
>> Nu har jeg godtnok en IP4000 hvor patronerne kun koster omkring 9
>> kr - jeg køber hos ham her:
>>
>> http://www.nordic-ink.dk/
>>
>> - fortrinlig kvalitet - betaling til konto i Danmark - levering
>> fra dag til dag - og han har også til IP4200 - der er prisen 20
>> kr pr stk.
>>
>> Han sælger også på Qxl under navnet "DVD Seller" - men pris og
>> varer er de samme.
>
>
> Tak for 2 brugbare svar ud af 10
> Jeg synes nu ikke ligefrem at Pixma serien er noget at råbe hurra for.
> Billig og sløv printer der ikke kan udskrive tekst ordenligt (selvom
> Canon påstår at det kan blive"laser sharp"). Derfor skal jeg bare ha'
> noget billig blæk indtil den opgi'r pusten, så jeg kan få købt en HP
> farveprinter igen. Det er IMHO helt anderledes kvalitet.

Det var da en utrolig sur gang brok. Hvorfor i alverden har du købt Canon
når HP er så "god" ?
--
MVH
Pico



Ukendt (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-07 21:17

Pico wrote:
> Det var da en utrolig sur gang brok. Hvorfor i alverden har du købt
> Canon når HP er så "god" ?

Jeg lod mig vist overtale til det af alle de "gode erfaringer" herinde fra.
Men hvis man spørger de forkerte steder, så kan en Fiat jo også ende med at
blive skamrost. Fordi de ikke har prøvet bedre.



ShutEye (26-02-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 26-02-07 23:03

>> Det var da en utrolig sur gang brok. Hvorfor i alverden har du købt
>> Canon når HP er så "god" ?
>
> Jeg lod mig vist overtale til det af alle de "gode erfaringer" herinde
> fra. Men hvis man spørger de forkerte steder, så kan en Fiat jo også ende
> med at blive skamrost. Fordi de ikke har prøvet bedre.

Naaa ... nu overdriver du vist :)



Mads (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 27-02-07 00:35

On Mon, 26 Feb 2007 21:16:38 +0100, "M. Nielsen" <-> wrote:

>Jeg lod mig vist overtale til det af alle de "gode erfaringer" herinde fra.
>Men hvis man spørger de forkerte steder, så kan en Fiat jo også ende med at
>blive skamrost. Fordi de ikke har prøvet bedre.
>
Det kunne jo være at du bruger noget elendigt papir.
Hvis det er for porøst, så virker det jo som trækpapir
og teksten bliver ulden at se på.
Jeg har selv en Pixma 4000 og jeg kan da tydeligt
se forskel på om det er det billigste kopipapir eller
en lidt bedre kvalitet jeg printer på.

Desuden kan jeg ikke følge dig i at Pixma'en skulle
være sløv. Min er da mange gange hurtigere end
den HP 950 som jeg smed på lossepladsen dagen
efter at have købt min Pixma.

mvh Mads

Kim S (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Kim S


Dato : 27-02-07 21:09

"M. Nielsen" <-> skrev i meddelelsen
news:45e3402e$1$4171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Det var da en utrolig sur gang brok. Hvorfor i alverden har du købt
>> Canon når HP er så "god" ?
>
> Jeg lod mig vist overtale til det af alle de "gode erfaringer" herinde
> fra. Men hvis man spørger de forkerte steder, så kan en Fiat jo også ende
> med at blive skamrost. Fordi de ikke har prøvet bedre.
Nåhh... Nu har Canon's Pixma-serie stort set vundet alle de sidste
par års printertests diverse steder, så mon ikke du bruger trækpapir
til at printe på ?
Men m.h.t. u-originale farvepatroner til Canon, har jeg prøver flere
forskellige
mærker, og der er ikke den store forskel i kvaliteten. Så gå du bare efter
de bilige.

Mvh,Kim



Ukendt (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-02-07 02:56

Kim S wrote:
> Nåhh... Nu har Canon's Pixma-serie stort set vundet alle de sidste
> par års printertests diverse steder, så mon ikke du bruger trækpapir
> til at printe på ?

Hvad er trækpaipr egentlig?

/Peter



Kim S (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Kim S


Dato : 28-02-07 10:00

"Peter S." <-> skrev i meddelelsen
news:45e4e13a$0$4152$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Kim S wrote:
>> Nåhh... Nu har Canon's Pixma-serie stort set vundet alle de sidste
>> par års printertests diverse steder, så mon ikke du bruger trækpapir
>> til at printe på ?
>
> Hvad er trækpaipr egentlig?
>
Papir der suger farven, så det flyder ud og dermed bliver uskarpt.

Mvh, Kim



Ukendt (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-02-07 10:05

Kim S wrote:
> Papir der suger farven, så det flyder ud og dermed bliver uskarpt.

Skal man bruge forskellige papirtyper om det er en laser-printer eller

inkjet-printer man har? Jeg troede at man kunne bruge alm. fotokopi-papir
til

begge.



MVH Peter



Kim S (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Kim S


Dato : 28-02-07 11:15

"Peter S." <-> skrev i meddelelsen
news:45e545cc$0$4152$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Kim S wrote:
>> Papir der suger farven, så det flyder ud og dermed bliver uskarpt.
>
> Skal man bruge forskellige papirtyper om det er en laser-printer eller
> inkjet-printer man har? Jeg troede at man kunne bruge alm. fotokopi-papir
> til begge.
>
Det KAN man osse. Men der ER forskel på kvaliteten på udskrifterne.
Til InkJet er papiret lidt coated, så farven ikke flyder ud,
men det kræver et kritisk blik at se det. Så til alm. daglig brug, kan
du godt bruge alm. kopi-papir.
Hvis du f.eks skal printe fotos ud, er der osse stor forskel på, hvilket
fabrikat af fotopapir du benytter. Generelt får man det bedste resultat,
hvis papir- og printerfabrikant er den samme.

Mvh, Kim



Ukendt (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-02-07 13:58

Kim S wrote:
> Det KAN man osse. Men der ER forskel på kvaliteten på udskrifterne.
> Til InkJet er papiret lidt coated, så farven ikke flyder ud,
> men det kræver et kritisk blik at se det. Så til alm. daglig brug, kan
> du godt bruge alm. kopi-papir.
> Hvis du f.eks skal printe fotos ud, er der osse stor forskel på,
> hvilket fabrikat af fotopapir du benytter. Generelt får man det
> bedste resultat, hvis papir- og printerfabrikant er den samme.

Er der ikke også noget med, at papiret skal vende rigtigt? Altså at den ene
side er mere "ru" end den anden?
Eller det var måske kun i gamle dage...

Hilsen Søren



Kim S (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Kim S


Dato : 28-02-07 14:14

"Søren" <virkerikke> skrev i meddelelsen
news:45e57c77$0$4161$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Er der ikke også noget med, at papiret skal vende rigtigt? Altså at den
> ene side er mere "ru" end den anden?
> Eller det var måske kun i gamle dage...
>
Det gæl's ved fotopapir, der somregel er glossy på
den ene side.

Mvh, Kim



Jan Vestergaard (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 26-02-07 22:04

M. Nielsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg synes nu ikke ligefrem at Pixma serien er noget at råbe
> hurra for. Billig og sløv printer der ikke kan udskrive tekst
> ordenligt (selvom Canon påstår at det kan blive"laser sharp").
> Derfor skal jeg bare ha' noget billig blæk indtil den opgi'r
> pusten, så jeg kan få købt en HP farveprinter igen. Det er
> IMHO helt anderledes kvalitet.

OK - det er jeg så ikke helt enig i

Jeg har for en del år siden haft HP - og det var ikke noget at
råbe hurra for - men der er nok kommet nyere og bedre modeller
siden.

Den blev udskiftet med først en Canon 850 og siden en IP4000 - og
dem har jeg været noget gladere for end den gamle HP.

Men sådan er vores oplevelser jo forskellige.

Epson skulle i øvrigt også lave OK printere til foto og tekst -
men dem har jeg ikke prøvet.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste