Andet multimedie
bentjuul 3670
Forstørrelse af et billede
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-02-07 20:43

Hvis jeg nu har en bitmap tegning lad os bare sige 200 x 200 pixels og jeg
vil gerne have et større billede ud af det fx 2000 x 2000 pixels.
Hvordan gør jeg så det uden at få mega store 10 x 10 pixels.

Det må være muligt at glatte kanten fornuftigt ud, men hvad er smartest ?
En softtoning af kanten eller er der andet der er mere smart ?

Jeg bruger PSP7 (nogen gange 9) og til nød PS 7.

Thanks!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-02-07 15:39

On Mon, 26 Feb 2007 20:42:49 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<duer-ikke@gromit.dk> wrote:

>Hvis jeg nu har en bitmap tegning lad os bare sige 200 x 200 pixels og jeg
>vil gerne have et større billede ud af det fx 2000 x 2000 pixels.
>Hvordan gør jeg så det uden at få mega store 10 x 10 pixels.

Det kommer an på hvordan den ser ud. Jeg vil lave den til vector i Illustrator
(tidl. Streamline), hvis den egner sig. Det er jo en stor forstørrelse.

Ellers kan den måske forstørres, hvis du laver den til gråtoner først, derefter
forstørrer, og så tilbage til bitmap.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen