Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Er nye ASUS plomberede ?
Fra : Overclocker

Dato : 25-02-07 01:11

Hej
Er det virkeligt korrekt, som forhandleren siger, at ingen af ASUS´s
grafik er forseglet/plomberede når man køber den, hverken æsken eller
den antistatiske pose de ligger i, så man kan ikke se om det er en brugt
vare man betaler fuld pris for ?

Og samme med motherboards ?

Fra : Esben

Dato : 25-02-07 05:44

"Overclocker" <.@.> skrev i en meddelelse news:erqkgr$v70$2@aioe.org...
> [...]
> grafik er forseglet/plomberede når man køber den, hverken æsken eller
> den antistatiske pose de ligger i, så man kan ikke se om det er en brugt

Ja, det lyder rigtigt.

--
Esben

Fra : skibber

Dato : 25-02-07 13:07

On 25-02-2007 01:10:42, Overclocker wrote:
> [...]
> grafik er forseglet/plomberede når man køber den, hverken æsken eller
> den antistatiske pose de ligger i, så man kan ikke se om det er en brugt

Det er mange år siden jeg har modtaget et plomberet
grafik/bundkort.

Hvis du er i tvivl om grafik kortet har været brugt
kan du forlange at få det i hænderne,og der skal du kikke godt
efter på stikben og især printbanerne på sokkel stikket
de bør være helt blanke og uden ridser.

Ridserne kommer første gang kortet har været isat
en sokkel.

Kik på tapen der lukker posen, den er svær at sætte på igen hvis den
har været taget af.

Bundkortet er straks lidt svære at afgøre om det har været i brug
der kikker du også efter mærker på stik og især kikker du på
de forskellige komponenter på kortet om du kan se nogle mørke pletter
på dem,er der det har det været i brug, pletterne kommer af varmeudvikling

Men alt i alt syntes jeg at forhandlerne da er meget villige til at ombytte
med et andet hvis du ikke er tilfreds, bare sørg for at emballage og tilbehør
er pænt pakket sammen.

Du må tænke på at det er jo bunkevare,så der vil altid
forekomme et dårligt eksemplar her og der.

/skibber

Fra : ct

Dato : 26-02-07 21:05

> kan du forlange at få det i hænderne,og der skal du kikke godt
> efter på stikben og især printbanerne på sokkel stikket
> de bør være helt blanke og uden ridser.

ofte ser du kort også i plomberet pose der har ridser efter montering -
sikkert efter test af det færdige produkt - så det kan du ikke regne med hos
alle producenter...

ct

Fra : skibber

Dato : 27-02-07 14:13

On 26-02-2007 21:05:19, "ct" wrote:

> [...]
> sikkert efter test af det færdige produkt - så det kan du ikke regne med hos

Jeg har ikke modtaget et eneste kort fra både Nvidia/Sapphire/Evga/Club 3D
der har haft så meget en mygge ridse,alle sammen har været spejlblanke.

Fabrikanterne bruger heller ikke til på at stoppe alle deres kort i en test
opstilling der bliver taget stik prøver hen af vejen,derfor har du også
hardware garanti at benytte hvis du er uheldig at modtage et fejl eksemplar.

Hvad jeg mener, er, at jeg tager ikke imod noget grafik kort der ikke er
luftpakket med cellofan, og hvis det ikke er, bliver der kikket efter
ridser.

Tænk på dem der levere hardware tilbage fordi det ikke lige var
det de kunne bruge, de har måske clock'et på kortet kørt det op i nogle
varmegrader det slet ikke kan tåle , men det bliver der sige vist ikke sagt
noget om når det bliver returneret.

Det var vist det jeg havde at sige.

/skibber