Teste for Wake-On-Lan
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 24-02-07 00:19

Hej,

Først vil jeg undskylde hvis jeg er havnet i den forkerte gruppe, men
mente ikke det hørte så meget til i netværk, som det hører til i hardware.

Findes der en måde hvorpå man kan teste om en PC, understøtter
Wake-On-Lan, selvom det måske ikke er aktiveret på PC'en?

Jeg har nemlig 2 maskiner stående som jeg godt kunne tænke mig at kunne
boote op uden at trykke på knappen.

Med venlig hilsen

Mikkel Jørgensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-02-07 01:57

"Mikkel Jørgensen" <mikkel_post@marj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Wake-On-Lan, selvom det måske ikke er aktiveret på PC'en?
>
> Jeg har nemlig 2 maskiner stående som jeg godt kunne tænke mig at kunne

Det kan man normalt se inde i bios.

Kurt

Fra : Guru

Dato : 25-02-07 00:56

Mikkel Jørgensen wrote:

> Findes der en måde hvorpå man kan teste om en PC, understøtter
> Wake-On-Lan, selvom det måske ikke er aktiveret på PC'en?

Ja, du skal installere en WOL monitor på den ene og en WOL packetsender
på den anden, så kan man se om WOL reelt kommer igennem og fungerer i
mobo, NIC, PSU, BIOS, LAN, firewall osv.
www.depicus.com er din ven