/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Philips VOIP 321 "basestation ikke fundet"
Fra : Bente Feldballe


Dato : 24-02-07 16:52

Jeg købte for nogle måneder siden en tlf af ovennævnte type og fik
installeret Skype m.v. Det meste af tiden fungerer det upåklageligt, men af
og til optræder et ret irriterende problem med, at computeren melder
"Basestation ikke fundet", hvilket så igen betyder, at jeg ingen adgang har
til at ringe op til mine Skype-kontakter men får meddelelsen "Utilgenglig"
på telefonens display, når jeg vælger menuen Skype > Kontakter.

Telefonen fungerer altid upåklageligt, når den anvendes som almindelig
telefon.

De fleste gange kan problemet løses ved at genstarte PC'en, men i dag er det
helt galt. Jeg kan simpelthen ikke få PC'en til at finde basestationen. Jeg
har genstartet PC'en flere gange og også haft lukket helt ned en enkelt
gang. Jeg har kontrolleret alle kabler, alle sidder, hvor de skal. Har haft
dem ude og sat dem i igen. Har flyttet USB-stikket til en anden port på
USB-hubbet. Alt uden resultat.

Fejlfindingen i brugervildledningen foreslår følgende, hvis kontaktlisten er
"utilgenglig":

- Tjek om din basisstation er forbundet med PC'en - Ja, det er den.
- Tjek, om Skype kører på PC'en. - Ja, Skype kører.
- Tjek om VOIP 321 driveren kører på PC'en. - Ja, det gør den, men i stedet
for lyseblåt, som er den "normale" farve, er ikonet på nederste linje rødt.
Jeg har geninstalleret hele skidtet fra CD'en, det virker stadig ikke..
- Flyt håndsættet tættere på basestationen, hvis det er ud af rækkevidden. -
Afstanden er ca. 20 cm, hvilket vist bør regnes som indenfor rækkevidde..

Har andre oplevet tilsvarende med denne model? Findes der en løsning på
problemet, eller er der ikke andet at gøre end at tage telefonen under armen
og spadsere hen og kræve en bytter?

Med venlig hilsen

Bente Feldballe




 
 
Leo Havmøller (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Leo Havmøller


Dato : 25-02-07 10:47

> Jeg har geninstalleret hele skidtet fra CD'en, det virker stadig ikke..

Hent nyeste software fra nyeste software fra Philips support, og brug den.
Hent nyeste Skype fra www.skypecom.
Jeg kan se at der også findes et diagnostic tools på Philips support, prøv
det.

> Findes der en løsning på problemet, eller er der ikke andet at gøre end at
> tage telefonen under armen og spadsere hen og kræve en bytter?

Jeg tvivler på at det vil gøre en forskel. Kontakt Philips kundeservice
først.

Leo Havmøller.



Bente Feldballe (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Bente Feldballe


Dato : 26-02-07 10:22

Hej Leo,

> Hent nyeste software fra nyeste software fra Philips support, og brug den.
> Hent nyeste Skype fra www.skypecom.
> Jeg kan se at der også findes et diagnostic tools på Philips support, prøv
> det.

Tak for dine forslag, jeg vil prøve at opdatere softwaren. Skype er allerede
nyeste version, den er opdateret indenfor de seneste 2 uger.

I denne omgang lykkedes det til sidst at få liv i forbindelsen ved at tage
stikket til basen ud af stikkontakten og sætte det i igen - det eneste stik,
jeg ikke havde tænkt på at pille ved..

Med venlig hilsen

Bente Feldballe



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste