Mon USA er interesseret i fred???
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-02-07 20:59

mon USA i virkeligheden ønsker et fredeligt og demokratisk mellemøsten,
eller har de en interesse i uro og anarki???

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/02/24/200359.htm?nyheder

Peter

Fra : John

Dato : 24-02-07 23:18

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> mon USA i virkeligheden ønsker et fredeligt og demokratisk
> mellemøsten, eller har de en interesse i uro og anarki???
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/02/24/200359.htm?nyheder

DR betragtes af nogle som anti-israelsk og anti-amerikansk, og er
derfor næppe den mest troværdige kilde i den aktuelle sag.

Prøv evt at læse hele artiklen:

".. The American argument is that even "exploratory talks" would
be considered a prize in Damascus, whose policy and actions
continue to undermine Lebanon's sovereignty and the functioning
of its government, while it also continues to stir unrest in
Iraq, to the detriment of the U.S. presence there .. It is also
known that Syria, like Iran, continues to provide Hezbollah with
arms and equipment .. At the Defense Ministry, they are aware
that Syria is playing a very active role in Hezbollah's efforts
to replenish its arsenal, and in particular its rocket stockpile.
It appears that Hezbollah has already managed, since the war, to
build up a stockpile of some 10,000 short-range rockets .."
http://www.haaretz.com/hasen/spages/829441.html

Israel ønsker sikre grænser og har allerede fredsaftaler med
Jordan og Egypten, mens Syrien og ikke mindst Iran ønsker at
udslette Israel.

Israels #1: Anerkend staten Israel, så kan vi forhandle.

Syrien og Iran har hidtil sagt nej tak, og så er der jo ikke så
meget at forhandle om.

John

Fra : ThomasB

Dato : 25-02-07 00:07

> mon USA i virkeligheden ønsker et fredeligt og demokratisk mellemøsten,
> eller har de en interesse i uro og anarki???
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/02/24/200359.htm?nyheder

Hvor ville det dog være rart, hvis man kunne "nulstille" hele situationen og
starte på en frisk.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-02-07 03:26

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> wrote in message
> mon USA i virkeligheden ønsker et fredeligt og demokratisk
> mellemøsten, eller har de en interesse i uro og anarki???
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/02/24/200359.htm?nyheder

Alle USAkrige har for landet være gode krige og nu trues pr
stedfortræder=Israel med angreb på Iran, som russerne og kineserne
foreslår skånet

Iran er mindre farlig end Indien mht atomvåben og boycot bør forsøges
først - men Bush kan måske vinde stemmer til sit parti på ny krig. Alt
afgøres af det.

Fra : Joakim

Dato : 25-02-07 11:01

> [...]
> mon USA i virkeligheden ønsker et fredeligt og demokratisk
> mellemøsten, eller har de en interesse i uro og anarki???

Siden hvornår er USA begyndt at diktere Israels
sikkerheds/-udenrigspolitik? Haaretz's historie virker helt igennem
usandsynlig og utroværdig. Men jeg kan skam godt se formålet med den:

- at lægge yderligere pres på premierminister Olmert om at indgå i en
dialog med Syrien.

Syrien som for øvrigt er begyndt at røre på sig ved at sende militær
tropper frem mod Golan-højderne.

Måske netop derfor denne historie?

Virkeligheden er nok snarere omvendt, USA der presser på for en
fredsaftale, mens Israel har sine betænkeligheder.

Så nej, jeg tror ganske enkelt ikke på historien fra Haaretz.

Fra : wilstrup

Dato : 25-02-07 11:07

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> Siden hvornår er USA begyndt at diktere Israels
> sikkerheds/-udenrigspolitik?

Nu er det jo ikke noget under at USA vil diktere verden sin opfattelse af
hvad de skal mene, så det kommer altså ikke bag på mig at de også her vil
have en finger med i spillet når det gælder Israel. Og vi ved jo at USA er
Israels nærmeste allierede, så mon ikke Israel falder til patten, hvis USA
forlanger det? Uden USA har Israel jo stort set ingen venner!

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 25-02-07 14:04

"wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> [...]
> Israels nærmeste allierede, så mon ikke Israel falder til patten, hvis USA
> forlanger det? Uden USA har Israel jo stort set ingen venner!

Danmark er en rigtig god ven af Israel, med rette.

Thorkild

Fra : Bo Warming

Dato : 25-02-07 14:48

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> wrote in message

> "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Danmark er en rigtig god ven af Israel, med rette.

Ja, vi har en fælles fjende, Islam

Men hvis Israel er krigsliderlig, fordi Iran har overtrådt en
ligegyldig frist om atom-oprensning, så skal vi ikke hoppe på den
vogn, når nu USA ikke magter sine eventyr på de kanter

Fra : Konrad

Dato : 26-02-07 01:14

Joakim wrote:
> [...]
> fredsaftale, mens Israel har sine betænkeligheder.
>
> Så nej, jeg tror ganske enkelt ikke på historien fra Haaretz.

Igen et alternativt "reality-cheat" fra Joakim.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-02-07 01:19

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message
> [...]

Er det ikke mange årtier siden at artilleri havde brug for at stå på
en højde?
Flybårne raketter er opfundet

> Igen et alternativt "reality-cheat" fra Joakim.

Med al respekt for Joakim vil jeg kaldet det offtopic at diskutere
hans virkelighedssans og derved forlade trådens emne.

Har Israel vist tegn på at være seriøs i sin trussel om at angribe
Iran pga atomfrist-overskridelse?

Fra : Alucard

Dato : 26-02-07 06:24

On Mon, 26 Feb 2007 01:13:47 +0100, "Konrad"

>Igen et alternativt "reality-cheat" fra Joakim.

At Joakim ikke tror på historien, er da ærlig snak.... Har
argumenterer endda for hvofor han ikke gør det....

Fra : Konrad

Dato : 26-02-07 10:13

Alucard wrote:

> At Joakim ikke tror på historien, er da ærlig snak.... Har
> argumenterer endda for hvofor han ikke gør det....

Helt enig.

Fra : joakim

Dato : 28-02-07 14:58

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Igen et alternativt "reality-cheat" fra Joakim.

I går kunne man ellers læse at USA og den irakiske regering har iværksat et
diplomatisk initiativ til en konference i Irak, hvor Condoleezza Rice vil
være til stede og forhandle med repræsentanter fra Iran samt Syrien.
Helt i overensstemmelse med Baker-Hamilton rapportens anbefalinger.

Hvad mon Rice kan tilbyde dem for deres eventuelle samarbejdsvillighed.
Golan-højderne til Syrien og $$$$ til præstestyret? Har du et bud Konrad?