Nyt Forum i Campingferie.dk
Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 14:22

Så er Nesleins nye forum på vej - lidt af "de nye" regler siger:

"Det er ikke tilladt at oplyse og udveksle adr. på
campingforhandlere, forteltfirmaer og tilbehørsfirmaer i udlandet.
(Adr. på campingpladser må gerne oplyses)."

"Det er ikke tilladt at "hænge" firmaer, foreninger eller
privatpersoner ud, anklage disse, eller mistænkeliggøre dem i vores
debatforum."

Har de danske forhandlere og firmaer virkeligt fået vredet armene så
godt og grundigt rundt på ham ?

Det ligner jo næsten DCU tilstande

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 23-02-07 15:18

<Verner> skrev i en meddelelse
> [...]
> debatforum."
>
> Har de danske forhandlere og firmaer virkeligt fået vredet armene så

Det lyder da godt, og hvis det betyder, at de værste krigere og kværulanter
så ikke vil være med i debatterne længere, så bliver det da endnu bedre!.

/Flemming U

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 15:39

On Fri, 23 Feb 2007 15:17:33 +0100, "Flemming Udbjørg"
<flemming@udbjorg.dk> wrote:

>Det lyder da godt,

Hvad lyder godt ?

> og hvis det betyder, at de værste krigere og kværulanter
>så ikke vil være med i debatterne længere, så bliver det da endnu bedre!.

Se der er vi da nok enige, men jeg kan ikke lige se hvordan de
påvirkes af, at man ikke må skrive "min (slettet af censuren) har
været i stykker siden leveringen...

....eller fortælle at man har købt en markise hos xxxxxxxxxx i
tyskland...

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 23-02-07 15:43

> On Fri, 23 Feb 2007 15:17:33 +0100, "Flemming Udbjørg"
> <flemming@udbjorg.dk> wrote:
>
> Hvad lyder godt ?

Øh.......fortalte du ike, at campingferies debatforum var på vej tilbage??

Og til det med tyskland, så er sagen jo i al sin enkelhed, at man ikke kan
leve af danske sponsorer, hvis man samtidig indirekte henviser til at handle
i Tyskland. Det bør være logik.

Og uanset om vi synes om det eller ej, så er campingferie.dk betalt af
sponsorerne.

/Flemming U

Fra : Gamle

Dato : 23-02-07 17:59

Flemming Udbjørg wrote:
> [...]
> henviser til at handle i Tyskland. Det bør være logik.
>
> Og uanset om vi synes om det eller ej, så er campingferie.dk betalt af

Og aviserne lever af annoncørerne. Såh, du mener altså seriøst, at man kun
kan skrive noget der vedrør disse, eller overhovedet ikke skrive noget der
omhandler andre? Men kun ligegyldigheder.
Det er da censur så det batter.

Mvh.
Torben

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 23-02-07 20:31

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Censur? Vær nu seriøs - annoncørerne i f.eks. Jyllandsposten censurerer da
ikke bladets indhold.

Men hvis f.eks. Arla konstant blev lagt for had i bladet, så kan man da ikke
fortænke dem i, at lægge næste kvartals annoncekroner i en anden avis -
vel?? Og sådan er virkeligheden.

Det har intet med censur at gøre. Slå ordet op. Det handler om forretning.
Jeg annoncerer der, hvor jeg får noget for mine kroner, og ikke der, hvor
jeg bliver hængt ud eller hvor man hjælper mine kunder til at handle hos en
konkurrent.

Det er den ene vinkel. Den anden er, at campingferie.dk er et privat ejet og
drevet forum, og uanset hvad du og jeg måtte mene om det, så har de fuld ret
til at sætte spillereglerne for brug af dette forum. Den frihed vil jeg til
enhver tid forsvare - og det har intet med censur at gøre.

/Flemming U

Fra : Gamle

Dato : 23-02-07 20:46

Flemming Udbjørg wrote:

> [...]
> har de fuld ret til at sætte spillereglerne for brug af dette forum.
> Den frihed vil jeg til enhver tid forsvare - og det har intet med

Annoncørerne må også leve med at konkurrenterne annoncerer i samme
blad/avis.
De annoncerer også selvom der evt. er læserbreve som rakker dem ned.
Og den anden vinkel:

Derfor er jeg heller ikke medlem af DCU mere!! Det er min ret.
Og jeg savner dem ikke.
Mvh.
Torben

Fra : Jan Boegh

Dato : 24-02-07 15:01

Flemming Udbjørg skrev i 45df40fb$0$90262$14726298@news.sunsite.dk
dette:

> Censur? Vær nu seriøs - annoncørerne i f.eks. Jyllandsposten
> censurerer da ikke bladets indhold.

Nej, formentlig fordi det de vandt af goodwill hos annoncørerne ville koste
troværdighed hos læserne - der her betaler for varen og derfor lettere
finder på at opsige abb. med deraf følgende mindre oplag og annonceindtægt
for avisen.

> Men hvis f.eks. Arla konstant blev lagt for had i bladet, så kan man
> da ikke fortænke dem i, at lægge næste kvartals annoncekroner i en
> anden avis - vel?? Og sådan er virkeligheden.

Hvilket vi har set ske i betalingsaviser. Og hvor en journalistisk drevet
avis må foretage et valg mellem pest og kolera.
Et eller andet sted synes jeg at det er helt OK at en ren reklamesag som
Campingferie.dk gør det som de vil, man skal som læser bare forstå
seriøsiteten i de budskaber siden bringer. Det er vel lidt at forvente
journalistisk kvalitiet og troværdighed som at forvente kærlighed fra en
havneluder!

> [...]
> forretning. Jeg annoncerer der, hvor jeg får noget for mine kroner,
> og ikke der, hvor jeg bliver hængt ud eller hvor man hjælper mine

Hvis på den anden side at mediet er så stærkt, at din eneste vej til dine
kunder er gennem det, så ville du nok se bort fra at der også er indhold,
som du som annoncør ikke bryder dig om men som er en service overfor dine
kunder.

> [...]
> har de fuld ret til at sætte spillereglerne for brug af dette forum.
> Den frihed vil jeg til enhver tid forsvare - og det har intet med

Intet overhovedet. Blot må man håbe at alle læsere er klar over at de her
får udvalgte områder og ikke hele sandheden.
Det er imo langt mere betænkeligt når en forbrugerorganisation som DCU
vælger at opføre sig værre end føromtalte havneluder: De snører folk til at
tro at de repræsenterer forbrugerinteresser, men er i virkligheden på
producenternes side. Det hedder vel at blive narret for sine egne penge.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-02-07 14:56

Flemming Udbjørg wrote:

> [...]
> forretning. Jeg annoncerer der, hvor jeg får noget for mine kroner,
> og ikke der, hvor jeg bliver hængt ud eller hvor man hjælper mine

Selvfølgelig. Og campisterne burde også handle der - læs: bruge det forum) -
hvor man kan udveksle adresser for at spare penge og hvor man kan fortælle
når man handler en cv ved en forhandler, som ikke ved det mindste om hvad
service er når cv´en falder sammen omkring ørerne på en når man er draget af
på ferie.

> [...]
> har de fuld ret til at sætte spillereglerne for brug af dette forum.
> Den frihed vil jeg til enhver tid forsvare - og det har intet med

Frihed? Friheden til ikke at kunne skrive når man bliver udsat for noget
formasteligt af campingbranchen?

Mon ikke der er flere der vil begynde at tænke over hvordan man får flere
campister herind, så vi kan få at vide hvad og hvor man ikke skal købe cv?

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 25-02-07 15:05

> [...]
> om hvad service er når cv´en falder sammen omkring ørerne på en når man er

Ingen i hele Verden vil forhindre dig i at skabe et nyt forum, hvor du kan
få campisterne til at skive om alle deres dårlige oplevelser med
campingforhandlere
- men hvorfor er det svært at respektere, at Peer Neslein ikke ønsker at det
skal ske i hans forum?

> Frihed? Friheden til ikke at kunne skrive når man bliver udsat for noget
> formasteligt af campingbranchen?

Du har din fulde frihed til at skrive hvad som helst om hvem som helst -
bare ikke i det forum som Peer Neslein stiller til rådighed for dig og alle
andre campister.
Hvis det er så magtpåliggende at skulle hænge andre ud, så skab dit eget
forum, hvor der bliver frihed til det hele.

> Mon ikke der er flere der vil begynde at tænke over hvordan man får flere
> campister herind, så vi kan få at vide hvad og hvor man ikke skal købe cv?

Den tror jeg ikke meget på. Usenet har aldrig haft den store
tiltrækningskraft for den alm. campist. Svært at sige hvorfor, men
campingferie.dk leverer jo en hel del mere end bare debatter, og det kan jo
være én af grundene til, at så mange bruger det forum frem for dette.

/Flemming U

Fra : Sten Bo

Dato : 25-02-07 18:38

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> campingferie.dk leverer jo en hel del mere end bare debatter, og det kan
> jo være én af grundene til, at så mange bruger det forum frem for dette.

Dette forum var tidligere ved at køre rigtig godt, men folk flygtede pga.
skænderier.

Bla med BB VEN Verner osv. og platte kommentarer til ham. Ikke pga. mediet!

Herregud folk kan finde ud af at få e-mail kontoen til at køre eller har en
bekendt der kan hjælpe.

Hvor mange bruger kun Web-mail - eller aner overhovedet at muligheden
eksisterer?

Fra : Grods

Dato : 25-02-07 19:19

Til Flemming Udbjørg

Efter at ha' læst (det meste af) denne tråd, vil jeg gerne ha' dig til at
svare ærligt på et simpelt spørgsmål:
Er du lønnet af campingferie.dk ???

Grods

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 25-02-07 22:01

"Grods" <petergrods@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Til Flemming Udbjørg
>
> Efter at ha' læst (det meste af) denne tråd, vil jeg gerne ha' dig til at
> svare ærligt på et simpelt spørgsmål:
> Er du lønnet af campingferie.dk ???

Grods, dit niveau er uovertruffent, og uanset hvad jeg måtte svare vil der
være noget galt; Et nej vil garanteret afføde en mistanke om, at jeg lyver
og et ja vil betyde, at jeg er aldeles utilregnelig og utroværdig.

Hvis du er bare halvt så intelligent som du selv tror, så kan du finde
svaret ved at lede på internettet. Jeg mener ikke at jeg på noget tidspunkt
har gemt eller skjult mig, og så vidt jeg ved, er alle ansatte og andre
medarbejdende på campingferie.dk præsenteret på deres hjemmeside. Så
spørgsmålet er egentlig ikke særligt intelligent.

Men det er da i sig selv betænkeligt, at man ikke kan være glad for f.eks.
campingferie.dk uden at skulle have skudt i skoene at man er købt af dem.
Bare tanken om, at der ikke kan findes campister, der af egen fri vilje
synes at campingferie.dk er et glimrende forum, er jo sygelig.

Og det står jo i en skærende kontrast til den megen snak om ytringsfrihed og
censur, som man åbenlyst beskylder andre for. Men her i dette forum, er alt
frit og alt tilladt - altså lige med undtagelse at være uenig med dem der
føler sin yringsfrihed truet.

Et interessant studie i selvopfattelse.

/Flemming U
- der på denne baggrund slettede abonnementet på dette frie forum. Det var
aligevel kun en religiøs bevægelse.

Fra : Grods

Dato : 26-02-07 07:23

Jeg kan altså ikke forstå, at man skal svines til, blot fordi man stiller et
seriøst og (synes jeg selv) relevant spørgsmål.
Men det handler åbenbart om selvopfattelse.

Grods

Fra : Carsten Stage

Dato : 26-02-07 08:08

Grods wrote:

> Jeg kan altså ikke forstå, at man skal svines til, blot fordi man
> stiller et seriøst og (synes jeg selv) relevant spørgsmål.

Grods, du er vel næppe blevet "svinet til" som sådan, du er måske bare lidt
"ømskindet"?

> Men det handler åbenbart om selvopfattelse.

Tja, det går vist begge veje.

Jeg mener at Flemmings indlæg har virket velovervejede og seriøse, og
bestemt ikke forudindtagede - det samme mener jeg ikke om at insinuere (min
opfattelse), at han skulle være lønnet af Neslein. Som skrevet andetsteds,
så kan du på campingferies sider se, hvem der er ansat, ligesom at freelance
skribenter har deres navn på bidragene.

Endelig, kunne du ikke nøjes med at citere det du besvarer og svare under
det citerede - det er du før blevet anmodet om?

Nøjagtig som jeg gør i dette indlæg - så er det meget lettere og hurtigere
at komme gennem dagens indlæg i de grupper man følger. Det er mange gode
grunde til at gøre det sådan, du (og andre der måtte være interesserede) kan
læse meget mere om dether: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html - og
om usenet i øvrigt her: http://usenet.dk

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
http://campingstuff.dk

Fra : Grods

Dato : 26-02-07 14:43

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Endelig, kunne du ikke nøjes med at citere det du besvarer og svare under
> det citerede - det er du før blevet anmodet om?

Jamen det er sandelig da godt, at du ved, hvordan man skal svare på andres
indlæg . . . . .

> Nøjagtig som jeg gør i dette indlæg -

og at du også så fint kan demonstrere, hvordan det skal gøres . . . .

Jeg ved iøvrigt ikke hvornår (og af hvem) jeg er blevet "anmodet" om at
skrive i dette forum, som Carsten foreskriver.

Halløjsa . . . . .

Grods

Fra : Carsten Stage

Dato : 26-02-07 15:58

Grods wrote:

> Jeg ved iøvrigt ikke hvornår (og af hvem) jeg er blevet "anmodet" om
> at skrive i dette forum,

Ingen har anmodet dig om at skrive her... Og din nedladenhed kan du godt
spare dig.

Men hvis du mener, hvornår du sidst er blevet anmodet om at respektere
retningslinierne for brug af de danske nyhedsgrupper, så er det blot at
kigge tilbage på de svar du har fået.

> ... som Carsten foreskriver.

Jeg foreskriver intet. Jeg beder dig blot om a sætte dig lidt ind i, hvordan
brugerne af nyhedsgrupperne er enige om, at det bør foregå - og hvorfor

Hvis du nu bare læser lidt på de links, jeg gav dig, så ville du givet
reagere positivt...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Grods

Dato : 26-02-07 16:36

> Og din nedladenhed kan du godt spare dig.

Jeg svarer i helt samme stil, som jeg bliver mødt

Og hvor er det lige, Carsten Stage, at jeg er "blevet anmodet om" at svare
på en særlig måde ??? og af hvem ???

Grods

Fra : Carsten Stage

Dato : 26-02-07 18:07

Grods wrote:

> Jeg svarer i helt samme stil, som jeg bliver mødt

Nix, så læser du mit indlæg forkert. Jeg har ingen grund til, eller ønske
om, at være nedladende overfor dig!

> Og hvor er det lige, Carsten Stage, at jeg er "blevet anmodet om" at
> svare på en særlig måde ??? og af hvem ???

Jamen nu skal jeg finde det til dig - du har ellers fået et fingerpeg...

og her har du lige de overskydende retur: ????

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 22:43

On Sun, 25 Feb 2007 19:18:53 +0100, "Grods"
<petergrods@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Efter at ha' læst (det meste af) denne tråd, vil jeg gerne ha' dig til at
>svare ærligt på et simpelt spørgsmål:
>Er du lønnet af campingferie.dk ???

Jeg tror ikke at Flemming er lønnet af Campingferie.dk - men det kunne
da godt se sådan ud - han er jo totalt forblændet

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-02-07 08:22

Flemming Udbjørg wrote:
> [...]
>
> Ingen i hele Verden vil forhindre dig i at skabe et nyt forum, hvor
> du kan få campisterne til at skive om alle deres dårlige oplevelser

Det behøver jeg ikke skabe - det er lige her ;)

> - men hvorfor er det svært at respektere, at Peer Neslein ikke ønsker
> at det skal ske i hans forum?

Fordi det forhindrer udveksling af erfaringer omkring køb af campingstumper
og ikke mindst de meget dyrere campingvogne. Hvorfor hoppe i samme suppedas
som naboen, der har købt en dårlig årgang af en vogn?

> [...]
> Hvis det er så magtpåliggende at skulle hænge andre ud, så skab dit
> eget forum, hvor der bliver frihed til det hele.

At hænge andre ud? Hvem siger det er det der er tale om. I mine øjne er det
fabrikanterne og campingforhandlerne, der ikke leverer varen.

> [...]
> campingferie.dk leverer jo en hel del mere end bare debatter, og det
> kan jo være én af grundene til, at så mange bruger det forum frem for

Jeg læser stort set kun debatforum. Og nu behøver jeg ikke bekymre mig om
det mere :)

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 21:14

On Fri, 23 Feb 2007 15:43:26 +0100, "Flemming Udbjørg"
<flemming@udbjorg.dk> wrote:

>Øh.......fortalte du ike, at campingferies debatforum var på vej tilbage??

Ok, så er vi da enige

> [...]
>i Tyskland. Det bør være logik.
>
>Og uanset om vi synes om det eller ej, så er campingferie.dk betalt af

Forestil dig lige, at TV2 skulle spørge sine "sponsorer" hvad de måtte
sende !

Det ville da være helt ud i hampen - censur af værste skuffe.
Så der er vi så ikke enige..

Fra : Mona og Kim

Dato : 24-02-07 09:17

> [...]
> handle i Tyskland. Det bør være logik.
>
> Og uanset om vi synes om det eller ej, så er campingferie.dk betalt af

Hej
Jeg er sikker på at sponsorerne vil blive ved med at betale. Der er ikke så
mange andre steder med de besøgstal. Men hvis besøgstallet går ned pga af
nogle alt for skrappe regler i et forum forsvinder der måske nogle
sponsorer.

Med de regler som peer sætter op vil det ikke blive et forum for
campisterne. Det vil blive et reklame forum for isabella som er det eneste
forteltfirma som ikke er fra udlandet. Det bliver sjovt at se om ventura må
nævnes da de ikke er danske. Men man får ikke uvildige råd om fortelte hvis
man har spørgsmål i den retning.
En stor del af de danske campingforhandlere tilbyder køb gennem tyskland. Må
de heller ikke nævnes eller gælder der mon andre regler for dem som har købt
en reklameplads. Jeg er temmelig sikker på at køb af campingvogne i tyskland
ikke bliver en meget størrer eller mindre succes af campingferie.dk forum.
Dem som vil købe vognen gennem en tysk forhandler gør det alligevel. Og mon
der er så mange første gangskøbere som farer til flensborg for at købe den
aller første vogn.
Underligt nok må man gerne nævne udenlandske campingpladser. Mon det har
noget med campingferie.dk programmerne at gøre For det må da være en torn i
øjet på de danske campingpladsejere.

Jeg syntes det er fint med at man skal oprette sig og at tonen skal holdes i
et normalt leje. At man ikke må hænge andre brugere ud er også ok. Men hvis
man som forhandler snyder sine kunder skal det da kunne skrives. Jeg siger
ikke at fordi en enkelt kunde føler sig snydt skal der oprettes en hadetråd
men hvis man har breve eller mailssom beviser det skal man da kunne oprette
en tråd.
Men peer skriver jo selv hvorfor han forum blev så stor en succes. Mon ikke
den falder en del nu.

>Og uanset om vi synes om det eller ej, så er campingferie.dk betalt af
>sponsorerne.

Der jo rigtigt nok. Men måske skulle peer så overveje om det er det rigtige
sted at have er forum. Hvad hjælper det at have et forum for fortelte hvis
kun det er et mærke fortelt som må nævnes. Hvad med de de forskellige forums
for campingvogne. Må man heller ikke der fortælle om dårlige oplevelser med
sin vogn. Hvis forumets fornemmeste opgave er at skamrose
campingforhandlere, campingvogne og isabella har det så noget formål for os
alm brugere?

Jeg syntes det er synd for alle de nye og gamle campister som kun tror man
kan få oplysninger om camping på campingferie.dk og dcu.

Kim Jensen.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 24-02-07 10:13

"Mona og Kim" <no@mail.dot> skrev i en meddelelse

> "Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> Med de regler som peer sætter op vil det ikke blive et forum for
> campisterne.

Så du mener, at de flere hundred tusinde årlige opslag på campingferie sulle
stoppe, bare fordi du ikke må skrive om tyske forhandlere?

Jeg er helt sikker på, at masser af cmpister vil bruge dette forum til at få
hjælp til alt mellem himmel og jord.

> Men man får ikke uvildige råd om fortelte hvis man har spørgsmål i den
> retning.

Hvorfor ikke det? Det er da ikke fabrikanter eller importører der svarer,
men ganske almindelige campister, der fotæller om deres erfaringer. Hvordan
mener du at det er blevet forhindret med de nye regler?

> [...]
> en hadetråd men hvis man har breve eller mailssom beviser det skal man da

Problemet er, at det ikke har meget med et debatforum at gøre. Og så er der
altid to sider af en sag - og som man nemt kan overbevise sig om, ved at
læse nogle af de tidligere tråde om netop dette med at føle sig snydt, så
glimrer de jo i den grad ved, at fortælle hele historien.

Men jeg kan sagten følge dig i, at det skal være muligt at kunne fortælle om
forhandlere der snyder. Men det løser man jo ved at bruge Forbrugerrådet til
sin klagesag, og så få den forhandler der ikke vil fælge afgørelsen, lagt ud
på Forbrugerrådets advarselsliste.

Og så kunne det da i øvrigt være sjovt, hvis forhandlerne også ville hænge
et par kunde rud. For der finde snydepelse og kværulanter, som ikke kan
gøres tilfredse, og som forventer alt, men betale intet. Det kunne da være
et forfriskende modspil til at hænge forhandlerne ud, hvis et par
forhandlere fortlate, at nu har de handlet med Hans Jensen i Ølsemagle et
par gange, og han kan bestemt ikke anbefales som kunde, da han altid
kværulerer, aldrig betaler til tiden og altid bruger grov ord overfor
personalet.

> [...]
> dårlige oplevelser med sin vogn. Hvis forumets fornemmeste opgave er at
> skamrose campingforhandlere, campingvogne og isabella har det så noget

Hold da helt op. Hvor får du alle disse nye regler fra? Der findes ost uden
om hullerne Kim. Og havd menber du med, at Peer skulle overveje om det er
det rigtige sted at have et firum? Hvor skal man elelrs have et
internetbaseret debatforum end på internettet? Så vidt jeg ved, er det da
dig selv der logger på, for at se dette forum, så på samme måde som du ikke
går ind på side rmed børneporno, så undgår du da bare campingferie.dk. Hvor
svært kan det være?

> Jeg syntes det er synd for alle de nye og gamle campister som kun tror man
> kan få oplysninger om camping på campingferie.dk og dcu.

Der er mere ost end huller, Kim. Vent og se. Og alle de gode og hjælpsomme
campister, som har brugt campingfreie.dk til at hjælpe andre, lader sig ikke
så nemt skræmme væk.

Men for dig er det nok den rigtige løsning, at slette campingferie.dk af
listen over foretrukne. Så må du jo nøjes med dk.fritid.camping. Og hvs du
synes at det er det helt rigtige campingforum, så fred med et. Jeg synes det
er en tynd kop the.

/Flemming U

Fra : Mona og Kim

Dato : 24-02-07 13:57

> "Mona og Kim" <no@mail.dot> skrev i en meddelelse

> Så du mener, at de flere hundred tusinde årlige opslag på campingferie
> sulle stoppe, bare fordi du ikke må skrive om tyske forhandlere?

Næ.

> [...]
> men ganske almindelige campister, der fotæller om deres erfaringer.
> Hvordan mener du at det er blevet forhindret med de nye regler?

Citat fra campingferie.
"Det er ikke tilladt at "hænge" firmaer, foreninger eller privatpersoner ud,
anklage disse, eller mistænkeliggøre dem i vores debatforum."
Det levner ikke rigtigt plads til negativt omtale af produkter. Men hvis du
syntes at dette er god oplysning er det fint med mig.

> [...]
> at læse nogle af de tidligere tråde om netop dette med at føle sig snydt,
> så glimrer de jo i den grad ved, at fortælle hele historien.

Hvis jeg er blevet dårligt behandlet hos en forhandler og en anden roser ham
til skyerne er det sa god debat at jeg ikke må komme med min version?
Jeg er ikke tilhænger af de "hade" debatter som kom engang imellem på
debaten. Men jeger dælme heller ikke tilhænger af at man kun må rose andre.

> [...]

> par gange, og han kan bestemt ikke anbefales som kunde, da han altid
> kværulerer, aldrig betaler til tiden og altid bruger grov ord overfor

Og det mener du andre campister kunne bruge til hvad? Jeg håber da at
campingforhandlerne har flere kunde i lokalområdet end kunderne har
campingforhandlere.
Og hvis de har behov for dette har de formentligt allerede en side hvor de
kan debatere dette.

> [...]
> ikke går ind på side rmed børneporno, så undgår du da bare
> campingferie.dk. Hvor svært kan det være?

Citat campingferie.dk
"Det er ikke tilladt at oplyses og udveksles adr. på campingforhandlere,
forteltfirmaer og tilbehørsfirmaer i udlandet. (Adr. på campingpladser må
gerne oplyses)".

Et debat forum på en campingside hvor man ikke vil have at man diskuterer
konkurrenter til de firmaer som reklamerer på hans side.

> [...]
> listen over foretrukne. Så må du jo nøjes med dk.fritid.camping. Og hvs
> du synes at det er det helt rigtige campingforum, så fred med et. Jeg

Jeg syntes det er en tynd kop te at man ukritisk forsvarer en debatside som
forhindrer ytringsfriheden fordi man tilsyneladende er under tøflen fra sine
betalende kunder og derud over truer med politianmeldelse og
erstatningsansvar fra sine besøgende.

Kim Jensen

Fra : Jan Boegh

Dato : 24-02-07 15:15

Mona og Kim skrev i 45e03625$0$842$edfadb0f@dread12.news.tele.dk dette:

> Jeg syntes det er en tynd kop te at man ukritisk forsvarer en
> debatside som forhindrer ytringsfriheden fordi man tilsyneladende er

Hvorfra har du fået den ide, at der er tale om en form for ytringsfrihed.
Ytringsfriheden er iflg. grundloven defineret som:
«Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine
tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende
forholdsregler kan ingensinde påny indføres"

Men der står intet sted skrevet at det enkelte medium er forpligtet til at
give enhver mulighed for at ytre sig. Så ytringsfriheden kan du praktisere
ved f.eks. at lave dig en hjemmeside, hvor du kan ytre hvad du vil.

> under tøflen fra sine betalende kunder og derud over truer med
> politianmeldelse og erstatningsansvar fra sine besøgende.

Gør de det? Jeg vil umiddelbart tro, at det I så fald er almindeligt
hyleri - jeg har ikke fantasi til at forestille mig at det ville være muligt
at gennemføre noget som helst. Men - takket været ytringsfriheden -
Neslein er frit stillet til at bestemme hvad der skall stå på hans
hjemmeside. Problemet ligger imo i den muligvis manglende kritiske sans hos
brugerne af siden.

Fra : Carsten Stage

Dato : 24-02-07 15:20

Jan Boegh wrote:

> [...]
> sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre
> forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres"

Enig.

> ...Men - takket været
> ytringsfriheden - Neslein er frit stillet til at bestemme hvad
> der skall stå på hans hjemmeside. Problemet ligger imo i den muligvis
> manglende kritiske sans hos brugerne af siden.

Absolut enig...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Sten Bo

Dato : 24-02-07 18:14

> Enig.

> Absolut enig...

Vi har jo allerede levet længe med det regelsæt. Er der noget som helst nyt?

Bortset fra løftet om log in. Og, at man ikke ønsker (professionelle?)
ballademagere.

Eller har det da foregået helt godmodigt. Hvorfor sku det blive anderledes.

Og vi kan roligt gå ude fra at der ikke havde været så mange besøgende hvis
folk ikke havde følt sig tilpasse og trygge.

Altså har det størstedelen af tiden fungeret fint.

Regelsættes overholdelse er vel det der lige bortset fra afsnittet
Tysklandshandlen og eventuelle udlandske netbutikker, bare det der ønskes af
det meget store flertal.

Jeg opfatter ihvertfald nogle af de tråde vi har set som utrolig trælse - og
pustet op fra anden side. Fint hvis det kan undgås.

Fra : Jan Boegh

Dato : 24-02-07 20:42

Sten Bo skrev i 45e07262$0$4156$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Bortset fra løftet om log in. Og, at man ikke ønsker (professionelle?)
> ballademagere.

Hvad pokker er professionelle ballademagere for nogle størrelser? Mener du
at det er Nesleins (sig mig hedder manden egentligt Nielsen? I så fald må
han da være noget af en krukke) konkurrenter, der saboterer hans site?

> Jeg opfatter ihvertfald nogle af de tråde vi har set som utrolig
> trælse - og pustet op fra anden side. Fint hvis det kan undgås.

Det er dog for os udenforstående interessant, at man åbenbart må ty til
usenet, når man vil diskutere DCUs eller Campingferies fora. Så meget for
debatmiljøet - det virker på mig mere som et markedsføringsapparat end et
sted, hvor man udveksler reel information.

Fra : Sten Bo

Dato : 25-02-07 11:01

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> [...]
> at det er Nesleins (sig mig hedder manden egentligt Nielsen? I så fald må
> han da være noget af en krukke) konkurrenter, der saboterer hans site?

Jeg syns navnet er urelevant, bare man er klar over hvem der menes.

Udtrykket er mit, opstået over årene i grim mistanke omkring tendenser i
campingdebatten.

Det er muligt at du ikke er klar over de ømme tæer/varme emner der
vitterligt eksisterer, - og som med kendt afsender er blevet brugt, - men
det er absolut tilfældet.

Man har åbenbart haft et møde og besluttet af vaske tavlen ren. - Rydde
tidligere "misforståelser" af vejen. Jeg skal så ikke kunne sige om man
siden de, af alle kendte - og offentligt undskyldte, har været andre
tilfælde.

Jeg er som andre meget glad for, at der et helt ustyrligt medie her. Har
man nogle holdninger til forskelligt i Dansk camping kan folk da få luft her
og udformningen af regelsæt andre steder, anses af mindre betydning.

> [...]
> debatmiljøet - det virker på mig mere som et markedsføringsapparat end et
> sted, hvor man udveksler reel information.

Der er debat og så er der udvidede brugsanvisninger der bliver løbende
opdateret af brugerne.

De bedste "sælgere" er dem der bruger tingene. Og derfor der, når folk
forglemmer sig, engang i mellem opstår mærkedebatter.

Som sagt syns jeg det er helt fint med usenet. Og nogle syns vel at det
mindsker trykket, kravet til andre fora. Når nu tingene er som de er.

Er der nogen der har lyst til at fortælle lidt om hvad DCU har tænkt sig?

Med venlig hilsen

Sten

Fra : Grods

Dato : 25-02-07 11:09

Jeg synes at Sten Bo skylder en mere præcis forklaring, når han taler om
professionelle balademagere.
Er det nogle som er hyret (professionelle) til at lave "balade" - i givet
fald af hvem ? og med hvilket formål ?

Du må jo vide det siden du skriver om det Sten.

Eller er der slet og ret tale om holdningsforskelle omkring forskelle emner.
Holdningsforskelle som Neslein af forretningsmæssige årsager ikke ønsker
frem i lyset. . . . . så skriv det dog.

Eller hvad mener du helt præcist, Sten ???

Grods

Fra : Sten Bo

Dato : 25-02-07 12:06

> [...]
> ønsker frem i lyset. . . . . så skriv det dog.
>
> Eller hvad mener du helt præcist, Sten ???

Jeg omtaler tilfældene hvor DCU huset startede tråde med kontroversielle
uønskede emner i Campingferies forum. Det blev efterfølgende beklaget af DCU
formand.

Jeg går ud fra et man er professionel hvis man er lønnet.

Jeg ved ikke mere end andre der har fulgt med i debatten.

Fra : Jan Boegh

Dato : 25-02-07 19:47

Sten Bo skrev i 45e16d95$0$4161$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Jeg går ud fra et man er professionel hvis man er lønnet.

Det har vel lidt at gøre med hvad man er lønnet for!

Selv om jeg får løn, er jeg f.eks. ikke professionel fotomodel, skakspiller
oma.

Fra : Sten Bo

Dato : 26-02-07 16:35

> Det har vel lidt at gøre med hvad man er lønnet for!
>
> Selv om jeg får løn, er jeg f.eks. ikke professionel fotomodel,
> [...]

Og så findes der nogle rigtig gode amatører.

Men til sidegrenen i emnet.

Det er jo netop det der er kernen. Hvem og hvorfor? Hvordan er jo tydeligt
nok!

Og derfor folk til nogles store undren ærgrelse begyndte at optræde med navn
billede og være let genkendelige på nettet. Man ku simpelthen ikke holde
skyggespillet ud mere.

Kan være det er lidt paranoidt, men andre har åbenbart følt det samme.

Og det hjælper ikke en "disse" da det overhovedet ikke forhindre, at der
måske, fra samme person/er udsendes flere identiteter. alt efter hvad der er
behov for.

Men man kan jo, stykke for stykke, holde fast i det vi ved og se hvad der
kommer ud af aktiviteten, sådan overordnet.

mvh Sten

--
Vi higer og søger..

Fra : Jan Boegh

Dato : 25-02-07 19:45

Sten Bo skrev i 45e15e8e$0$4161$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Jeg syns navnet er urelevant, bare man er klar over hvem der menes.

Akuurat som jeg finder en person, der kalder sig Røgfri Andersen (Han findes
faktisk - har fået en skideballe for ved en fest at ryge en cigar!) dybt
latterlig og derfor svær at tage alvorligt også udi andre emner, har jeg
godt nok svært ved at respektere udsagn fra en person, der er så naragtig at
stave sit navn bagfra - formentlig fordi man har en latterlig opfattelse af
at det glimrende navn Nielsen ikke er så fint. Betragt det som en thumbs
down fra mig for mandens karakter.
Men andre kan jo fint mene noget andet

vh
Jan

Fra : Sten Bo

Dato : 26-02-07 16:58

> [...]
> opfattelse af at det glimrende navn Nielsen ikke er så fint. Betragt det
> som en thumbs down fra mig for mandens karakter.

Jeg går ud fra at du ikke har meget til overs for Numerologi

Jeg fik et andet navn da min far og mor blev skilt. Det syntes min far var
rigtig mærkeligt.

Det her er altså betydningsmæssigt helt ude på overdrevet. For mig
vigtigere
hvordan personen i øvrigt gebærder sig ude i samfundet. Er man + eller - .

Egentlig skuffer indholdet lige i det her indlæg mig en hel del. Du plejer
at være mere saglig.

I al respekt for det øvrige du er kommet med.

Mvh Sten

Fra : Gamle

Dato : 24-02-07 14:42

Flemming Udbjørg wrote:

> [...]
> svarer, men ganske almindelige campister, der fotæller om deres
> erfaringer. Hvordan mener du at det er blevet forhindret med de nye

Undskyld jeg siger det. Men du er enøjet.
Hvordan skulle campister få hjælp til alt muligt, f.eks. fortelte, når man
som jeg er glad for Ventura. Det må jeg bare ikke nævne. Dvs at campister
kun må få at vide at Isabella er godt. Jeg har således ingen mulighed for at
komme med min mening!!!!!!!!
Bvadr.

Mvh.
Torben

Fra : Carsten Stage

Dato : 24-02-07 14:48

Gamle wrote:

> Undskyld jeg siger det. Men du er enøjet.

Og jeg ser det på cirka samme måde som Flemming, som jeg mener har en ganske
nuanceret holdning til tingene.

> Hvordan skulle campister få hjælp til alt muligt, f.eks. fortelte,
> når man som jeg er glad for Ventura. Det må jeg bare ikke nævne.

Det kan godt være, at det er mig, der ikke er for kvikt opfattende - men
hvordan kommer du frem til, at du ikke må nævne Ventura?

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Gamle

Dato : 24-02-07 15:14

Carsten Stage wrote:
> [...]
>
> Det kan godt være, at det er mig, der ikke er for kvikt opfattende -
> men hvordan kommer du frem til, at du ikke må nævne Ventura?

Bliver Ventura lavet i DK?. Det bliver lavet i udlandet. Fy fy.
Flemming skrev

Fra : Carsten Stage

Dato : 24-02-07 15:22

Gamle wrote:

> Bliver Ventura lavet i DK?. Det bliver lavet i udlandet. Fy fy.

Det bliver lavet i udlandet, på lige fod med alle de campingvognsmærker der
kan købes i Danmark for øjeblikket.

Hvis et produkt forhandles hos en dansk forhandler, så kan det debatteres
indenfor Peer Nesleins regler.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 24-02-07 14:44

Flemming Udbjørg wrote:

[cut-a-lot]
> ...Så må du jo nøjes med dk.fritid.camping. Og hvs du synes at det er det
> helt rigtige campingforum, så fred med
> et. Jeg synes det er en tynd kop the.

Det står dig frit for at mene om dk.fritid.camping hvad du ønsker - men du
kommer ikke uden om, at det er det eneste sted, hvor debatten kan gå i alle
retninger, uden snærende bånd. Her antager jeg, at man ikke opfatter
retningslinierne for brug af de danske grupper på usenet som sådan.

Det er synd, at der ikke er flere, der finder ud af at bruge nyhedsgrupperne
i det hele taget. Folk foretrækker generelt de web-baserede fora, selvom de
er meget mere besværlige at bruge. Jeg tilskriver det manglende kendskab
til, at man sagtens kan bruge Outlook Express (trods manglerne) til det.

Jeg foretrækker til enhver tid en nyhedsgruppe på usenet fremfor en
web-baseret tjeneste, da det altid er meget hurtigere og fordi man straks
ser hvad der skrives, da man ikke skal vente på en moderator.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-07 15:47

> [...]
> web-baseret tjeneste, da det altid er meget hurtigere og fordi man straks
> ser hvad der skrives, da man ikke skal vente på en moderator.

Hvor længe skal du i gennemsnit vente på at se dine indlæg, når du skriver
på hobby-forum.dk?
--
Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen - Odense

Fra : Carsten Stage

Dato : 24-02-07 15:58

Erik M. Nielsen wrote:

> Hvor længe skal du i gennemsnit vente på at se dine indlæg, når du
> skriver på hobby-forum.dk?

Hehe... Jeg har ikke chekket, Erik - men det er nok ret hurtigt (læs: med
det samme). Dit forum fungerer meget fint, så godt som man kan forlange det
af et web-baseret af slagsen, blot mangler der den overskuelighed og
umiddelbarhed jeg finder på usenet.

Jeg havde egentlig Google versionen af denne gruppe i tankerne, da jeg
skrev, og det er tung og langsommelig sag.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-02-07 20:12

Erik M. Nielsen wrote:

> Hvor længe skal du i gennemsnit vente på at se dine indlæg, når du
> skriver på hobby-forum.dk?

Hver eneste gang man skal ind i en ny tråd skal man vente. Hver eneste gang
man har svaret på en tråd skal man vente. Hver eneste gang man vil have alt
tekst i alle tråde skal man vente.

Hvornår venter du på usenet?

Fra : Gismo

Dato : 27-02-07 20:48

> Hver eneste gang man skal ind i en ny tråd skal man vente. Hver eneste
> gang man har svaret på en tråd skal man vente. Hver eneste gang man vil
> have alt tekst i alle tråde skal man vente.

Smid det 33,6 modem i skraldespanden.

Gismo.

Fra : Sten Bo

Dato : 27-02-07 21:08

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Smid det 33,6 modem i skraldespanden.
>
> Gismo.

JA, der må da være et eller andet der hænger.

Men jeg skal ha en knap på musen sat op så den lukker indlægget ned igen -
lisom "retur knappen" virker på nettet. Skal dyrkes lidt.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-02-07 07:27

Gismo wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:45e48273$0$46010$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Smid det 33,6 modem i skraldespanden.

Jeg kører 2Mbit :)

Men mine spørgsmål illustrerer at der ikke er ventetid overhovedet på
usenet, i modsætning til diverse fora...

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-07 21:31

> Hvornår venter du på usenet?
>
> --
> Per, Esbjerg
> Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500

Det gør jeg når et indlæg kræver et billede for at uddybe emnet.

Helt ærligt Per, kører du stadig med et DOS baseret system der ikke kan
håndtere grafik?

I givet fald kan anbefale dig at opgradere til det nye - det såkaldte
Windows der kan vise andet end tekst

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-02-07 07:29

Erik M. Nielsen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:45e48273$0$46010$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det gør jeg når et indlæg kræver et billede for at uddybe emnet.

Du henter det i baggrunden på usenet - det gør jeg i hvert fald. Afhænger jo
af ens opsætning og valg af programmer.

> Helt ærligt Per, kører du stadig med et DOS baseret system der ikke
> kan håndtere grafik?

Næh. Men jeg venter stadig på at åbne hver eneste tråd i et forum jeg har
fat i. Det gør jeg ikke på usenet - det er lige til at gå til.

> I givet fald kan anbefale dig at opgradere til det nye - det såkaldte
> Windows der kan vise andet end tekst

Jeg indrømmer jeg var lang tid om at gå fra fidonet til usenet - men min
2,6Gb bærbar og 2Mbit linje følger helt fint med tiden. Det gør fora ikke.

Fra : Grods

Dato : 03-03-07 12:00

Men får du solgt noget, Per ??

Fra : fjerndette

Dato : 24-02-07 19:20

Carsten Stage skrev:
> [...]
> web-baseret tjeneste, da det altid er meget hurtigere og fordi man
> straks ser hvad der skrives, da man ikke skal vente på en moderator.

Kan kun tilslutte mig synspunkterne ovenfor - kan simpelthen ikke
begribe, at dk.fritid.camping ikke bruges mere, end det gør.
Forklaring er nok, at danskerne i vidt omfang er funktionelle
IT-analfabeter, som det fremgik af dagspressen forleden.

Fordele ved dk.camping.fritid:
Reklamefrit!!
Let at overse
Kan "ordnes" samtidigt med andre nyhedsgrupper, man måtte abonnere på -
jeg følger fast 6 - 8 nyhedsgrupper dagligt.

Så min anbefaling er - flyt "campingsnakken" til denne nyhedsgruppe.

Kristian Stange

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 24-02-07 19:58

"fjerndette" <"gantes(fjerndette)"@mac.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan "ordnes" samtidigt med andre nyhedsgrupper, man måtte abonnere på -
> jeg følger fast 6 - 8 nyhedsgrupper dagligt.

Nu kan der jo være andre grunde til at man ikke synes denne form for forum
er helt på højde med f.eks. campingferie.dk, og jeg synes det er en noget
højrøvet holding at have at alle andre skulle være funktionelle
IT-analfebeter.

Det kræver da hverken mere eller mindre, at kunne finde rundt i det ene frem
for i det andet forum.

Jeg kan godt li' at der på campingferie er en række undermenuer, så man kan
koble sig direkte på det man gene vil vide noget mere om - f.eks. digitalt
tv eller campingpladser i dk. Det er ikke helt så nemt på usenet - vel?

Og hvis det skulle være fordi man ikke kan overkomme både at skulle slå op
på campingferie.dk og på usenet, så er det vel ikke de andre, som er
IT-analfebeter, vel??

Men hvorom alt er, så taler tallene for sig selv; Denne usenet-gruppe har
meget langt fra det besøgstal, som campingferie.dk har - og det forstår jeg
udmærket. Og fint eller ej, så glæder jeg mig til at campingferie.dk åbner
igen.

/Flemming U

Fra : Carsten H

Dato : 25-02-07 06:38

Er jeg så velkommen i det forum ?

Når jeg har læst alle de indlæg der er om det nye forum, så åbner der
ovenstående spørgsmål:

Jeg er pære dansk, bor i Tyskland. Har en Italiensk autocamper - som ikke
kan købes i Danmark selvfølgelig på tyske nummer plader. Der er monteret en
tysk markise, og vi har tyske gasflasker og gasgodkendelse.
Vores Satellit er indstillet til at tage den internationale ASTRA satellit
hvor der ikke sendes danske kanaler.?

Hvilke slags spørgsmål må jeg stille i det nye forum uden at få mine indlæg
sencureret fra eller det der er værrer.

Men er det iøvrigt ikke op til enhver af debattørerner her i gruppen at
oprette sit eget forum om camping. På den måde kan man kommen uden om det
med at være i lommen på annoncørerne m.m.

Carsten H

Fra : Ole JN

Dato : 26-02-07 16:15

"Carsten H" <dennemailduerikke@fjernessol.dk> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> oprette sit eget forum om camping. På den måde kan man kommen uden om det
> med at være i lommen på annoncørerne m.m.

Ja Carsten H det ser ikke godt ud for dig , det kan jeg godt se, den er
nok ikke at rede. (Står dog selv i en lignende situation).
Tror du egentlig vi overhovedet må kigge i de danske forums??? vi betaler jo
ikke skat i Danmark, kører rundt i bil og med campingvogn på udenlandske
plader, uden at have betalt dansk afgift, den er ikke god.

En Hr. Erik Nielsen har skabt et hobby-forum på privat basis, med hovedvægt
på Hobby vognene, super.
En Hr. Mark har lavet et Dansk camping forum, igen på privat basis, et par
brugere har enda tilbudt at hjælpe til som moderatorer, super.
En Hr. Peer Neslein har oven i købet kunnet skabe sig en forretning med at
skrive artikler, lave TV programmer og i det mindste i en hvis periode også
et internet med forum, super.
DCU laver et forum for deres medlemmer, super.
Der findes et usernet.dk, super.
Er man ikke tilfreds med ovennævnte, står det en hver frit selv at åbene et
forum, super.
Og vi som brugere kan helt selv vælge om vi vil udnytte ovennævnte eller
ikke, der er jo ingen tvang, men nej i bedste jantelov stil skal disse
muligheder nedgøres.
Den findes dog i en ny udgave "den positive", brug dog den istedet.
http://www.danbbs.dk/~erikoest/jantelov.htm
Ole

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-02-07 20:13

Carsten H wrote:
> [...]
>
> Hvilke slags spørgsmål må jeg stille i det nye forum uden at få mine
> indlæg sencureret fra eller det der er værrer.

Hvis du har en polsk kone, må du heller ikke få råd om hende :)

Fra : Grods

Dato : 25-02-07 11:01

Jeg synes lige at de såkaldt "reviderede betingelser for brug af Debatforum"
kan bruge et par kommentarer - både for vores skyld, som brugere, og for Per
Nesleins skyld, som udbyder.
Jeg synes
1. det er fint at der etableres adgangskontrol
2. det er betænkeligt at vi ikke kan give hinanden råd og vejledning om
hvad-som-helst
3. jeg tror ikke på, at redaktionen kun blander sig "på lige fod" - de er jo
netop ikke "på lige fod" da de er redaktion
4. det er vel den danske "campingbranche" og ikke "campingindustri" Peer
Neslein er den del af
5. jeg kan ikke se begrundelsen for at udenlandske forhandlere ikke må
omtales - det er vel heller ikke alle danske forhandlere, der betaler til
Neslein ??
6. nu ved jeg ikke hvad det vil sige at "hænge nogen ud" - men det må vel
være tilladt at berette om dårlige oplevelser - hvor er rådene og
vejledningen ellers henne ??
7. hvad er et ordentligt sprog ?? - må man ikke sige "sgu" ??
8. jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilken sag, Per vil overgive til en
advokat ??
Men nu må vi jo se, hvordan det går :)

Grods

Fra : Anders Og Sanne

Dato : 26-02-07 23:35

Det er imponerende at se, hvor populær campingferies forum det er (vurderet
ud fra de mange meninger og indlæg).

Smag og behag er forskellig. Jeg bryder mig ikke om den måde det er bygget
op på. Så jeg bruger normalt dette og DCU's forum, der også er lukket
hvorfor jeg interesserer mig for debatten.

Jeg mener:

Per må gøre med sit forum hvad han vil. Det kan vække ægerse hos nogle, hvis
de ikke kan lide de nye regler. Men der er ikke noget at gøre. Det er stadig
hans forum. Hvis jeg laver et forum, og har en speciel ide med dette, må
brugerne rette sig efter mine regler eller smutte.

Der er tale om censur og ytringsfrihed. Det er at gå for lange "ud", mener
jeg. Peer's forum er ikke det eneste, der handler om camping, og kan man
ikke lide den måde det administreres på, står det alle frit for at finde
andre græsgange.

Problemet er vel, at Per's forum er meget populært, og har mange brugere,
der er glade for det.

Hvis reglerne bliver for stramme, eller svære at leve med, regulerer det sig
selv.

Det jeg tror vil ske er, at enten er reglerne til at leve med og brugerne
bliver hængende - eller brugerne flygter til fx. dette forum. Eller der
laves nye.

Spørgsmålet er om Peer får lavet et regel-sæt, der ødelægger forummet og med
de citater jeg har set, spår jeg, at der bliver meget stille i det forum. Vi
finder andre steder at debatterer.

Frit forum = mange brugere. Man må finde sig i personlige diskussioner og
kommentarer som fx den mellem Grods og Carsten i denne tråd. Det er
irekterende for mig at læse. Det er en debat kun for de to mennesker og mig
uvæsentlig og ikke konstruktiv. Men det er prisen for at have et frit forum.
Her skal man kunne skælde hinanden ud, og sige hvad der passer en.

Hvis der så kommer for meget privat mudderkast, finder brugerne andre steder
at debatterer.

Men alt kan diskuteres.

Begrænset forum, med regler: Hvis reglerne er for stramme, er der ingen der
vil bruge det. hvis reglerne passer til brugerne, kan det blive et rart sted
at være. Hvis reglerne kun passer til "udbyderen", vil jeg påstå, at
brugerne flygter.

Måske kunne det fungerer men nogle administratorer, lige som i en chat.

Man skal da have et loggin til forummet, og hvis man ikke opfører sig efter
reglerne, bliver man straks advaret af administratorerne, og hvis man ikke
"falder ind" bliver man udelukket af forummet i en periode.

Der er sikkert mange, der gerne ville have det job for en uges betalt ophold
på en campingplads.

Fra : Grods

Dato : 03-03-07 12:02

> [...]
> forum. Her skal man kunne skælde hinanden ud, og sige hvad der passer en.

Så lad dog være med at læse det . . . .

Grods

Fra : Sten Bo

Dato : 03-03-07 14:21

> Så lad dog være med at læse det . . . .
>
> Grods

Hmm. De fleste gr. har vist en gang i mellem, som her, kommentarer til
"forretningsordenen", der nødvendigvis går på de enkeltes fremfærd og
opfattelse af tingene.

Der findes en gr. til den slags spørgsmål, dk.admin.netikette og man kan så
fortsætte der, og eventuel finde støtte eller mangel på samme hos dem der
går op i den slags debatter.

Men det kan, hvis det er et kendt fænomen i gr. være en fordel at ta
debatten direkte, idet mange måske ikke følger med over i den anden gr. selv
om det, hvis det er en almindelig udbredt "forseelse" kunne være gavnligt og
til vores alle sammens udbytte.

Vi stemmer hinanden af, blir bekræftede eller tar oplysningen, ad notam,
sådan at den generelle trivsel øges. For hvordan skal man mærke der er noget
"galt", eller forholde sig, hvis der ikke blir sagt noget lige når det sker.

Opgaven er så at gøre det kort uden at "støj" niveauet øges unødigt eller
blir ubehageligt.

Jeg syntes at det passerede var helt relevant, og også, at indvendingen her
er helt fin.
Og syntes ikke, at det i dette omfang var for meget - eller ser det som en
ublu pris at betale for et umodereret forum.