Forbrydelsen på DR
Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 07:29

Hejsa
Ville se et par afsnit af Forbrydelsen (DR) på min MacBook - men programmet
starter ikke op - surt show! På min PC kører det bare derudaf.
Er det et generelt problem (læste lidt om andre problemer med DR og Mac i en
tidligere tråd) - eller kan I godt se Forbrydelsen på Jeres Mac?

Mvh. Bo

Fra : Henrik

Dato : 23-02-07 11:08

"Bo Jørgensen" <boisalten(at)gmail.com> wrote in message
> [...]
> Er det et generelt problem (læste lidt om andre problemer med DR og Mac i
> en tidligere tråd) - eller kan I godt se Forbrydelsen på Jeres Mac?

Det er et generelt problem på DR..

En tanke !!! *for at dække hullet i DR's kasse, har de solgt deres sjæl til
Bill Gates*

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 13:15

> Det er et generelt problem på DR..

Gad vide hvem man skal kontakte hos DR for at få det ordnet. Det kan kan
ikke tage en dygtig programmør ret lang tid at få ordnet dette problem.
Nogen der har et seriøst bud?

DR DESKTOP kører heller ikke godt - lyden/musikken dropper ud få sekunder,
hver 10-20 sekunder.

/Bo

Fra : Henrik

Dato : 23-02-07 14:15

On 2007-02-23 13:14:48 +0100, "Bo Jørgensen" <boisalten(at)gmail.com> said:
> Gad vide hvem man skal kontakte hos DR for at få det ordnet. Det kan
> kan ikke tage en dygtig programmør ret lang tid at få ordnet dette
> problem. Nogen der har et seriøst bud?

Tro mig de er nok ved at være trætte af Mac brugere i DR, for alle jeg
kender har skrevet, jeg kender et par stykker i DR som også bruger Mac
privat, uden det hjælper.

Men de holder sdig ikke tilbage med at bruge Mac når der skal
reklameres for dem selv!!!

--
It must be a fact.
God use Mac.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-07 11:16

> Tro mig de er nok ved at være trætte af Mac brugere i DR, for alle jeg
> kender har skrevet, jeg kender et par stykker i DR som også bruger Mac
> privat, uden det hjælper.

Gad vide om Joost løser nogle af problemerne - skulle ikke undre mig! Jeg
går da ud fra at Joost kører på Mac!! - det må den gøre - Janus Friis er jo
en klog fyr.

/Bo

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 24-02-07 13:09

> [...]

> Er det et generelt problem (læste lidt om andre problemer med DR og Mac i en
> tidligere tråd) - eller kan I godt se Forbrydelsen på Jeres Mac?

Det er et generelt problem med DR, og det rammer også ofte Win-brugere
(i. flg. DR selv).
Citat fra en tidligere mail med DR den gang det var Ørnen vi ikke kunne
se:"Det er ikke kun Mac brugere der oplever problemer, men også Windows
bruger, hvis det kan være en lille trøst :0)"

Du har bare været "heldig" at du har kunnet få det til at køre på din
PC; der er ingen garanti for, at det kører næste gang du prøver...

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-07 19:47

> [...]

> Er det et generelt problem (læste lidt om andre problemer med DR og Mac i en
> tidligere tråd) - eller kan I godt se Forbrydelsen på Jeres Mac?

Hej Bo,

Jeg ser din artikel nu, og vil lige prøve: åbner Safari, skriver DR.dk,
trykker TV, trykker "Forbrydelsen", trykker afsnit 7 - se program, og
véd du hvad? - TVserien spiller.

Mac OS X, 10.4.8
Safari 2.0.4
ADSL ned: 4096 mbit

Så ja, jeg kan godt se "forbrydelsen" på min Mac, men det er bedre at se
fjernsyn på fjernsynet, og film skal ses i biografen

M.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 24-02-07 22:46

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Mac OS X, 10.4.8
> Safari 2.0.4
> ADSL ned: 4096 mbit

Samme OS, samme bruser, men lang langsommere forbindelse (den der
minimums forbindelse som er stipuleret, som et minimumskrav i aftalen om
medidelicens - så vidt jeg har forstået)

Det spiller ikke.
Har osse prøvet widget (den hakker og går i stå), og den nyeste FireFox
2.0.0.2 med Flip4Mac - og næsten alle mine muligheder. Har osse prøvet
på en fy-maskine fra IBM, som jeg har lånt, men det virker heller ikke,
men det er sikkert fordi jeg ikke kender det der fy-noget (mere).
Det skuffer mig lidt, for jeg ville gerne have muligheden for at se lidt
tv (orientere mig) på min Mac, når fjernsynet er optaget af et andet
familiemedlem. Men, nej, det dutter ikke hos mig.
Det skyldes vel den langsomme forbindelse? Et bynet, hvor der er en
skilledåse til at separere tv-signalet og data-signalet til comfutere.

> Så ja, jeg kan godt se "forbrydelsen" på min Mac, men det er bedre at se
> fjernsyn på fjernsynet, og film skal ses i biografen

1) ja (men det er altså lige nu optaget)
2) ja, og så alligevel: nej. På fjerneren har _jeg_ kontrol over
lydstyrken. Det har jeg ikke i biffen Men billederne er klart
flottere i biffen.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 25-02-07 00:50

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Det skuffer mig lidt, for jeg ville gerne have muligheden for at se lidt
> tv (orientere mig) på min Mac, når fjernsynet er optaget af et andet
> familiemedlem. Men, nej, det dutter ikke hos mig.

Så køb en TV tuner til din maskine.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 06-03-07 01:17

> Så køb en TV tuner til din maskine.

Tak for svar og undskyld min sene reaktion.
Jeg har faktisk overvejet det. Så et tilbud (nå, ja, "tilbud" er måske
så meget sagt) med en Hauppage HVR-900 til kr. 799,-
Den er til analogt og til digitalt, spiller med MPEG-2 (som brochuren
kalder "høj kvalitet"?)
Der er en transportabel antenne med - det lyder da godt, hvis man er et
sted, hvor der et ordentligt signal i luften.
På billedet kan jeg se, at der er en indgang til kabelnet-kabel, og så
har vi balladen Fruen i huset _vil_ ikke se flere kabler her på
matriklen
Så der er både pro's and con's. Den der modstand fra fruens side er
måske uoverstigelig

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-03-07 07:22

Mich@noget.invalid (Mich Ottosen) writes:

> har vi balladen Fruen i huset _vil_ ikke se flere kabler her på
> matriklen

Du foreslås at overveje kabelskinner!

> Så der er både pro's and con's. Den der modstand fra fruens side er
> måske uoverstigelig

Kan hun ikke bestikkes? Pels? Juveler? Massage?

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 06-03-07 11:39

> Kan hun ikke bestikkes? Pels? Juveler? Massage?

Prøv de 4 s´er:

Blomster, smykker, smiger, sex...
Virker hver gang!

mvh. Mikael Kern

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-03-07 19:43

"nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> writes:

> Prøv de 4 s´er:
>
> Blomster, smykker, smiger, sex...
> Virker hver gang!

Jeg håber at det var Mich du skrev til - jeg skal ikke rodes ind i
noget med Mich's kone, hvis hun ikke har en afslappet holdning til et
ekstra kabel.

Fra : Morten Lind

Dato : 06-03-07 20:45

> Jeg håber at det var Mich du skrev til - jeg skal ikke rodes ind i
> noget med Mich's kone, hvis hun ikke har en afslappet holdning til et
> ekstra kabel.

Hæ, hæ.....s´gu´ det sjoveste længe

Sblomster, smykker, smiger, sex og en afslappet holdning til en ekstra
"kabel"føring.......ak ja, hvad mean old men dog kan få ud af usenet

M.

Fra : Lyrik

Dato : 13-03-07 12:52

Den 06.03.2007 kl. 01:16 skrev Mich Ottosen <Mich@noget.invalid>:

> Tak for svar og undskyld min sene reaktion.
> Jeg har faktisk overvejet det. Så et tilbud (nå, ja, "tilbud" er måske
> så meget sagt) med en Hauppage HVR-900 til kr. 799,-
++++++++++++

http://www.luen.dk/forbrydelsen.tiff

Så skulle det lille traume vist være helbredt?))

Hilsen
Jens
--
Sendt med iso-8859-1.

Fra : Lyrik

Dato : 13-03-07 13:27

Den 13.03.2007 kl. 12:52 skrev Lyrik <lyrik@heaven.dk>:

> ++++++++++++
>
> http://www.luen.dk/forbrydelsen.tiff
>
> Så skulle det lille traume vist være helbredt?))
>
> Hilsen
> Jens
++++++++++++++++++++++
Inden du skal have Stesolid,)) så må jeg hellere komme med løsningen:

Du gør sådan:
Åbn systemindstillinger.(den lille grå firkant med billede af en kontakt
og et æble) i bundlinien.
Derefter:
Klik på "Flip4mac"
Derefter indstiller du fanebladene som følger:
http://www.luen.dk/flip4mac1.tiff
http://www.luen.dk/flip4mac2.tiff

Jeg har brugt "Safari-browseren"(måske kan andre også?)
I forbrydelsen virkede 1. klik på afsnittet ikke-den ville regne min
browser ud-hvilket fik den til at gå i stå. Så klikkede jeg på preview af
kommende sæsson og den spillede. Derefter klikkede jeg på afsnittet igen.
Nu "suttede den ikke på min browser" men åbnede bare afsnittet.

Alt virker..-)

Hilsen
Jens

--
Sendt med iso-8859-1.

Fra : Morten Lind

Dato : 25-02-07 07:58

> [...]

> minimums forbindelse som er stipuleret, som et minimumskrav i aftalen om
> medidelicens - så vidt jeg har forstået)

Der har været mange afprøvninger i forbindelse med dette emne, så jeg
prøvede lige med min "gamle" maskine og nogle andre bladrere/brusere....

Samme ADSL
Mac OS X, 10.3.9
Safari 1.3.2: spiller, men har en QTafspilningslinie under billedet.
Camino 0.8.4: det samme
Firefox 1.0: det samme
Mozilla 1.7: det samme
MSIE for Mac 5.2.3: virker ikke
Netscape 7.1: afspiller lyden på en ikke valgt trailer, uden billede, og
intet kan vælges, altså virker ikke
iCab 2.9.8: udløbet, og gider ikke hente en ny
Opera 7.5: afspilleren kommer frem, men hverken billede eller lyd

> [...]

> Det skyldes vel den langsomme forbindelse? Et bynet, hvor der er en
> skilledåse til at separere tv-signalet og data-signalet til comfutere.

Hmm.....jeg er ikke klar over, om det betyder noget, men det lyder som
om, du skulle prøve at undersøge, om det er det?

> 1) ja (men det er altså lige nu optaget)

Tjaeh, OK

> 2) ja, og så alligevel: nej. På fjerneren har _jeg_ kontrol over
> lydstyrken. Det har jeg ikke i biffen Men billederne er klart
> flottere i biffen.

Jeg kan godt følge dig - havde mine tøser med til De fortabte sjæles ø
igår, og de spillede godt nok højt på deres digitale Dolby surround
anlæg

M.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 06-03-07 01:17

> [...]

> iCab 2.9.8: udløbet, og gider ikke hente en ny
> Opera 7.5: afspilleren kommer frem, men hverken billede eller lyd

Tak for dine tests og dit fyldige svar. Men du har da vist osse en
hurtigere forbindelse end min langsommelige?

> Hmm.....jeg er ikke klar over, om det betyder noget, men det lyder som
> om, du skulle prøve at undersøge, om det er det?

Det tror jeg ikke bliver nemt. Bynettet er overtaget af tdc, som er et
telefonselskab, og dem kan man da vist ikke ringe til (dyb sarkasme) ?

> Jeg kan godt følge dig - havde mine tøser med til De fortabte sjæles ø
> igår, og de spillede godt nok højt på deres digitale Dolby surround
> anlæg

Tøser med indbygget Dolby surround? Tjah, den der med at "børn skal ses
men ikke høres" er vist længe en død sild

Men seriøst: biografernes høje lydniveau har holdt mig væk fra bifferne
længe. Desværre. Men jeg får ondt i ørerne og i hovedet. Hjemmebiffen er
ikke nogen god erstatning m.h.t. billeder, men så kan jeg da styre lyden
selv. Tøserne er sendt i biffen

--
v.h.,
Mich.