Statistik-gennemskuende jødearrogante Disr~
Fra : Bo Warming

Dato : 22-02-07 06:42

På premiereministrene Gladstones og Disraelis tid, begyndte
sundhedsteknokrater at føre sig frem, fx Florence Nightingale, der
påstod at dyre regeringsprojekter såsom sygehuse ville betyde så og så
store besparelser. altså som løj for at skabe behandlermafia.

Genialt gennemskuede den veltalende Disraeli de tal-blærede
forklaringer og påviste at der er fordele og ulemper ved alting og

- privat pleje, der fejes af banen når stats-tiltag forkæles, er en
resource som kan gå tabt og det skal med i regnestykket

"There are three kinds of lies: lies, damned lies, and
statistics.Benjamin Disraeli

"Enhver læge og enhver politiker har sin yndlingsdiagnose.Benjamin
Disraeli

England havde haft mange jøder siden Cromwells tid, så de var
velintegrerede og racisme var minimal, og han kunne prale arrogant og
overdrivende af sine højkulturelle oldtidsrødder:

"Ja, jeg er jøde, og da de højtærede herrers forfædre var brutale
vilde i et ukendt land, var mine præster i Salomons tempel. Benjamin
Disraeli

At være bevidst om, at man er uvidende om kendsgerningerne er et stort
skridt mod at få videnBenjamin Disraeli

There is no waste of time in life like that of making
explanations.Benjamin Disraeli

Hemmeligheden ved succes er stadig at ville noget.Benjamin Disraeli

Mennesket er født til at tro på en religion. Disraeli

Er mennesket en abe eller en engel? Af de to visioner foretrækker jeg
den om englelighed