Danmark under pres i EU's kamp mod holocau~
Fra : Patruljen

Dato : 22-02-07 01:42

En dansk politibetjent, der jagter en dansk nazist eller holocaust-
benægter, for at vedkommende kan blive dømt i Tyskland.

Det kan blive realitet, hvis EU's justitsministre bliver enige om en
ny lov mod racisme og fremmedhad.
Første skridt på vejen til enighed foregår senere i dag, når
justitsminister Lene Espersen (K) mødes med sine kolleger i Bruxelles.
Det tyske EU-formandskab har godt nok droppet idéen om at indføre det
tyske total-forbud mod nazistiske symboler og holocaust-benægtelse på
europæisk plan.
Men i det tyske forslag lægges det i stedet op til, at EU-landene skal
yde bistand til efterforskningen i sager om racisme og fremmedhad, der
kører i andre medlemslande.

Også selv om forseelsen ikke er i strid med loven i det pågældende
land.

En række EU-lande har et forbud mod at hævde, at nazisternes
jødeudryddelse ikke fandt sted.
Det gælder blandt andet Tyskland, Frankrig, Østrig og Polen.

http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070215/PCINDLAND/702150307/1012

Venlig hilsen Bruun

Fra : Martin

Dato : 22-02-07 01:55

On 22 Feb., 01:41, "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> Men i det tyske forslag lægges det i stedet op til, at EU-landene skal
> yde bistand til efterforskningen i sager om racisme og fremmedhad, der

Jeg må gentage hvad jeg sagde om tyskernes forsøg på at forbyde et
urgammelt lykke- eller frugtbarhedssymbol som bruges overalt i Asien,
at det er fuldkommen latterligt at netop tyskerne fører sig frem med
lovforslag, der kun hører hjemme i totalitære samfund.

Lærer de germanere da intet af historien

Mvh
Martin

Fra : BigBother

Dato : 22-02-07 10:48

"Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> [...]
> lovforslag, der kun hører hjemme i totalitære samfund.
>
> Lærer de germanere da intet af historien

Åbenbart ikke. De tror, de kan bekæmpe fascisme med fascisme.

Men det kan man selvfølgelig ikke. Den eneste medicin mod fascisme er så
meget frihed, demokrati og magt til folket som muligt, og en begrænsning af
statens magt.

--
Never in modern history has an event of such cataclysmic significance been
shrouded in such mystery.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 22-02-07 12:53

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Der er ikke et øje tørt her.

Fra : Kim2000

Dato : 22-02-07 15:04

[...]

--------

Det er forhåbentlig bare en enkelt tosse, der har drukket af natpotten.
Nazisme er tilladt i Danmark, hvilket betyder jeg sådan set må hænge et
billede af Der Fuhrer op på væggen, hejse naziflaget og lave Naziblad hvis
jeg har lyst til det. Det skal en eller en anden tosse fandme ikke ændre på.
Hvad bliver så det næste? At vi ikke må tegne Muhammed (som jo også var
massemorder)? Iøvrigt er det vel egentlig komisk at man i Tyskland gerne må
forske i Holokoust og 2. verdenskrig, men du må ikke nå frem til een bestemt
konklusion. Det må være ens ret at være en tosse der benægter Holokoust,
ligesom det er tilladt at benægte eksistensen af tyndekraften, at Jorden er
rund eller at vi har landet på Månen.

På den anden side, Føreren levede ikke forgæves. Først blev Europa samlet,
så kom der fælles mønt, nu kommer så den totalitære lovgivning, måske skulle
vi finde Førerens princip om folkevalgte frem, "man kan ikke lade alle og
enhver sidde som folkevalgt".

mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : @

Dato : 22-02-07 15:37

On Thu, 22 Feb 2007 15:03:56 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Det er forhåbentlig bare en enkelt tosse, der har drukket af natpotten.
>Nazisme er tilladt i Danmark, hvilket betyder jeg sådan set må hænge et
>billede af Der Fuhrer op på væggen, hejse naziflaget

må man flage med andre end de nordiske plus EU's flag
uden særlig tilladelse?

/Albert Camus/

Fra : Kim2000

Dato : 22-02-07 17:42

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> må man flage med andre end de nordiske plus EU's flag
> uden særlig tilladelse?

Kommer det ikke an på om det er i en rigtig flagstang?

mvh
Kim