No-knead bread
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-02-07 19:42

Hej

Er der nogen der har erfaringer med at undlade "foldningen" et par
timer inden det skal i ovnen?

Altså hvad sker der, hvis man bare hælder fra hævning i ovnen eller
hvis man folder lige inden ovnen?

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 22-02-07 20:12

Hvad er No-knead bread ??

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-02-07 06:12

Gert Krabsen toppostede:

> Hvad er No-knead bread ??

Se fx http://peho.typepad.com/chili_und_ciabatta/2006/11/brot_fr_knetfau.html

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Tv-fri medielicensbetaler

Fra : Gert Krabsen

Dato : 23-02-07 09:06

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> Gert Krabsen toppostede:

> Se fx http://peho.typepad.com/chili_und_ciabatta/2006/11/brot_fr_knetfau.html

I mine øjne ligner det ganske almindeligt langtidshævet brød, der blot
bages i en stegegryde i ovnen i stedet for direkte på pladen?

I så fald er der efter min mening ingen grund til at 'slå ned',
efterhæve og al det der. Direkte fra hæveskål til plads/gryde og så i
ovnen med det.

...jeg har et derinde netop nu :)

mvh
Krabsen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-02-07 06:14

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Er der nogen der har erfaringer med at undlade "foldningen"
> et par timer inden det skal i ovnen?

Jeg er ikke kommet længere end til at tænke over det, lissom dig.

Vi ku' jo aftale at den der får prøvet det først, skriver om det
her i gruppen.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Tv-fri medielicensbetaler

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-02-07 08:11

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Jeg er ikke kommet længere end til at tænke over det, lissom dig.
>
> Vi ku' jo aftale at den der får prøvet det først, skriver om det
> her i gruppen.
>
> Mvh,

http://ekot.dk/diverse/broed/

Er det bedste hvedebrød, jeg kender. Det kan varieres næsten uendeligt,
er ultra nemt og kan snildt hæve 12 T eller mere i køleskab.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, nov. 2006

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-02-07 12:25

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> writes:

> http://ekot.dk/diverse/broed/

Det var faktisk blandt andet til ejeren af denne side, jeg skulle bage
brødet. :)

Fordelen ved det andet brød, er at det ikke kræver gær, men tørgær.
Men det kan være at jeg skal eksperimentere lidt med Tokes opskrift
med tørgær.

Mvh Trine

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 23-02-07 16:32

> [...]
>
> Fordelen ved det andet brød, er at det ikke kræver gær, men tørgær.
> Men det kan være at jeg skal eksperimentere lidt med Tokes opskrift

Tænk, det var ikke før jeg så Tokes billede, at det gik op for mig,
at Etok var Toke.

Hils ham,
Jens Axel Søgaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-02-07 09:01

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> writes:
>http://ekot.dk/diverse/broed/
>
>Er det bedste hvedebrød, jeg kender. Det kan varieres næsten uendeligt,
>er ultra nemt og kan snildt hæve 12 T eller mere i køleskab.

Det er også en klassiker her i hytten. Kan klart anbefales.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311