|
| Dell fejl Fra : Aksel |
Dato : 22-02-07 15:08 |
|
Min søn har en ½ år gammel Dell PC der er gået i udu.
Ved opstart kører den CHKDSK og går i stå under "verifying files" ved 11%
Under opstart har man en setup funktion, her kan man lave en disk test, her
melder den fejl på Drive 0 "error code 7"
Har jeg ret i át det sandsynligvis er harddisken der er død?
Kan ikke komme igennem til Dell hotline i dag.
Hilsen Aksel
| |
Henning (22-02-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 22-02-07 15:30 |
|
On Thu, 22 Feb 2007 15:08:06 +0100, "Aksel"
<akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote:
>Min søn har en ½ år gammel Dell PC der er gået i udu.
>
>Ved opstart kører den CHKDSK og går i stå under "verifying files" ved 11%
>
>Under opstart har man en setup funktion, her kan man lave en disk test, her
>melder den fejl på Drive 0 "error code 7"
>
>Har jeg ret i át det sandsynligvis er harddisken der er død?
Korrekt - fejlmeld til Dell. De vil sandsynligvis foreslå dig selv at
skifte disken, hvis de sender den med posten.
Har du skiverne der skal bruges til restore? Ellers bed om at få dem
med...
>
>Kan ikke komme igennem til Dell hotline i dag.
Næ, alle sidder hjemme pga. sneen, også helpdesk-personalet
| |
Sune Storgaard (22-02-2007)
| Kommentar Fra : Sune Storgaard |
Dato : 22-02-07 22:56 |
|
Henning skrev:
> Korrekt - fejlmeld til Dell. De vil sandsynligvis foreslå dig selv at
> skifte disken, hvis de sender den med posten.
Så du konkluderer at disken er fysisk defekt , fordi at chkdsk ikke kan
håndtere en fejl i filsystemet ?
--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]
| |
Esben (23-02-2007)
| Kommentar Fra : Esben |
Dato : 23-02-07 02:15 |
|
"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse
news:45de116f$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Så du konkluderer at disken er fysisk defekt , fordi at chkdsk ikke kan
> håndtere en fejl i filsystemet ?
"Under opstart har man en setup funktion, her kan man lave en disk test, her
melder den fejl på Drive 0 "error code 7"
Hvad tror du 1st line support siger til sådan en?
--
Esben
| |
Nicolai L (23-02-2007)
| Kommentar Fra : Nicolai L |
Dato : 23-02-07 09:52 |
|
"Esben" <esben@gruf.land> skrev i en meddelelse
news:45de4015$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Under opstart har man en setup funktion, her kan man lave en disk test,
> her
> melder den fejl på Drive 0 "error code 7"
>
> Hvad tror du 1st line support siger til sådan en?
Tja, de kunne jo gøre som alle andre har mulighed for, at tjekke google og
finde ud af at der kan være mange årsager end fysiske.
http://support.microsoft.com/kb/812580
> --
> Esben
Nicolai
| |
Esben (23-02-2007)
| Kommentar Fra : Esben |
Dato : 23-02-07 10:44 |
|
"Nicolai L" <news2004@mailme> skrev i en meddelelse
news:45deab43$0$144$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Tja, de kunne jo gøre som alle andre har mulighed for, at tjekke google og
> finde ud af at der kan være mange årsager end fysiske.
>
> http://support.microsoft.com/kb/812580
Jeg forstod det som at disktesten blev kørt fra BIOS.
--
Esben
| |
Aksel (23-02-2007)
| Kommentar Fra : Aksel |
Dato : 23-02-07 15:34 |
|
>
> "Under opstart har man en setup funktion, her kan man lave en disk test,
> her
> melder den fejl på Drive 0 "error code 7"
>
> Hvad tror du 1st line support siger til sådan en?
>
> --
> Esben
>
> "Under opstart har man en setup funktion, her kan man lave en disk test,
> her
> melder den fejl på Drive 0 "error code 7"
>
> Hvad tror du 1st line support siger til sådan en?
>
> --
> Esben
>
Jeg aner ikke hvad "1st line support" hvad det så er vil sige, men da PCen
er indenfor 1 års garanti formoder jeg at de vil lave en aftale om
afhentning på min adresse.
Den nævnte test køres fra BIOS, og tyder efter min mening på at HD er
defekt.
Hilsen Aksel
| |
Henning (23-02-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 23-02-07 16:02 |
|
>
>Jeg aner ikke hvad "1st line support" hvad det så er vil sige, men da PCen
>er indenfor 1 års garanti formoder jeg at de vil lave en aftale om
>afhentning på min adresse.
>
>Den nævnte test køres fra BIOS, og tyder efter min mening på at HD er
>defekt.
Det lyder også rigtigt, men du vil formodentlig stadig blive tilbudt
selv at skifte disken. Så sparer du den uge eller to det ellers ville
ta' at sende den til reparation
| |
Aksel (23-02-2007)
| Kommentar Fra : Aksel |
Dato : 23-02-07 18:59 |
|
"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:jb0ut2l92k2gf5pi4dcna8i8t69t7u76hh@4ax.com...
>
>>
>>Jeg aner ikke hvad "1st line support" hvad det så er vil sige, men da PCen
>>er indenfor 1 års garanti formoder jeg at de vil lave en aftale om
>>afhentning på min adresse.
>>
>>Den nævnte test køres fra BIOS, og tyder efter min mening på at HD er
>>defekt.
>
> Det lyder også rigtigt, men du vil formodentlig stadig blive tilbudt
> selv at skifte disken. Så sparer du den uge eller to det ellers ville
> ta' at sende den til reparation
Det vil de sikkert tilbyde, men jeg har ikke lyst til at rode med en PC der
er under garanti, så de får lov til at reparere den.
Hilsen Aksel
| |
Esben (23-02-2007)
| Kommentar Fra : Esben |
Dato : 23-02-07 19:03 |
|
"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:jb0ut2l92k2gf5pi4dcna8i8t69t7u76hh@4ax.com...
>
> Det lyder også rigtigt, men du vil formodentlig stadig blive tilbudt
> selv at skifte disken. Så sparer du den uge eller to det ellers ville
> ta' at sende den til reparation
Geninstallerer de den, hvis man sender den ind/får den afhentet?
--
Esben
| |
Henning (25-02-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 25-02-07 13:11 |
|
On Fri, 23 Feb 2007 19:02:38 +0100, "Esben" <esben@gruf.land> wrote:
>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
>news:jb0ut2l92k2gf5pi4dcna8i8t69t7u76hh@4ax.com...
>>
>> Det lyder også rigtigt, men du vil formodentlig stadig blive tilbudt
>> selv at skifte disken. Så sparer du den uge eller to det ellers ville
>> ta' at sende den til reparation
>
>Geninstallerer de den, hvis man sender den ind/får den afhentet?
Nej - muligvis en standard Windows, men uden diverse
tilbehørsprogrammer og utilities.
| |
Claus Tersgov (23-02-2007)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 23-02-07 01:03 |
|
>>Henning<< griflede:
>> Kan ikke komme igennem til Dell hotline i dag.
> Næ, alle sidder hjemme pga. sneen, også helpdesk-personalet
Sner det virkelig også i Indien og Pakistan???
Claus
| |
Nicolai L (23-02-2007)
| Kommentar Fra : Nicolai L |
Dato : 23-02-07 01:24 |
|
"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:45de2f2c$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Sner det virkelig også i Indien og Pakistan???
Man behøver vel ikke engang gå uden for vores grænser, for at finde steder
som ikke har haft nævneværdigt snefald.
> Claus
>
| |
Jens Kloster (7400) (23-02-2007)
| Kommentar Fra : Jens Kloster (7400) |
Dato : 23-02-07 10:45 |
|
On Fri, 23 Feb 2007 01:02:45 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:
>>>Henning<< griflede:
>
>>> Kan ikke komme igennem til Dell hotline i dag.
>> Næ, alle sidder hjemme pga. sneen, også helpdesk-personalet
>
>Sner det virkelig også i Indien og Pakistan???
>
>Claus
>
LOL
Mvh.
Jens
| |
Esben (23-02-2007)
| Kommentar Fra : Esben |
Dato : 23-02-07 12:04 |
|
"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:45de2f2c$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Næ, alle sidder hjemme pga. sneen, også helpdesk-personalet
>
> Sner det virkelig også i Indien og Pakistan???
Sidder de ikke (bl.a.) i Sveg i Sverige?
--
Esben
| |
mop (23-02-2007)
| Kommentar Fra : mop |
Dato : 23-02-07 12:16 |
|
ØØ vi sider i kbh, alle dem som ikke har med XPS at gøre og de sider i
skotlan / irland
og hvis hdd testen siger code 7 så er det nomalt en bytter (der skal lige
prøves 1 eller 2 ting mere)
Mogens som arbejder for dell og er snene inde i Vestsjæland
"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:45de2f2c$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>>>Henning<< griflede:
>
>>> Kan ikke komme igennem til Dell hotline i dag.
>> Næ, alle sidder hjemme pga. sneen, også helpdesk-personalet
>
> Sner det virkelig også i Indien og Pakistan???
>
> Claus
>
| |
|
|