Problem med strømforsyning
Fra : Søren Skovgaard

Dato : 20-02-07 18:24

Hej alle !

Min genbo har fået det problem, at han ikke kan sætte strøm til sit nye
GForce 7950 kort, idet det skal bruge strøm fra et strømkabel. Problemet er,
at hans PC KUN har SATA strømstik, og Y-kablet fra grafikkortet bruger de
"gamle" hvide strømstik, som iøvrigt er hun-stik. Er der nogle af jer, som
har nogle gode foreslag til, hvordan jeg kommer videre ?

På forhånd tak !

mvh Søren

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 20-02-07 18:43

"Søren Skovgaard" <soren.skovgaard@slet_gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de "gamle" hvide strømstik, som iøvrigt er hun-stik. Er der nogle af jer,
> som har nogle gode foreslag til, hvordan jeg kommer videre ?

Og der er ingen PCI-E stik fra PSU'en (6 benet)?

Fra : Søren Skovgaard

Dato : 20-02-07 19:20

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Søren Skovgaard" <soren.skovgaard@slet_gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og der er ingen PCI-E stik fra PSU'en (6 benet)?

Hej Karl !

Ja, det er korrekt

mvh
Søren

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-02-07 19:30

Søren Skovgaard wrote:

> [...]
> grafikkortet bruger de "gamle" hvide strømstik, som iøvrigt er
> hun-stik. Er der nogle af jer, som har nogle gode foreslag til,
Jeg har da set nogle adaptere PCI-e til molex samme med gfx kort jeg har
købt fornylig
Ved ikke om det er vejen at gå?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Søren Skovgaard

Dato : 20-02-07 22:10

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har da set nogle adaptere PCI-e til molex samme med gfx kort jeg har
> købt fornylig
> Ved ikke om det er vejen at gå?
>
> - Peter
>
> --
> Hi! I'm a .signature *virus*!
> Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Hej Peter !

Hvordan virker adapteren - skal den sidde i et PCI-e slot, og så forbinde et
SATA stik, hvorpå der sidder et molex, eller ?

Søren

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-02-07 10:58

Søren Skovgaard wrote:

> Hvordan virker adapteren - skal den sidde i et PCI-e slot, og så
> forbinde et SATA stik, hvorpå der sidder et molex, eller ?

2x Molex ...

Det er sådan en fætter her
http://www.vcore.dk/shop/pci-express-adapter-490p.html

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Anders Ecklon

Dato : 21-02-07 06:49

Søren Skovgaard skrev:
> [...]
> at hans PC KUN har SATA strømstik, og Y-kablet fra grafikkortet bruger de

Har svært ved at tro at den kun har SATA strømstik, men mener du at der
kun er SATA stik fri? Hva hedder strømforsyningen og modelnummer?

Mvh Anders

Fra : Søren Skovgaard

Dato : 26-02-07 11:09

> [...]
> de "gamle" hvide strømstik, som iøvrigt er hun-stik. Er der nogle af jer,
> som har nogle gode foreslag til, hvordan jeg kommer videre ?

Hej alle !

Tak for alle jeres svar - jeg tror, at vejen frem er at købe en ny
strømforsyning med de stik, som jeg skal bruge

mvh Søren