Hvilke RAM til overclock ?
Fra : Overclocker

Dato : 17-02-07 23:17

Jeg påtænker at købe et ASUS P5W64 Workstation Pro motherboard og
Core2Duo E6600. Hvilke RAM skal jeg vælge ? De skal være hurtige da jeg
laver tung grafik og kører mange processer. Jeg vil gerne give 2000-2500
for 2GB monster RAM. Men de skal heller ikke være hurtigere end boardet
kan udnytte pt, men altså hurtige nok til en senere opgradering til
Quadcore CPU.

Jeg ville gerne køre 3300 mhz på CPU'en og 1100 mhz på RAM'ene, som
nogle beretter om

Jeg har kik på Corsair'erne her (ca kr.2000)
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1960

eller Cellchock PC6400 (ca. kr.2500)
http://www.hwt.dk/test_show.asp?id=6316

Hvad anbefaler I ?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-02-07 12:13

Overclocker wrote:
> Hvad anbefaler I ?

At du spørger i overclockig gruppen - der ved de nok mere om det

News:dk.edb.hardware.overclocking

Jan

Fra : J

Dato : 19-02-07 11:23

On Sat, 17 Feb 2007 23:17:13 +0100, Overclocker <.@.> wrote:

> [...]
>nogle beretter om
>
>Jeg har kik på Corsair'erne her (ca kr.2000)

Du kan læse om deres asus system:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2860

der får så hatten passer !

De bruger Geil Ultra PC6400.

Det er ret billigt. Koster ca. 2000 for 2x 1Gb.

mvh

John