Skroteksport til Kina
Fra : ERLO

Dato : 16-02-07 11:07

Hej
Sikke nogle billeder der blev vist i TV forleden dag.
Stakkels kinesere der sad og afsmeltede tin (kaldet bly af oplæseren) for at
tjene en dagløn. Der skulle være tale om importeret skrot fra de "rige
lande". Man forfærdes over at det skulle være medskyldig i dette svineri.

Men så er der jo lige den anden side af historien. Kikker man ind i en
computer og ser på indholdet, så står der "Made in China" på det hele !! Så
er det vel meget fair at de får tingene tilbage?
Desuden har EU jo vedtaget at skrot i princippet skal tilbage
til "Fremstilleren".

Mvh ERLO

Fra : Simulanten

Dato : 16-02-07 11:48

"ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tjene en dagløn. Der skulle være tale om importeret skrot fra de "rige
> lande". Man forfærdes over at det skulle være medskyldig i dette svineri.

Hvem forfærdes ?

Det er de selvsamme menesker der med deres materielle overforbrug
sviner kloden til.

Det hører ligesom med til det store globaliseringscirkus.

> [...]
> er det vel meget fair at de får tingene tilbage?
> Desuden har EU jo vedtaget at skrot i princippet skal tilbage

Hvis der iike var skrot var de arbejdsløse, samme gælder skibe der bliver
sendt til ophugning på de afrikanske og indiske strande, uden dem intet
arbejde dermed inte mad.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 16-02-07 12:57

> [...]

> er det vel meget fair at de får tingene tilbage?
> Desuden har EU jo vedtaget at skrot i princippet skal tilbage

"Spånpladen" i Glumsø - en hel fabrik som mest var kendt for at springe i
luften fra tid til anden - blev pillet fra hinanden af nogle kinesere, som
boede der et par uger - hvorefter at alle dele blev fragtet til et skib, som
sejlede alt til Kina. Fabrikken skulle køre derover nu.

Men de ville jo selv købe den. Jeg kan ikke tro at vi har været der for at
true dem til det. Hvorfor skal vi forhindre dem i at købe noget de
efterspørger?

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/da_muren_faldt.htm
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : ERLO

Dato : 16-02-07 14:59

Carsten Overgaard wrote:

> [...]
>
> Men de ville jo selv købe den. Jeg kan ikke tro at vi har været der for at
> true dem til det. Hvorfor skal vi forhindre dem i at købe noget de

Hej
Desværre er det ikke kun HARDWARE vi sælger - men også KNOWWARE, og så skal
vi til at konkurre med os selv.
Fra Tyskland har jeg set hvordan hele stålværker bliver puttet i "kufferten"
og genindviet i Kina.
Det vil sige at kineserne køber alt op som vi smider væk for så hurtigt som
muligt at komme på omgangshøjde medos og dermed udkonkurre os. Se bare
deres vækstrater??
Det sidste de har præsteret er at skyde en udtjent vejrsatellit i stumper og
stykker ude i rummet. Det lyder ret uskyldigt og amerikanerne har da også
præsteret det samme for mere end 20 år siden. Og når man så hører presse og
læser aviser så tages det ikke særligt alvorligt. Men hvad nu hvis de kom
til at ramme en af GPS sattelliterne ?? Hvordan skulle lillemor så kunne
finde rundt i byen?? For ikke at tale om tankskibene igennem Storebælt??
Næh der er noget at spekulere over.
Mvh ERLO

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 16-02-07 17:59

ERLO skrev:
> [...]
> er det vel meget fair at de får tingene tilbage?
> Desuden har EU jo vedtaget at skrot i princippet skal tilbage

Lodetin er altså en legering med blym da tin er for dyrt.

Fra : TL

Dato : 17-02-07 20:39

On Fri, 16 Feb 2007 17:58:56 +0100, in dk.politik Peter Ole Kvint
<haabet@danbbs.dk> wrote:

>Lodetin er altså en legering med blym da tin er for dyrt.

I gamle dage.
EU har (lidt forenklet) forbudt bly i loddetin i mange anvendelser.
(Directive 2002/95/EU - "on the Restriction of Certain Hazardous
Substances in Electrical and Electronic Equipment"). Også kaldet RoHS.