Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Salg af lejlighed?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 19-02-07 18:11

Hej

Er det normalt at det koster sælger ca. 11.000 kr incl. moms at sælge sin
ejerlejlighed (1,9 mio)?

Dette var hvad advokaten krævede incl. betaling af halvdelen af skødet fra
min side.

Det skulle endda være "vennepris"

mvh
Rune

Fra : Kasper

Dato : 19-02-07 19:44

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> wrote in message
> [...]
> ejerlejlighed (1,9 mio)?
>
> Dette var hvad advokaten krævede incl. betaling af halvdelen af skødet fra

Vi har en alm advokat, uden venne pris til at ordne vores hus, og det blev
12170kr for det samme, dog inkl. testamente og sameje attest...
(Dernæst får vi dog 15% på advokat salæret)

Mener det var 3700kr til tinglysning af skødet for et hus til 1 mio...

Kasper

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 19-02-07 23:07

> [...]
> ejerlejlighed (1,9 mio)?
>
> Dette var hvad advokaten krævede incl. betaling af halvdelen af skødet fra

Er det normalt at sælger både betaler pris for skøde og salær til advokat?
eller hvordan er fordelingen normalt mellem sælger og køber?

mvh
Rune

Fra : ThomasB

Dato : 20-02-07 01:38

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ejerlejlighed (1,9 mio)?
>
> Dette var hvad advokaten krævede incl. betaling af halvdelen af skødet fra

Hvilke papirer lavede han? Købsaftale og hvad mere?

Og halvdelen af skødet? Normalt er skøde købers afdeling..

Fra : Anders B.

Dato : 01-03-07 23:03

> Og halvdelen af skødet? Normalt er skøde købers afdeling..

Vest for storebælt betaler køber selv for tinglysningen, mens man øst for
storebælt deles om det. Spørg mig ikke hvorfor det er sådan, men sådan er
det.