Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Vil ikke tale eksperterne her imod, meeen
Fra : pm

Dato : 15-02-07 10:36

Jeg ser ofte, at de garvede investorer siger, at aktier er et godt papir,
hvis man opererer på længere sigt, og ikke handler for tit

Hvad er længere sigt, og hvad er tit ???

Hvis en aktiepulje bliver købt op..og ALLE har planer om at "arbejde" på
lang sigt, så sker der jo intet i væksten...eller ???

Hvis man for 1 år siden købte for 50.000 kr i eks. Danske Bank, så kunne man
i sidste måned have trukket ca 15.000 kr ud, og allerede den næste dag have
genkøbt for 65.000 på den samme aktie, som dykkede fælt.
Siden er der så igen rettet op...og avancen ville ved et gensalg på få
måneder give et udbytte, som var endnu større. Altså en til to handler inden
for et år ses attraktivt

Men det er måske "de småsparere" som giver bølgeskvulpene, se nu bare DSV...
ren Tsunami over bare 14 dage
pm

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-02-07 11:55

Den 15-02-07 10.35 skrev pm følgende:
> Jeg ser ofte, at de garvede investorer siger, at aktier er et godt papir,
> hvis man opererer på længere sigt, og ikke handler for tit
> Hvad er længere sigt, og hvad er tit ???

Du skal regne i år, ikke i dage, uger eller måneder.

> Hvis man for 1 år siden købte for 50.000 kr i eks. Danske Bank, så kunne man
> i sidste måned have trukket ca 15.000 kr ud, og allerede den næste dag have
> genkøbt for 65.000 på den samme aktie, som dykkede fælt.

Man kan helt klart tjene flere penge på den måde. Ulempen er, at man
også kan tabe flere penge på den måde.

> Siden er der så igen rettet op...og avancen ville ved et gensalg på få
> måneder give et udbytte, som var endnu større.

Forudsat, at aktien ikke dykker endnu mere. Der er mange, der har tabt
penge, fordi de har købt "billige" aktier, som umuligt kan falde mere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
35 tips & tricks til Internet Explorer.