Kitchen Aid eller Waring blender?
Fra : Thomsen

Dato : 18-02-07 23:39

Hej
Vakler mellem Kitchen Aid blender og Waring blender.
Skal bruge den til alt fra blendede supper, smoothies og isknusning.
Er der nogen der har tips?

mvh Ole

Fra : Padre

Dato : 19-02-07 09:58

On 18 Feb., 23:39, "Thomsen" <oat@@tele2.dk> wrote:

> Er der nogen der har tips?

Ikke helt det, du spørger om, men til supper ville jeg selv bruge en
stavblender. Jeg har prøvet at stå der med 6 liter suppe og blende det
i en stavblender, der kan tage 1 l. - det syntes jeg var dødsygt i
forhold til at stikke en stavblender i gryden. Tilmed er en
stavblender let at gøre ren ifht en blender. Og så sker der et eller
andet underligt og foruroligende, når man blender meget varme væsker i
en alm. blender - jeg har i hvert fald oplevet eksplosionsagtige
reaktioner.

Jeg fik Boschs batteridrevne stavblender med metalfod i julegave, og
selvom den ikke virker helt så potent som min gamle 600W Braun
stavblender, klarer den fint en 5 l. kartoffelsuppe (jeg har ikke
prøvet større mængder end det endnu).

--
padre

Fra : Thomsen

Dato : 19-02-07 10:22

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

selvom den ikke virker helt så potent som min gamle 600W Braun
stavblender, klarer den fint en 5 l. kartoffelsuppe (jeg har ikke

Tak for svaret.
Du har nok ret angående stavblender og suppe. Vi har en stavblender, som vi
har tænkt os at beholde.
Men der er stadig smoothies og andre gode sager der trækker, så en
almindelig blender skal indkøbes.

mvh Ole

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-02-07 10:04

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> on søndag 18. februar 2007 at 23:39 +0100 wrote:
>Er der nogen der har tips?

Måske du kan hente inspiration her:
http://www.willitblend.com/videos.aspx?page=3&type=unsafe

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thomsen

Dato : 19-02-07 10:48

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Måske du kan hente inspiration her:
> http://www.willitblend.com/videos.aspx?page=3&type=unsafe

Ja, det mindede meget om min madlavning.
Men jeg fik da lige opsnappet et par fif
(må nok lige kigge igen for at se hvilken blender han brugte)

mvh Ole