tefalpande
Fra : Ralph

Dato : 18-02-07 19:10

Jeg har fået den der Jamie Oliver-model af subj. men da jeg går udfra alle
Tefal-pander har den røde prik derfor det lidt bredere emne.

Har nogen her i gruppen en tefal-pande med rød prik i midten, virker den
(prikken altså - panden er meget god) JEG har aldrig set den skifte farve?

--
Ralph

Fra : Max

Dato : 18-02-07 20:00

Hej Ralph

> Har nogen her i gruppen en tefal-pande med rød prik i midten, virker
> den (prikken altså - panden er meget god) JEG har aldrig set den
> skifte farve?

Så har den bare aldrig været varm nok, min skiftede fint farve når
den blev varm nok.

--
Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-02-07 20:19

On Sun, 18 Feb 2007 20:00:25 +0100
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Ralph

> Så har den bare aldrig været varm nok, min skiftede fint farve når
> den blev varm nok.

hvad er varm nok. og til hvad. jeg både steger, simrer, blancerer og
meget andet på mine pander og temperaturen til disse ting er meget
varierende fra lige under kogepunktet til varmere end hvad tefal pander
har godt af.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-07 21:23

Ralph wrote:
> [...]
> Har nogen her i gruppen en tefal-pande med rød prik i midten,
> virker den (prikken altså - panden er meget god) JEG har aldrig set

Jeg har også en Jamie Oliver pande, som jeg er meget glad for, og den
skifter da fint farve. Jeg venter med at komme fedtstof på til den
røde prik næsten er forsvundet, det skulle vise at panden er varm nok.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : JHR

Dato : 20-02-07 22:43

>Jeg venter med at komme fedtstof på til den røde prik næsten er forsvundet,
>det skulle vise at panden er varm nok.

Til hvad? spejle æg, stege kammuslinger, eller hvad. Pletten er der fordi
Tefal ikke tåler høj varme, ikke for noget andet.

Mvh
Jeppe.

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-02-07 11:28

JHR wrote:
> [...]
>
> Til hvad? spejle æg, stege kammuslinger, eller hvad. Pletten er der
> fordi Tefal ikke tåler høj varme, ikke for noget andet.

Jeg steger alt hvad jeg har brug for at stege på på den pande. Bryder
mig ikke om kammuslinger, hvilket jo heller ikke betyder så meget i
den sammenhæng. Fordi du ikke bryder dig om tefalpander, kan det da
godt være at andre er glade for dem. Jeg bruger kun flydende Becel når
jeg skal stege, og får altid et godt resultat.

Jeg har haft min i 1½ år nu, og har ikke en eneste gang været ude for
at panden ikke har været "varm nok". Tefalbelægningen er intakt som
den dag jeg fik den, så jeg kan ikke helt se problemet Jeg havde
før den en Scan-Pan, som jeg til gengæld synes er noget hø, og så med
10 års garanti som ikke kan bruges til noget som helst.

Jeg bruger så til gengæld ikke sæbe når den skal vaskes af, men nøjes
med at vaske den af under den varme hane og desuden give den en smule
olie en gang imellem inden den bliver sat i skabet. For min skyld er
det lige meget om det er Jamie Oliver ellers Anders And der har
lanceret den, det kan man ikke bruge til noget alligevel

Fra : Padre

Dato : 19-02-07 10:31

On 18 Feb., 19:10, "Ralph" <r...@post6.tele.dk> wrote:

> Har nogen her i gruppen en tefal-pande med rød prik i midten, virker den
> (prikken altså - panden er meget god) JEG har aldrig set den skifte farve?

Jeg har to af tefals almindelige (ikke-jamie) crêpepander, og på dme
skifter prikken farve.

--
padre

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 19-02-07 17:57

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> (prikken altså - panden er meget god) JEG har aldrig set den skifte farve?

Hep, har en almindelig stor Tefalpande, og en mindre, der vist oprindeligt
var tiltænkt pandekager, men den bliver mest brugt til spejlæg. Begge pander
skifter fint farve i deres prik.
Skal der steges noget ved højere temperaturer end hvad Tefaldimserne kan
lide og har godt af, går jeg som en kinesisk kok amok med min wok.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.welles.dk
www.bmwmc.dk