Tomatillos - hvor kan det købes i Aalborg?
Fra : Dorte Klerke

Dato : 15-02-07 18:21

Hej
Jeg opdagede for kort tid siden, at der var noget der hedder tomatillos. Jeg
så et engelsk program, hvor der blev lavet en opskrift med bl.a. tomatillos.
Det er faktisk denne opskrift (Mean Green Chicken Tortilla
Stoup)http://www.rachaelraymag.com/recipe/29930/ jeg gerne vil lave. Helst i
morgen til aftensmad.
Men problemet er bare, at jeg aldrig før har hørt om disse grønne
tomatlignende ananaskirsebær.

I opskriften skal der vist bruges friske tomatillos, men jeg har også tit
set, at der bliver brugt tomatillossalsa.

Er der nogen der ved, hvor man kan købe tomatillos (hvis det da kan købes) i
Aalborg, så jeg slipper for at lede hele byen igennem uden succes.

Mvh.
Dorte Klerke

Fra : jenny og søren

Dato : 16-02-07 15:34

> [...]
>
> Er der nogen der ved, hvor man kan købe tomatillos (hvis det da kan købes)
> i Aalborg, så jeg slipper for at lede hele byen igennem uden succes.

Hej Dorte

Prøv allerførst Thormanns eftf på kastetvej i aalborg om de kan hjælpe dig
ellers er der el soussi grønthandleren i reberbanegade overfor sygehuset, de
har i hvertfal et rimeligt stort udvalg begge to så hvis de ikke lige har
det så kan det nok skaffes...

mvh

Søren Brix

ps. fortæl lige om du får fat på nogen tomatillios, for så kunne det jo være
at vi er andre der får lyst at prøve også..

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Dorte Klerke

Dato : 16-02-07 16:21

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> ps. fortæl lige om du får fat på nogen tomatillios, for så kunne det jo
> være at vi er andre der får lyst at prøve også..

Hej Søren
Nu så jeg det lidt for sent, men den du nævner på kastetvej, siger mig ikke
noget, ligger den langt væk?
Jeg fandt desværre ikke nogen, men jeg har heller ikke ledt hele Aalborg
endnu, så i første omgang må jeg lave den med alm. tomater i aften. Hvis den
er god, må jeg på jagt efter de tomatillos, som det ikke lader til ret mange
kender til ;)

Mvh.

Dorte

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-02-07 17:02

Dorte Klerke skrev:

> Hej Søren
> Nu så jeg det lidt for sent, men den du nævner på kastetvej, siger
> mig ikke noget, ligger den langt væk?

Thormanns Eftf. ligger på Kastetvej nr. 50 (tæt ved Ryesgade).

--
Herluf :·)

Fra : Dorte Klerke

Dato : 16-02-07 17:21

> Thormanns Eftf. ligger på Kastetvej nr. 50 (tæt ved Ryesgade).

Ok tak, så langt har jeg vist ikke været nede af kastetvej endnu. Det må
prøves ved lejlighed.

Mvh.

Dorte

Fra : Thomas Widmann

Dato : 16-02-07 19:00

"Dorte Klerke" <dorte@stofanet.dk> writes:

> Jeg fandt desværre ikke nogen, men jeg har heller ikke ledt hele
> Aalborg endnu, så i første omgang må jeg lave den med alm. tomater i
> aften.

Tomater? Men tomatillos har jo ikke noget som helst med tomater at
gøre (bortset fra, at de ligner grønner tomater lidt)! De er
beslægtet med ananaskirsebær og smager nærmest som stikkelsbær.

/Thomas
--
Thomas Widmann twid@bibulus.org http://www.twid.bibulus.org
Flat 0/1, 57 Rose Street, Garnethill, Glasgow G3 6SF, Scotland, EU

Fra : Dorte Klerke

Dato : 16-02-07 23:42

"Thomas Widmann" <twid@bibulus.org> skrev i en meddelelse

> Tomater? Men tomatillos har jo ikke noget som helst med tomater at
> gøre (bortset fra, at de ligner grønner tomater lidt)! De er
> beslægtet med ananaskirsebær og smager nærmest som stikkelsbær.

Tjah det ved jeg ikke noget om, men det var hvad jeg lige kunne finde på at
erstatte med. I mange af de opskrifter jeg har set på nettet står der de kan
erstattes af grønne tomater.

Det smagte nu fint, men det blev mere flydende, så det kunne da være rart at
prøve med de rigtige tomatillos, hvis jeg kan opdrive dem.

Mvh.

Dorte

Fra : Heidi

Dato : 17-02-07 11:59

Dorte Klerke wrote:

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så havde Bilka dem sammen med de øvrige
eksotiske frugter, sidste gang vi var der (godt nok i Viborg).

--
Heidi

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 19-02-07 09:08

Hvis du ikke finder nogen, (og hvis du kan vente til sommer) kan du
sagtens dyrke dem i en potte i haven. De klarer fint vores klima.
Flere danske frøbutikker på nettet forhandler tomatillofrø.

Mvh
Lone

Fra : Dorte Klerke

Dato : 19-02-07 11:23

<lonekjaer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Lone
Nej jeg fandt ikke rigtigt noget, og det lader ikke til det er særlig kendt.
Det var selvfølgelig en god idé at plante tomatillos, men det havde nu været
rart at kunne smage, om man bryder sig om det, inden ;)
http://www.solsikken.dk/shop/allepriser.asp?type=1 har tomatillofrø, sjovt
de er økologiske ;). De står endda under tomater, som der var en herinde der
sagde, det overhovedet ikke noget med det at gøre, men lidt må det da siden
jeg tit har set det nævnt i sammenhæng med tomater, nå pyt.

Mvh.

Dorte