Et godt madsted i Fredericia eller Kolding
Fra : Sorteper

Dato : 15-02-07 15:04

Vi er 4 mennesker som skal ud og have noget hygge og godt at spise en lørdag
aften.
Da jeg ikke er fra egnen spørger jeg her; "Kan du anbefale et godt sted
enten i Fredericia eller Kolding?"

Fra : Sabina H.

Dato : 15-02-07 15:19

"Sorteper" <cybercity@mail.dk> wrote in message
> Vi er 4 mennesker som skal ud og have noget hygge og godt at spise en
> lørdag aften.
> Da jeg ikke er fra egnen spørger jeg her; "Kan du anbefale et godt sted
> enten i Fredericia eller Kolding?"

A herreford beefstouw i kolding er altid godt, hvis man er til gode bøffer
og hyggelige omgivelser....
ellers er "ti trin ned" i fredericia også højt anbefalet, hører jeg... har
aldrig selv været der....

--
Knus,
Sabina

Fra : Else Holm

Dato : 15-02-07 15:43

Sabina H. wrote:
> [...]
> gode bøffer og hyggelige omgivelser....
> ellers er "ti trin ned" i fredericia også højt anbefalet,
> hører jeg... har aldrig selv været der....

Over Åen, Admiralen, Restaurant Saxildhus og Den gyldne Hane,
alle i Kolding er vældig gode. De er forskellige, så det kommer
lidt an på, hvad I er til!

--
Else

Fra : Sorteper

Dato : 15-02-07 15:49

> Over Åen, Admiralen, Restaurant Saxildhus og Den gyldne Hane, alle i
> Kolding er vældig gode. De er forskellige, så det kommer lidt an på, hvad
> I er til!

Vi er alle omkring de 50, måske det kan hjælpe med en "placering"

Fra : Else Holm

Dato : 15-02-07 16:18

Sorteper wrote:

> Vi er alle omkring de 50, måske det kan hjælpe med en
> "placering"

Alle fire steder kan bruges for 50-årige, men der er forskel på
konceptet. - og jeg ved næsten ikke, hvordan jeg skal beskrive
det bortset fra at portionerne på Den gyldne Hane og Saxildhus er
lidt større end på Over Åen og Admiralen!

Du kan læse mere om restauranterne og se menukort og priser via
http://kortlink.dk/visitkolding/3nsf

God fornøjelse!

--
Else

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-02-07 19:34

"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> writes:

> Over Åen, Admiralen, Restaurant Saxildhus og Den gyldne Hane, alle i
> Kolding er vældig gode. De er forskellige, så det kommer lidt an på,
> hvad I er til!

Jeg har været på Restaurant Saxildhus, og jeg var ikke synderligt
imponeret. Vi spiste der to aftner i træk og ingen af dem var noget
specielt. En kotelet var ikke gennemstegt, der var beregnet tre kvarte
kartofler pr. person og et lille stykke porre. Selv med tre retter var
der ikke rigtig nogen der blev mætte, heller ikke selvom vi bad om
flere kartofler. Og vi er altså unge piger og ikke håndværkere med god
sult.

Så hvis jeg skulle ud at spise i Kolding, ville jeg i hvert fald ikke
vælge Saxildhus.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Else Holm

Dato : 15-02-07 21:43

Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
> Og vi er altså unge piger og ikke håndværkere med god sult.
>
> Så hvis jeg skulle ud at spise i Kolding, ville jeg i hvert

Jeg har været der adskillige gange både til hverdag og fest og
har aldrig oplevet det samme, så enten har du været uheldig,
eller jeg har været heldig!

--
Else

Fra : Sorteper

Dato : 15-02-07 15:52

> [...]
> og hyggelige omgivelser....
> ellers er "ti trin ned" i fredericia også højt anbefalet, hører jeg... har

Det lyder ikke helt tosset. En god steak er ikke af vejen :)
Tak for det.

Fra : Henrik

Dato : 15-02-07 22:05

"Sorteper" skrev i en meddelelse
> Vi er 4 mennesker som skal ud og have noget hygge og godt at spise en
> lørdag aften.
> Da jeg ikke er fra egnen spørger jeg her; "Kan du anbefale et godt sted
> enten i Fredericia eller Kolding?"

I Kolding:
Er de fire mennesker omkring de halvtreds til "suppe steg dessert" genren,
så ville jeg nok sigte Den gyldne hane, Sdr Bjert Kro, Skamlingsbanken (vil
jeg foretrække når det forår/sommer pga udsigten) eller Restaurant saxildhus
(den i kælderen) - især de to første ... har rigtig gode ry.

Er I til bøffer er der A Hereford Beefstouw, Munkekælderen og Restaurante
Bella Italia - den første følger det klassiske kæde koncept (yderst sjældent
at det fejler), nr 2 får du (pulver)sovs til, men stadig gode bøffer (jeg
var der i lørdags og aldersgruppen var 20-40) og det tredje sted er faktisk
særdeles godt til prisen (der er også meget mere forskelligt at/og vælge
imellem - men sørg for at bestille til efter kl 20 ellers har de for
travlt).
Jeg har med vilje undladt at nævne Jensens bøfskur i storcentret og Bones,
der ligger i centrum).

Er I til det finere eller lidt anderledes er der Over Aaen (men er der en af
jer der gangbesværet, så drop det sted), Aha! (Mette der har stedet er en
herlig glad pige, der hvis der er mulighed for det, gerne vil følge jeres
ønsker), Admiralen (hvis I er til fisk er det et rigtig godt sted -
indretningsmæssigt er det efter min smag lidt kedeligt), Bergs café (dejlig
røgfrie lokaler - deres tapas anretninger er store, så pas på med at
bestille for mange), Nicolai café & bio (som desværre har lidt skæve
åbningstider) eller tag ud til hotel Koldingfjord som har den smukkeste
udsigt (sørg for at det er en af de aftner hvor de har arrangement med nogle
af landets fine kokke - ellers er det bare et "jævnt" sted).

Gå en stor bue udenom den blå café, café Lucca, Joe's diner, café Carma,
Marina syd og Comwell (Restaurant Repos)

Andre steder som jeg dog ikke kender: Bramdrupdam kro ("suppe steg
dessert"), Latin, Aagaard kro (ligger et stykke udenfor byen, men har et
rigtigt godt ry), café Trapholt og café Koldinghus - de to sidste steder er
frokoststeder.

I Fredericia
Kender jeg kun et sted - "Ti trin ned" som særdeles godt ry (begge kommer
oprindeligt fra Aagaard kro, hvor hun er udlært) - men igen, hvis én af jer
er gangbesværet så glem det.

god fordøjelse
H.

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 17-02-07 20:49

Børkop Vandmølle
Det bedste spise sted.....

Jens
www.haandbrygforum.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 21:24

> [...]
lørdag
> aften.
> Da jeg ikke er fra egnen spørger jeg her; "Kan du anbefale et godt sted

Har været på "Da Isabella" i Fredericia 4-5 gange indenfor de sidste par år,
og er meget begejstret for både betjening og maden's kvalitet og smag. ( Er
selv til det ret krydrede, hvor de, ifølge mine smagsløg, er fremragende)

mvh Ebbe

Fra : Sabina H.

Dato : 18-02-07 22:09

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> wrote in message
> [...]
> Er
> selv til det ret krydrede, hvor de, ifølge mine smagsløg, er fremragende)

jeg har nogle gange hørt fra folk der har fået meget skidt mave efter et
besøg der, så hvis man har tendenser til sart mave, er det nok ikke stedet
at besøge..... ser ellers hyggeligt ud og de fleste andre jeg hører om har
også været tilfredse, især med deres pizza'er (mener jeg det var).....
selv tør jeg ike spise der...

--
Knus,
Sabina

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 19-02-07 16:21

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Er
> selv til det ret krydrede, hvor de, ifølge mine smagsløg, er fremragende)

Så har du godt nok været mere heldig end vi var.
Vi har været der en gang og kommer aldrig mere. Dårlig betjening, sure og
langsomme dovne tjenere der brugte deres tid på at tale indbyrdes om deres
chef på engelsk. Rejecoktail hvor rejerne var varme!! pga optøning i
microovn eller lignende. Resten var heller ikke noget at skrive hjem om.
Ja jeg ved godt at nogen straks vil falde over mig og sige at det er vores
egen skyld, men vi plejer nu at få fin betjening andre steder så det tror
jeg ikke.

Stee.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-02-07 17:24

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> writes:
> [...]
>Er
>selv til det ret krydrede, hvor de, ifølge mine smagsløg, er fremragende)

Det kan du da ikke mene? Jeg har spist der en enkelt gang, og gør det ikke
igen. Kedelig mad og afsindig langsom og uprofessionel betjening.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-02-07 17:26

"Sorteper" <cybercity@mail.dk> writes:
> [...]
>lørdag
>aften.
>Da jeg ikke er fra egnen spørger jeg her; "Kan du anbefale et godt sted

Det er nok ved at være for sent, men vil gerne anbefale Ti trin ned i
Fredericia. Mad i topklasse, hyggelige rammer og en betjening der fungerer
på samme høje niveau som maden.

Fortæller du lidt om hvad i valgte?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Henrik

Dato : 19-02-07 20:59

Når vi nu er ved (selvom det er for sent denne gang) er der så nogen der
kender restauranten i Skærbæk (og nej, det er ikke havnegrillen jeg tænker
)?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-02-07 21:26

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> writes:
>Når vi nu er ved (selvom det er for sent denne gang) er der så nogen der
>kender restauranten i Skærbæk (og nej, det er ikke havnegrillen jeg
>tænker
>på )?

a hvafforen?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Henrik

Dato : 20-02-07 14:45

"Frank Løkkegaard" skrev i en meddelelse

> a hvafforen?

ja netop, det er jo det jeg ikke ved

Jeg ved blot at der ligger en restaurant, når du kørerfra hovedvejen mellem
Kolding og Fredericia ved Tolstrup Ost og ned mod Skærbæk, kommer du til et
beboelseskvarter på venstre hånd - der kører du indad og drejer til højre på
et tidspunkt og ender ved en lille parkeringsplads. Der er så lidt gå vej
før du ender ved restauranten, der har udsigt ud over fjorden og en lille
"strand". (vejbeskrivelsen er efter hukommelsen)

Ifølge det jeg har hørt fra en der har hørt, fra en der har hørt fra.osv, så
skulle det være et ok sted. - men jeg har aldrig været der (endsige kender
nogen der har).

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-02-07 15:05

> [...]
>før du ender ved restauranten, der har udsigt ud over fjorden og en lille
>"strand". (vejbeskrivelsen er efter hukommelsen)

Åhh der - det er vidst mest en selskabsrestaurant med ret begrænsede
åbningstider. Me jeg mpå da hellere lige tjekke det ud, ligger kun nogle
få km fra min bopæl.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311