Fejlagtige myter om fedt.
Fra : SørenFisker

Dato : 15-02-07 13:42

I min søgen om sund kost (i forb.m. nedsættelse af kolesterol-tallet) faldt
jeg over:

www.alun.dk

Under "Sund kost" så jeg artiklen "fedt nok -fejlagtige myter om fedt".
Diverse kendte kostråd, stilles jo noget videre på hovedet i artiklen!
Er der nogen af jer, der kender lidt nærmere til foretagendet ALUN?
Alle kommentarer modtages meget gerne.
Hilsen Søren

Fra : Peter Westh

Dato : 15-02-07 18:28

"SørenFisker" <vejlo@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Diverse kendte kostråd, stilles jo noget videre på hovedet i artiklen!
> Er der nogen af jer, der kender lidt nærmere til foretagendet ALUN?

Jeg kender ikke foretagendet, men argumentation som den følgende får jo alle
alarmklokker til at ringe:

"Hvis Gud ikke havde ment, at vi skulle spise fedt, ville han så ikke have
skabt dyr, der havde meget lidt fedt eller var frie for mættet fedt?"

/P

Fra : Ole Christiansen

Dato : 16-02-07 09:35

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Hvis Gud ikke havde ment, at vi skulle spise fedt, ville han så ikke have
> skabt dyr, der havde meget lidt fedt eller var frie for mættet fedt?"

--- Altså en religiøs side. ?

/Ole

Fra : Peter Westh

Dato : 16-02-07 13:50

"Ole Christiansen" <ofc£@£mail.£tele.£dkfjern£> skrev i en meddelelse
> --- Altså en religiøs side. ?

De kan være så religiøse som de har lyst til, men at bringe Gud ind som
argument for, at mættet fedt er sundt er direkte tåbeligt (både fordi det
ikke er noget argument, og fordi der slet ikke er nogen der har hævdet at
mættet fedt er usundt - kun at *for meget* mættet fedt er usundt, hvilket jo
er noget ganske andet).

/P