Ny medPHP. LOGIN
Fra : Kurt G

Dato : 18-02-07 13:50

Jeg er helt ny med PHP.
Jeg har læst 'Start på PHP5' og installeret server mm efter bogen.
Når jeg i IE's adresselinie skriver 'http://localhost' kræves der et
brugernavn og adgangskode.
Jeg har ved installationen angivet et brugernavn og et password, men dem
kender den tilsyneladende ikke.
Derefter kan jeg ikke komme videre.
Hvad forventer den?

Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 18-02-07 13:54

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugernavn og adgangskode.
> Jeg har ved installationen angivet et brugernavn og et password, men dem

Jeg glemte at sige, at fejlmeldingen var:

fejl '8002801c'
Der opstod en fejl under forsøg på at få adgang til
OLE-registreringsdatabasen.
/iisHelp/common/500-100.asp, linje 17

/Kurt

Fra : Michael Guldhammer

Dato : 18-02-07 14:07

Hvilket Styresystem bruger du?

Hvis du bruger ISS og Windows kan det løses ved at aktivere "Gæstekontoen"

Guldhammer
--
Brug for en gratis stabil email?
Nu kan du også få hosted dit eget maildomæne.

Fra : Kurt G

Dato : 18-02-07 14:17

"Michael Guldhammer" <mivs@krazymail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket Styresystem bruger du?
>
> Hvis du bruger ISS og Windows kan det løses ved at aktivere "Gæstekontoen"

> [...]

Det ved jeg egentlig ikke. JEg har før leget med ASP og der brugt IIS, men
mit hæfte omtaler ikke, at der skal bruges andet end det jeg henter på
www.appservnetwork.com. Der hentede jeg appserv-win32-2.5.7.exe og
installerede.

Måske skal IIs afinstalleres igen!
/Kurt

Fra : Martin

Dato : 19-02-07 09:01

Kurt G wrote:
> [...]
>
> Det ved jeg egentlig ikke. JEg har før leget med ASP og der brugt IIS, men
> mit hæfte omtaler ikke, at der skal bruges andet end det jeg henter på

Det behøves dog ikke, men det kræver at du enten ændrer porten på IIS
eller på Apache webserveren.

På Apache der kan du ændre i filen: httpd.conf som ligger inde i
Apache/conf mappe - Led efter
#Listen 12.34.56.78:80
Listen 80

Her kan du så ændrer "Listen 80" til Listen 8080 fx.
Genstart så Apache
Så kan du gå ind på http://localhost:8080 også skulle det gerne virke.

Hvis du hellere vil ændre i porten i IIS, så må du spørge en anden end
mig :)

Fra : Kurt G

Dato : 19-02-07 17:21

Tak for dit svar, Martin.
Jeg har dog fjernet IIS og da jeg geninstallerede jeg MySQL mm, og nu er der
hul igennem.
/Kurt