fjernbetjening af stikkontakter
Fra : Flemming

Dato : 17-02-07 11:35

Hej

Jeg skal have fjernbetjent 3 stik kontakter, og leder efter et sæt med den
mindst muligt fjernbetjening. Er der nogle der har nogle gode eller dårlige
erfaringer med nogle?
Så for et stykke tid siden nogle man oven i købet kunne bygge ind i vægen,
men det behøver ikke at være så smart. (dog kunne det være smart

Mvh. Flemming

Fra : ThomasB

Dato : 17-02-07 12:45

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så for et stykke tid siden nogle man oven i købet kunne bygge ind i vægen,
> men det behøver ikke at være så smart. (dog kunne det være smart

LK har lavet nogle trådløse afbrydere og lysdæmpere, som kan en hel masse
smart

Bl.a kan man lave scenarier, så man f.eks kan sige at lamper skal lysdæmes
fra 100% til 50% over 3 minutter.

Fjernbetjeningen koster 499, kontakter koster omkring 400,- og lysdæmpere
500,-

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-02-07 01:23

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
> Fjernbetjeningen koster 499, kontakter koster omkring 400,- og lysdæmpere
> 500,-

Jeg ved ikke om det er et andet system du snakker om, men deres 4 kanals
fjernbetjening behøver ikke koste en plovmand:
http://www.el4you.dk/shop/productinfo.asp?id=5703302092180

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : ThomasB

Dato : 18-02-07 01:50

news:45d79c53$0$15885>> Fjernbetjeningen koster 499, kontakter koster
omkring 400,- og lysdæmpere

> Jeg ved ikke om det er et andet system du snakker om, men deres 4 kanals
> fjernbetjening behøver ikke koste en plovmand:
> http://www.el4you.dk/shop/productinfo.asp?id=5703302092180

Nej, det er nu ikke lige det system jeg tænker på.

Det er deres IHC-Wireless (Control Link), som kan køre både med og uden
Controller.

Fjernbetjening:
http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=505D0000
Relæ:
http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=505D6503
Dimmer:
http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=505D6101
Lampeudtag med dimmer:
http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=505D6102

De alm. kontakter skal bare udskiftes med enhederne - og så har man ikke en
grim kasse sidden udenpå stikkontakterne.

Det kører ikke IR, men "wireless", så man kan styre kontaker og lys uden at
skulle være i samme rum.

Det hele kan linkes sammen i "scenarier".
Se hvordan: http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98532_02.pdf

Det er sådan lidt smågenialt, hvis du spørger mig

Hvis man så senere skulle få behov for lidt mere avanceret styring, så kan
man koble det sammen med deres IHC-Controller..

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 18-02-07 10:56

ThomasB wrote:

> De alm. kontakter skal bare udskiftes med enhederne - og så har man ikke en
> grim kasse sidden udenpå stikkontakterne.

Vær dog opmærksom på at det er en nødvendighed at dine indmuringsdåser
skal være af den nye type. Hvis dine dåser er af ældre dato er der
simpelthen ikke dybde nok i dåsen. Det er ligeledes svært at montere
hvis der er mange ledninger i dåserne som tager plads.
Har du gl. dåser i væggen findes der dog en ramme som trækker
komponenten længere ud, men så går det smarte af.

Fra : Flemming

Dato : 18-02-07 14:22

ThomasB wrote:

> Det er deres IHC-Wireless (Control Link), som kan køre både med og
> uden Controller.
>
> Fjernbetjening:
> http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=505D0000

ser meget smart ud.

> Relæ:
> http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=505D6503

Hvorfor hulen har de valgt at sætte batteri i, det var dog noget ko-lo%#.

> De alm. kontakter skal bare udskiftes med enhederne - og så har man
> ikke en grim kasse sidden udenpå stikkontakterne.

Ja, det ser meget fint ud, dog koster det lidt...kan jeg se...

Mvh. Flemming

Fra : Allan Soerensen

Dato : 18-02-07 14:58

> Hvorfor hulen har de valgt at sætte batteri i, det var dog noget ko-lo%#.

Hvor ser du batteriet?
Der står "Eget forbrug: Max. 4W ( standby 1W ). ", hvis det skulle trækkes
fra et batteri skulle det vist udskiftes dagligt

Fra : Flemming

Dato : 18-02-07 15:13

Allan Soerensen wrote:
> "Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor ser du batteriet?
> Der står "Eget forbrug: Max. 4W ( standby 1W ). ", hvis det skulle
> trækkes fra et batteri skulle det vist udskiftes dagligt

Tror jeg røg ind på et forkert link, men det er her;
http://www.el4you.dk/shop/productinfo.asp?id=5703302127073a
dog skiver de at den holder 5-7 år !!

Men jeg har kigget lidt mere på det, det er jo sådan nogle her jeg skal
bruge:
http://www.el4you.dk/shop/productinfo.asp?id=5703302127158a
+
en remote

Mvh. Flemming

Fra : Leonard

Dato : 18-02-07 15:41

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> wrote:

>Men jeg har kigget lidt mere på det, det er jo sådan nogle her jeg skal
>bruge:
>http://www.el4you.dk/shop/productinfo.asp?id=5703302127158a

Til 500 kr. pr. stk.

Har du overvejet at spørge i dk.teknik.el ?
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Flemming

Dato : 18-02-07 15:53

Leonard wrote:

> Til 500 kr. pr. stk.
>
> Har du overvejet at spørge i dk.teknik.el ?

næ, den gruppe havde jeg ikke ...Prøver

Mvh. Flemming

Fra : Allan Soerensen

Dato : 18-02-07 16:05

> Tror jeg røg ind på et forkert link, men det er her;
> http://www.el4you.dk/shop/productinfo.asp?id=5703302127073a
> dog skiver de at den holder 5-7 år !!

Det er en fjernbetjening til indbygning i en standar vægdåse. Der behøver
slet ikke være trukket ledninger ned i dåsen (er smart), så den er
selvfølgelig nød til at have et batteri for at have noget at leve af. En
levetid på batteriet på 5-7 år er tilmed særdeles flot.

Fra : Peter Holm

Dato : 27-02-07 12:26

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> den er selvfølgelig nød til at have et batteri for at have noget at
> leve af. En levetid på batteriet på 5-7 år er tilmed særdeles flot.

Kan det passe, at LK Wireless
http://www.el4you.dk/shop/productlist.asp?Id=104
skitkontakt kun fåes som 1½ modul?
Så kan man jo ikke uden videre skifte sine kontakter til wireless
Mvh
Peter

Fra : Leonard

Dato : 27-02-07 12:43

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> wrote:

>Kan det passe, at LK Wireless
>http://www.el4you.dk/shop/productlist.asp?Id=104
>skitkontakt kun fåes som 1½ modul?
>Så kan man jo ikke uden videre skifte sine kontakter til wireless

Stikkontakter med afbryder er da normalt i 1½ modul?
- men, nej, hvis du har 1 moduls stikkontakter nu, så skal du have fat
i elektrikkeren, han skal jo også leve

Fra : ThomasB

Dato : 28-02-07 00:11

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
> Kan det passe, at LK Wireless
> http://www.el4you.dk/shop/productlist.asp?Id=104
> skitkontakt kun fåes som 1½ modul?

Jep.

> Så kan man jo ikke uden videre skifte sine kontakter til wireless

De fleste stikkontakter er 1½ modul.

Fra : Peter Holm

Dato : 28-02-07 20:07

ThomasB wrote:
> "Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
>
> Jep.

> De fleste stikkontakter er 1½ modul.

øv, alle mine 30 er 1-modul - også i huset under opførelse.
peter

Fra : ThomasB

Dato : 01-03-07 12:00

> øv, alle mine 30 er 1-modul - også i huset under opførelse.

1 modul? Er det så stikkontakter uden afbryder?

Fra : Peter Holm

Dato : 01-03-07 18:55

ThomasB wrote:
> "Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse

> 1 modul? Er det så stikkontakter uden afbryder?

nemlig

Fra : Anders Majland

Dato : 02-03-07 21:24

> nemlig

Og jeg går og håber på at du vil tilbyde opus stikkontakter som wireless -
så vil jeg overveje at skifte ca 10 til wireless i første omgang sammen med
en ny ihc controller

/A

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-03-07 21:39

Peter Holm wrote:

> [...]
> skitkontakt kun fåes som 1½ modul?
> Så kan man jo ikke uden videre skifte sine kontakter til wireless

Du kan nu sagtens få glæde af LK's wireless alligevel. det afhænger
naturligvis af hvordan installationen er opbygget, men ved hjælp af
wireless lampested kan du tænde og slukke udvalgte kontakter.
Er di installation udført i rør kan der trækkes en ekstra ledning til
stikkontakterne.

Fra : ThomasB

Dato : 18-02-07 16:14

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror jeg røg ind på et forkert link, men det er her;
> http://www.el4you.dk/shop/productinfo.asp?id=5703302127073a
> dog skiver de at den holder 5-7 år !!

Det er deres "tryk" der bruger batterier, ikke deres dimmere, relæer og
sikkontakter.

> Men jeg har kigget lidt mere på det, det er jo sådan nogle her jeg skal
> [...]

Jep, lige nøjagtigt.

Husk at du kan udbygge dit system senere, og lave nogle ret lækre
lysstyringer

Fra : Flemming

Dato : 18-02-07 16:29

ThomasB wrote:

> Jep, lige nøjagtigt.
>
> Husk at du kan udbygge dit system senere, og lave nogle ret lækre
> lysstyringer

Ja, det bliver lækkert men 2000kr, er godt nok også mange penge.., tror det
bliver en Aldi eller tilsvarende add on løsning.

Mvh. Flemming

Fra : Flemming

Dato : 18-02-07 14:15

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Jeg ved ikke om det er et andet system du snakker om, men deres 4
> kanals fjernbetjening behøver ikke koste en plovmand:
> http://www.el4you.dk/shop/productinfo.asp?id=5703302092180

Tror ikke rigtigt på de der IR, der skal man jo pege på kontakterne...Det
bliver alt for besværligt til mit brug. Ellers tak for linket.

Mvh. Flemming

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-02-07 15:18

On Sun, 18 Feb 2007 14:14:49 +0100, "Flemming" <123spam4me@gmail.com>
wrote:

>Tror ikke rigtigt på de der IR, der skal man jo pege på kontakterne...Det
>bliver alt for besværligt til mit brug. Ellers tak for linket.

Jeg har haft sådan en ifm med noget lysdæmpere i væggen. Den har
faktisk en fin-fin rækkevidde og fungerer også selv om man ikke peger
direkte på kontakten.

** Lars

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-02-07 16:14

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Så for et stykke tid siden nogle man oven i købet kunne bygge ind i vægen,
> men det behøver ikke at være så smart. (dog kunne det være smart

http://www.finewoodgifts.com/ImagesExotics/BellCocobolo.jpg

Bjarne K.

Fra : Anders Majland

Dato : 19-02-07 17:50

> Jeg skal have fjernbetjent 3 stik kontakter, og leder efter et sæt med den
> mindst muligt fjernbetjening. Er der nogle der har nogle gode eller
> dårlige
> erfaringer med nogle?

Prøv at se på fs20 systemet hos conrad. Der har du en 4kanal sender der ikke
er meget større end fjernbetjeningen/alarm til en bil.

Deres modtagere fåes også til indbygning men kan nemme være i en dansk
dåse - til gengæld kan du få dem til at sætte imellem (uden dk jord) eller
en relæboks med 4 udgange.

/A

Fra : Henning

Dato : 21-02-07 09:42

On Sat, 17 Feb 2007 11:34:39 +0100, "Flemming" <123spam4me@gmail.com>
wrote:

> [...]
>Så for et stykke tid siden nogle man oven i købet kunne bygge ind i vægen,
>men det behøver ikke at være så smart. (dog kunne det være smart

Næste uges Aldi tilbud?
http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_09/OFF16.HTM

Fra : Anders Majland

Dato : 21-02-07 12:53

> Næste uges Aldi tilbud?
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_09/OFF16.HTM

Det kan helt sikkert ikke gøres billigere (skulle da live være hvis lidl
ugen efter har et tilbud på noget tilsvarende til 119,-

Men jeg har 2 sæt der for nogle år siden er købt i aldi - 3 tænd&sluk og en
lysdæmper. Lysdæmperen er ikke god, men tænd/sluk fungerer efter hensigten.

Fra : Peter Holm

Dato : 27-02-07 12:24

Henning wrote:

> Næste uges Aldi tilbud?
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_09/OFF16.HTM

jeg har netop det sæt, og det fungerer perfekt, hvilket jeg egentligt blev
noget overrasket over.
Men øv, de er store og grimme.