Hold vandet inde - men hvordan?
Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-02-07 13:38

Hej Folkens

Vi har fået lavet badeværelse i kælderen. På grund af diverse rør og et
vindue kunne vi ikke sætte en rigtig brusekabine op så istedet har vi en
glasvæg på den ene side. Lige nu har vi en af de der hvide T-formede
plasticbarrierer til at holde vandet nogenlunde inde. Det virker men pænt er
det godt nok ikke. Flere har foreslået at man bygger en barriere op af
fliser men problemet her er dels at vi skal bruge noget der buer og dels at
vi synes den bliver alt for massiv (typisk 5cm x 5cm).

Så vi er på jagt efter en anden løsning. Helst noget med en runding så man
ikke støder tæerne alt for meget hvis man rammer og med en højde på max 2cm.

Folk i flisebranchen siger iøvrigt at det er et kendt problem - men de ka'
s'gutte levere en løsning :-/

Ebbe

Fra : Martin Berg

Dato : 16-02-07 16:19

Hej
Vi har gjort det at vi har købt et lille alurør i Bauhaus, den har vi
formet som vi ville have den, hvorefter den er limet til gulvet, nu ved jeg
ikke hvor meget vand i skal holde tilbage, der er jo lidt afhængig af
gulvets hældning.

Hilsen Martin

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 20-02-07 14:31

Martin Berg wrote:
> [...]
> formet som vi ville have den, hvorefter den er limet til gulvet, nu
> ved jeg ikke hvor meget vand i skal holde tilbage, der er jo lidt

Interessant. Jeg går ud fra at det /ikke/ er et rundt rør, vi snakker om
her - for det kan jeg ikke se hvordan man kan lime pænt på et flisegulv.

Du skulle vel ikke tilfældigvis have nogle billeder, du kunne maile mig?

Ebbe

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-02-07 12:33

Ebbe Kristensen wrote:

> Så vi er på jagt efter en anden løsning. Helst noget med en runding
> så man ikke støder tæerne alt for meget hvis man rammer og med en
> højde på max 2cm.
Pjat med jer :)

Vi har en kant (eller rettere en dørk) der er 10cm høj mellem brusekabine og
badeværelsesgulv, der er så skydedøre i kabinen
Noget a la dette

gulv __H__ kabine

Jeg har aldrig (7-9-13) slået tæerne på netop den kant :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!