De fedeste Widgets
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 13:14

Hejsa Mac`s

Kan I anbefale nogle rigtig fede/smarte/uundværlige WIDGETS.
Fik den med DR1 og DR2 - super, men hvad har I ellers liggende?

Hilsen Bo

Fra : Morten Lind

Dato : 16-02-07 13:42

"Bo Jørgensen" <boisalten(at)gmail.com> wrote:

> Hejsa Mac`s
>

> Kan I anbefale nogle rigtig fede/smarte/uundværlige WIDGETS.
> Fik den med DR1 og DR2 - super, men hvad har I ellers liggende?
>
> Hilsen Bo

Start Dashboard>Tryk + i venstre hjørne> Tryk Administrer Widgets> Tryk
Flere widgets> gå så bare igang

M.

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 15:41

> Start Dashboard>Tryk + i venstre hjørne> Tryk Administrer Widgets> Tryk
> Flere widgets> gå så bare igang

Tak der har jeg været!
Men der findes jo mange tusinde widgets og det jeg godt kunne tænke mig er
at høre hvad I bruger og hvilke I synes er de mest uundværlige.

Mvh. Bo

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-02-07 14:30

On 2007-02-16 13:13:40 +0100, "Bo Jørgensen" <boisalten(at)gmail.com> said:

> Kan I anbefale nogle rigtig fede/smarte/uundværlige WIDGETS.
> Fik den med DR1 og DR2 - super, men hvad har I ellers liggende?

De Gule Sider. Der er to widgets: En med telefonnumre og adresser og en
med kort, så man kan finde en adresse. Dem bruger jeg meget. De kan
findes på Apples hjemmeside under widgets. Der er også de forskellige
iStat, som bruges til at vise computerens hukommelsesforbrug,
temperatur etc.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Kell Christensen

Dato : 16-02-07 16:20

Google Maps
Valuta Converter
ONTv
FDM Benzinpriser - lige nu 7.96 i Kastrup

find dem på Apple.com

Kell

Fra : Steen

Dato : 17-02-07 09:49

> [...]

> Kan I anbefale nogle rigtig fede/smarte/uundværlige WIDGETS.
> Fik den med DR1 og DR2 - super, men hvad har I ellers liggende?

Jeg bruger ONTV, vejret og GMail
--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Allan

Dato : 17-02-07 22:03

Callwave har lavet en widget hvor man kan sende gratis sms.

Derudover er der PearLyrics, der henter tekster ned på de sange man
lytter på i iTunes - og gemmer dem under sangen. Den kan være lidt
svær at finde da apple har forsøgt at fjerne den fra nettet.

TVguide widget er også god - personligt foretrækker jeg den frem for
ONTV

Show off widget viser hvor længe det er siden man har genstartet

AirTrafficControl viser hvilke trådløse netværk der er i området

Fra : Steen

Dato : 18-02-07 00:26

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> Derudover er der PearLyrics, der henter tekster ned på de sange man
> lytter på i iTunes - og gemmer dem under sangen. Den kan være lidt
> svær at finde da apple har forsøgt at fjerne den fra nettet.

DET var smart, den kendte jeg ikke
--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Mich Ottosen

Dato : 18-02-07 00:27

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> Callwave har lavet en widget hvor man kan sende gratis sms.

Men gælder det ikke kun USA og Canada?

> AirTrafficControl viser hvilke trådløse netværk der er i området

Den viser kun mit eget. AirPortkontrollen i menulinjen viser tre i alt.
Gør jeg noget forkert?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-02-07 04:13

> [...]

> Kan I anbefale nogle rigtig fede/smarte/uundværlige WIDGETS.
> Fik den med DR1 og DR2 - super, men hvad har I ellers liggende?

Currency converter er et must når man handler på nettet.

Weather og World clock bruger jeg også

Jeg bruger også Fidelity StockTicker til at overvåge AAPL. :)

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : Henrik

Dato : 18-02-07 11:35

On 2007-02-16 13:13:40 +0100, "Bo Jørgensen" <boisalten(at)gmail.com> said:

> Kan I anbefale nogle rigtig fede/smarte/uundværlige WIDGETS.
> Fik den med DR1 og DR2 - super, men hvad har I ellers liggende?

Jeg kan ikke leve uden og er altid til.
iState Pro der holder mig informeret om systemet.
Multi Konverter, alt fra valuta over afstande og mål i det hele taget.
ONTV er også genial, bruger jeg.
AccuWather ja til at holde øje med hvad der er i vente..
Lommeregneren.

Somme tider bruger jeg.
Skype
AirPort Radar til at se hvad der er i luften når man er på farten..
Vodo Dukken......... Nå ja.......... Ingen er perfekte

Hilsen Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 15:58

> [...]
> AirPort Radar til at se hvad der er i luften når man er på farten..
> Vodo Dukken......... Nå ja.......... Ingen er perfekte

Tak for de mange forslag - jeg bruger indtil videre disse:
FDM benzinpriser
Network (macwireless.com)
ONTV
DR1 & DR2 Widget
Dagens billigste flypriser
Gmail
AccuWeather
Google Office Apps
........... og leder stadig efter spændende widgets

/Bo

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-02-07 23:56

"Bo Jørgensen" <boisalten(at)gmail.com> wrote:

> Dagens billigste flypriser

Hvad hedder widget'en?

Flemming Rubini

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 07:49

> Hvad hedder widget'en?

http://www.apple.com/downloads/dashboard/travel/flybilletpriserdkwidget.html

Bo

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-02-07 10:17

> http://www.apple.com/downloads/dashboard/travel/flybilletpriserdkwidget.html
>
> Bo

Tak.
Til andre: Widget viser priser fra flybilletpriser.dk

Flemming Rubini

Fra : Allan

Dato : 18-02-07 20:18

On 18 Feb., 00:27, M...@noget.invalid (Mich Ottosen) wrote:

> Men gælder det ikke kun USA og Canada?

> Den viser kun mit eget. AirPortkontrollen i menulinjen viser tre i alt.
> [...]

Callwave virker faktisk over hele verdenen. Selv har jeg brugt den til
at sende sms til venner osv. Man skal blot huske at skrive +45 før
alle sine numre i adressbook (som den benytter)

AirTrafficKontrollen - her skal du huske at dobbeltklikke for neden,
så udvider den så man kan se alle..

Fra : Mich Ottosen

Dato : 23-02-07 00:40

> [...]

> at sende sms til venner osv. Man skal blot huske at skrive +45 før
> alle sine numre i adressbook (som den benytter)

Har læst på deres hjemmeside, at det også skulle virke i DK. Har lavet
en test, hvor min nevø er tastet ind i Mac'ens adressebog (hvis det da
er dén du mener) men jeg kan ikke vælge ham. Har dog sendt en sms på
hans telefonummer (med +45). Nu må vi om han får den.

> AirTrafficKontrollen - her skal du huske at dobbeltklikke for neden,
> så udvider den så man kan se alle..

Det virkede ikke for mig, men tak for dine svar.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Steen

Dato : 23-02-07 01:41

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> [...]
> er dén du mener) men jeg kan ikke vælge ham. Har dog sendt en sms på
> hans telefonummer (med +45). Nu må vi om han får den.

Virker omgående for mig - afsender angives godtnok som "Callwave", men
der må jo være grænser for hvad man kan forlange....når det er gratis
--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Mich Ottosen

Dato : 24-02-07 22:46

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Virker omgående for mig - afsender angives godtnok som "Callwave", men
> der må jo være grænser for hvad man kan forlange....når det er gratis

Kan bekræfte, at det nu osse virker for mig. Min nevø svarede i hvert
fald

--
v.h.,
Mich.

Fra : Allan

Dato : 18-02-07 20:21

On 18 Feb., 00:26, ist...@gmail.com (Steen) wrote:

> DET var smart, den kendte jeg ikke
> --
> Steen
> Skype: dksbjdk

det var jo det, det var :)

Fra : Allan

Dato : 23-02-07 12:25

On 23 Feb., 00:39, M...@noget.invalid (Mich Ottosen) wrote:

> [...]
> hans telefonummer (med +45). Nu må vi om han får den.

> Det virkede ikke for mig, men tak for dine svar.

No problem..tror callwave virker bedst hvis man sender til nyere
mobiler..