Hjælp med noget kode
Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 14-02-07 21:58

Hej jeg har en php fil hvor den hentet noget ud fra sql og sætter det op som
link som feksempel vis.php?id=det felt jeg kalder id i db'en så er min
spørgsmål at jeg har en anden side der ser sådan her ud den hedder vis.php

<head>
<title>Flash spil</title>
</head>

<?php
$localhost = 'host';
$bruger = 'brugernanv';
$password = 'kodeord';

mysql_connect($localhost,$bruger,$password) OR DIE ("DB ERROR 1");
mysql_select_db("test12");

$query = mysql_query("SELECT * FROM flash");
while($row = mysql_fetch_assoc($query))
{

?>

jeg skal have den til og vise et andet felt fra databasen der hedder link ud
fra den id der kommer ind fra linket på den anden side.

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-07 23:25

Har du prøvet at læse i nogle manualer ??

Og http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html <--vil du ikke være sød at
læse
den, og følge den..

Men alle de posts du laver ser det ud som om at du ikke har den store
grundviden om hvordan php virker.. læs nogle tutorials..

php.net <-- er uundværelig !!!
Og en dansk kan være phpuniverset.dk

men php.net kan du skrive kommandoen efter .net/ og så finder den de bedste
forslag til dig..

eks http://php.net/mysql_fetch_assoc

Læs på tingene..

Mvh
Morten

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 15-02-07 08:54

Oki jeg prøver og læse rundt på nettet tror allerede jeg har fundet noget
jeg kan bruge

Fra : Ralle

Dato : 15-02-07 13:44

> [...]
>
> jeg skal have den til og vise et andet felt fra databasen der hedder link ud
> fra den id der kommer ind fra linket på den anden side.

Ok..

1. Jeg ville gemme det hvor den connecter til databasen, og database information
i 2 forskelligefiler, som jeg ville gemme i en mappe, fx. kaldet configs.

2. Hvis jeg har forstået det du vil, så ville jeg gøre dette, jeg har ændret i
din kode, men dette er ikke testet, så har ingen garanti på at det vil virke,
men det burde virke..

<head>
<title>Flash spil</title>
</head>

<?php
require("./configs/config.php"); // her ligger db information.
require("./configs/opendb.php"); // her connecter vi til databasen.

function preprint_r($objekt){
echo '<pre>';
print_r($objekt);
echo '</pre>';
} // denne function skal vi bruge senere

if (isset($ID)) // dette kigger på det id, som er angivet i browseren.
//fx. index.php?id=xx hvor xx er det id vi kigger på

$query = "SELECT id, link FROM flash WHERE ID='".$_GET['ID']."'";
$result = mysql_query($query) OR DIE (mysql_error());
// skriv altid OR DIE (mysql_error()); istedet, for så kan du se hvilken fejl
der opstår.
$row = mysql_fetch_array($result);

$linket = "<A href='$row[link]'>$row[link]</a>"; // gør linket klar..

   preprint_r ( $linket ); // skriver linket

   }

else if(!isset($ID)) // hvis der ikk er blevet valgt et id, vis da dette.
   {
   echo "Vær venlig at vælge et id";
   }

?>

Ok. hvis du gerne vil have, at der hvor den skriver: "Vær venlig at vælge et
id", at der skal den skrive de ting man kan vælge, altså lave en liste, så skal
du skrive dette istedet.

Udskift

echo "vær venlig at vælge et id";
   }

med:

$d="SELECT * from flash"; //vælger alle ting som er i tabellen flash
$d2=mysql_query($d);
while($d3=mysql_fetch_array($d2))
//Vi går lige det hele igennem..
{
$site = "<A href='index.php?ID=$d3[ID]'>$d3[name]</a>"; // her laver vi lige
linket
preprint_r ( $site ); } // her skriver vi linket,
} // afslutter koden.

Var det sådan det skulle være?
Hvis ikk, så har jeg vidst misforstået dit spørgsmål..

Ralle :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 15-02-07 14:33

Aldså det virker ikke helt

først fjernede jeg det her kode

else if(!isset($ID)).
{
echo "Vær venlig at vælge et id";
}

da det ikke virkede laver selv noget senere der tjekker om der findes en id

Så kommer den bare med denne her

Query was empty

betyder det ikke at den ikke kan finde nogle resultater men har lige kigget
i sql og der er resultater

Fra : Ralle

Dato : 15-02-07 16:58

Nikolaj Svendsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> Query was empty
>
> betyder det ikke at den ikke kan finde nogle resultater men har lige kigget

Har du prøvet at skrive dette istedet for:

[...]

så hele koden blir:

[...]

??

det burde virke, hvis dette heller ikke virker, skriv da, så vil jeg kigge
nærmere på koden.. skriv evt hvad fejl du får..

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 15-02-07 17:49

for denne fejl

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in
/home/www/alt-sjov.dk/flashfusion/vis.php on line 26

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 15-02-07 17:54

Sorry det var bare mig kigger lige om der er andre fejl

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 15-02-07 17:55

Der er denne fejl

Parse error: parse error, unexpected '}' in
/home/www/alt-sjov.dk/flashfusion/vis.php on line 33

Fra : Ralle

Dato : 15-02-07 19:24

> Parse error: parse error, unexpected '}' in
> /home/www/alt-sjov.dk/flashfusion/vis.php on line 33

Du skal fjerne } som er på linie 33...

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 15-02-07 19:33

Parse error: parse error, unexpected T_ELSE in

Fra : Ralle

Dato : 16-02-07 12:27

Fejlen fik du fordi jeg havde glemt at sætte en { længere oppe på
siden..

Den er nu sat, og har rettet lidt til i koden igen, det burde nu
virke..

Koden er:

<head>
charset=windows-1252">

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 16-02-07 12:35

Parse error: parse error, unexpected T_FUNCTION in
/home/www/alt-sjov.dk/flashfusion/vis.php on line 16

Fra : Ralle

Dato : 16-02-07 13:19

Nikolaj Svendsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Parse error: parse error, unexpected T_FUNCTION in
> /home/www/alt-sjov.dk/flashfusion/vis.php on line 16

Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvorfor den fejl kommer, da jeg
lige har testet koden på min egen server (her:
www.video.enzolim.dk/testen/ ) og der kommer ingen fejl..

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 16-02-07 13:22

Tror ikke det er det samme vi laver jeg har en fil der hedder flash der
viste alle linkene når man trykker kommer man ind på feksempel vis.php?id=1
så skal jeg bare have den til og vise det der ellers står i tabellen ud fra
den id der er valgt

Fra : Ralle

Dato : 16-02-07 19:30

> [...]
> så skal jeg bare have den til og vise det der ellers står i tabellen ud fra

Ja, men den eneste forskel der er, er at hvis der ikke er skrevet ?id=xx, så
viser den bare alle de "links" som man kan vælge..

Du kan bare ændre koden, så den bare sender folk tilbage til flash, hvis der
ikke er skrevet ?id=xx i browseren..