Hvilken PC er bedst for mig?
Fra : translat

Dato : 14-02-07 05:35

Min nyværende PC er nu ved at føre for gammel. Jeg har besluttet mig
for at købe en ny PC. Den skal kobles til en eksisterende ny SAMSUNG
fladskærmsmonitor og en ny HP laserprinter og må max koste 3.000 DKK
(excl. Windows program). Hvilken bør jeg købe?

Det afhænger naturligvis af, hvad den skal bruges til, så jeg kan
oplyse, at den skal bruges overvejende til:
- internet surfing og email, nu smalbånd og forhåbentlig senere
bredbånd.
- skrivning med Word af tekster i forskellige eksotiske sprog og
alfabeter,
- recording af lydoptaglser med mikrofon og senere bearbejdning af
lydoptagelserne
- recording af lydoptagelser fra internet "radio".
- afspilning af CD-baseret musik.
- opslag i værker som Encyclopaedia Britannica.
- afspilning af DVD film fra forskellige områder i verden. .
- indspilning af DVD'er og/eller CD'er, både med audio files og data
files.

Jeg havde tænkt mig at købe en PC med lovlig forudinstalleret Windows
program. Hvilket Windows program bør jeg vælge til ovennænte formål?

Bent

Fra : Bjarne K.

Dato : 14-02-07 11:07

"translat" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
> Jeg havde tænkt mig at købe en PC med lovlig forudinstalleret Windows
> program. Hvilket Windows program bør jeg vælge til ovennænte formål?

Mener du hvilken udgave af Windows du skal købe, eller hvilke programmer der
skal bruges for at f.eks skrive Word tekster, afspille DVD'er o.s.v ?

Bjarne K.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 15-02-07 09:57

"translat" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fladskærmsmonitor og en ny HP laserprinter og må max koste 3.000 DKK
>(excl. Windows program). Hvilken bør jeg købe?

For 3.000 kr INCL windows kommer du ikke langt...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-07 10:07

> For 3.000 kr INCL windows kommer du ikke langt...

Det er jo heller ikke det, der bliver skrevet!

Hvorfor kan du aldrig forholde dig til det, folk rent faktisk skriver. Der
står ganske tydeligt excl. windows?

Claus

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 15-02-07 12:20

> Hvorfor kan du aldrig forholde dig til det, folk rent faktisk skriver. Der
> står ganske tydeligt excl. windows?

Til sidst skriver han:

"Jeg havde tænkt mig at købe en PC med lovlig forudinstalleret Windows
program. Hvilket Windows program bør jeg vælge til ovennænte formål?"

Men uanset hvad, så er 3000 til hardware ikke ret meget.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-07 10:11

> Jeg havde tænkt mig at købe en PC med lovlig forudinstalleret Windows
> program. Hvilket Windows program bør jeg vælge til ovennænte formål?

XP indil videre. Med mindre du er vild med at være prøveklud med vista. Men
du skal nok forvente, at når detaillagrene er tomme, så sælger MS ikke
længere XP.

Men næsten en hvilken som helst maskine kan leve op til de opgaver, du har.
Hold evt. øje med, hvad der dukker op i Aldi om onsdagen. Alternativet er
TDC og Elgiganten.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-07 10:20

> [...]
> fladskærmsmonitor og en ny HP laserprinter og må max koste 3.000 DKK
> (excl. Windows program). Hvilken bør jeg købe?

http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDC-Privat-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductDetail-Start;sid=U3rQTyq8GBnQT29od-0Q52OeuKReZruijjMuG7an1-4fNASSMFLr61umaN6hVa4onAE=?ProductUUID=B9MKamdgfdUAAAEOHZuGdq2m&CatalogCategoryID=2wgKamdMt_8AAAD8QE5hncfb&JumpTo=BrowseStandardCatalog&dogtag=f5_p_dat_pu_pcs&CategoryName=f5_p_dat_pu_pcs&CategoryDomainName=

Prøv om du kan finde denne i butikkerne. Ofte har de dem stående i butikken,
selv om de er udsolgt online. Sådan købte jeg min egen medion hos TDC.

Der er een mere inden for din pris, men det er med Vista....

Claus

Fra : alten

Dato : 01-03-07 14:11

De laver udemærkede PC'ere her: