include spørgsmål?
Fra : Lars

Dato : 13-02-07 18:29

Hej Grp,
Jeg er ved at omlægge nogle asp programmer til php. Samtidigt
forsøger jeg at lære php via lidt bøger.
Jeg har et javascript på ca. 1000 linier, som i flere asp programmer
er includeret fra en fælles virtuel adresse "sub".
asp-include linien ser ud som følger:
<!--#include VIRTUAL="/sub/mmenu/mtmcode.js"-->
Det includerede javascript starter med en
<SCRIPT type="text/javascript"> og slutter med </script>
Kan man lave en php-include, som gør det samme.
Hvis ikke, hvordan angriber jeg så sagen mest praktisk.
Jeg vil gerne undgå at skulle rette og teste mere end et par linier
i starten og slutningen af scriptet, da det har fungeret i mange år

--
Mvh. Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 22:19

Hej Lars..

Du kan jo prøve med:
Include("test.php");

og så ligge dit javascript i den fil du includer, men det skal vist være en
php fil man includer altså .php så vidt jeg husker, er dog ikke 100% sikker
så vil ikke hænges op på det

Mvh
Morten

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-02-07 00:02

Morten Juel wrote:

> men det skal vist
> være en php fil man includer altså .php så vidt jeg husker,

Næ, hvorfor det? Du kan kalde det inkluderede for .js, .inc eller .php helt
som det passer dig. Du skal bare sørge for at den resulterende html-fil er
valid, når den kommer frem til brugeren (ingen ekstrakoder på nogen måde
[1]), ellers er resultatet uforudsigeligt.

1) Jeg har ofte set, at begyndere har inkluderet komplette html-sider,
hvilket har resulteret i op til flere headers i samme dokument.

Noget helt andet er så, at når man vil indlæse et eksternt javascript, vil
den normale procedure være at fjerne scriptets start- og sluttag fra
..js-filen og så - i stedet for serverside-include - indlæse scriptet på
denne måde:

<script type="text/javascript" src="/sub/mmenu/mtmcode.js></script>

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-02-07 22:42

Lars wrote:

> er includeret fra en fælles virtuel adresse "sub".
> asp-include linien ser ud som følger:
> <!--#include VIRTUAL="/sub/mmenu/mtmcode.js"-->

> Kan man lave en php-include, som gør det samme.

Ja, <?php include("/sub/mmenu/mtmcode.js"); ?>

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Lars

Dato : 14-02-07 18:51

Svaret har hjulpet. Men jeg ville jo gerne have haft
blot eet websted at includere fra. Anyway.

Tak for hjælpen.
--
Mvh. Lars

Fra : Dan Storm

Dato : 14-02-07 19:57

Lars skrev:
> Svaret har hjulpet. Men jeg ville jo gerne have haft
> blot eet websted at includere fra. Anyway.

Hvad farve havde fisken, siger du?

Hvis du er utilfreds med løsningen bliver du nød til at uddybe dine svar
lidt. Ovenstående giver absolut ingen mening.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Lars

Dato : 16-02-07 20:24

"Dan Storm" <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad farve havde fisken, siger du?
>
> Hvis du er utilfreds med løsningen bliver du nød til at uddybe dine svar
> lidt. Ovenstående giver absolut ingen mening.

Jeg prøver.
Såvidt jeg kan se kan man i include ikke lave reference til root-server.
Men man kan gå baglæns f. eks. "../sub/fil.txt", så den metode
benytter jeg nu.

--
Mvh. Lars